کد خبر : 11961
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
213 views

در مراسم تحلیف شهردار ساری چه گذشت؛

قبادی رسما معارفه شد/انتظارات شورا و مسئولان شهری و استانی از شهردار ساری

قبادی رسما معارفه شد/انتظارات شورا و مسئولان شهری و استانی از شهردار ساری
طی روز جاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر ساری با موضوع معارفه شهردار ساری با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و نمایندگان مردم ساری و میاندرود در صحن شورای شهر ساری برگزار شد.
به گزارش تیتر شمال؛ طی روز جاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر ساری با موضوع معارفه شهردار ساری با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و نمایندگان مردم ساری و میاندرود در صحن شورای شهر ساری برگزار شد.
انتظار شورا از شهردار تعامل و خلق اتفاقات خوب در مدیریت شهری است
پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در ابتدای این مراسم گفت: انتظار شورای شهر از شهردار اجرای وظایف محوله بر اساس بندهای مندرج در حکم وزیر، تعامل با شورا و جلب رضایت مردم است.وی افزود: شهردار بازوی اجرایی شورا است و با دقت و جدیت، امورات شهری را نظارت و دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: انتظار ما ارتقای هم افزایی و همفکری برای بهبود مدیریت شهری و تقویت روحیه تلاشگری برای پدیدآمدن اتفاقات خوب برای مرکز استان است.

مراسم معارفه شهردار در شان مرکز استان نیست

شریفی عضو شورای شهر ساری گفت: پس از گذراندن حواشی عجیب و غریب در شهرداری ساری طی دوره ششم اکنون آرامش با ۹ رای موافق به شهرداری بازگشته است.وی خطاب به معاون عمرانی استاندار گفت: از مسئولان انتظار داریم که شهر ساری را ویژه ببینند چرا که در کنار اهمیت آن دارای مشکلات متعددی است.

شریفی خاطرنشان کرد: برای مرکز استان معارفه امروز معارفه کوچکی است و انتظار داشتیم این مراسم با حضور استاندار برگزار می‌شد.

اتمام پروژه زباله سوز مهمترین مطالبه شهروندان ساری است
ایرجی دیگر عضو شورای شهر ساری گفت: صدای ما گوش مسئولان نمی‌رسد و انتظار ما از مسئولان، رساندن این صدا به مسئولان ملی است.وی افزود: اعتبارات ساری در شان مرکز استان نیست و از نمایندگان و مدیران استانی انتظار پیگیری و رایزنی در این خصوص هستیم.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه نیمه تمام کارخانه زباله‌سوز ساری از مطالبات جدی شهروندان است و انتظار داریم مسئولان و مدیران شهری این مسئله را در الویت برنامه کاری خود قرار دهند.

برای خروج از بحران مرکز استان جذب سرمایه گذار ضروری است
احمدی منشی اول شورای شهر ساری نیز در این آیین گفت: از چالش‌های ساری همه مطلع هستیم و برای خروج از این بحران نیاز مبرم به جذب سرمایه‌گذار داریم.وی افزود: باید شهرداری با یک اراده جدی و طرح مصوب به طور ویژه بدنبال این مهم باشد و در ادامه پیگیری‌ها باید از سوی نمایندگان و معاون عمرانی صورت گیرد.

این عضو شورا گفت: بزرگ‌ترین درخواست شهروندان ساری از ما آسفالت و پر کردن چاله‌های شهری است و این مهم نیازمند یک همت و تعامل مشترک میان شهرداری، شورا، دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری و نمایندگان است.

اتمام پروژه های نیمه تمام در صدر برنامه کاری شهردار قرار گیرد
عاشقان دیگر عضو شورای گفت: ما از نمایندگان ساری انتظار داریم با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی تمام تلاش خود را برای برون رفت شهر از بحران بکار گیرند.وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام فراوانی در ساری وجود دارد که نیازمند عزم همگانی برای رفع و اتمام آن است.

کمترین ساخت مسکن ملی در ساری 
زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز در آیین معارفه شهردار ساری گفت: نقش مردم در اعمال ولایت یک شرط است و لذا مردم اساس کار برای ارائه خدمت مسئولان هستند.وی افزود: مرکز استان، جلوه استان است و لذا شهردار مرکز استان دارای جایگاه ویژه‌ای است.

نماینده مردم ساری خاطرنشان کرد: مردم نسبت به گذشته بسیار متفاوت عمل می‌کنند، مطالبه‌گری و قضاوت می‌کنند.

زارعی ادامه داد: جلسه معارفه باید بزرگ‌تر از این برگزار می‌شد، باید در یک سالن بزرگ‌، با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار می‌شد.

وی تاکید کرد: ما امروز اگر می‌خواهیم سخن از پل‌های غیرهمسطح و مسکن ملی در مازندران بگوییم باید این پروژه‌ها را در مرکز استان بشماریم اما می‌بینیم کمترین مسکن ملی در ساری ساخته شده است.

مغفول ماندن صدور مجور بلندمرتبه سازی در ساری
نماینده مردم ساری اعلام کرد: تاخیر در ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری میلیاردها تومان به شهر خسارت وارد کرد و اتمام این پروژه هنوز محقق نشده است.زارعی عنوان کرد: اختلاف سلیقه و بحران، بعضا یک فرصت طلایی برای پیشرفت است و اگر از حاشیه به متن تبدیل شود آنگاه است که مضر و زیان بار خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیاز است که در استان هر ۱۵ روز یکبار یک جلسه در خصوص پیشرفت و پیگیری پروژه‌های عمرانی مرکز استان با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: چرا باید با این گرانی قیمت زمین، در مرکز استان اجازه بلند مرتبه سازی نداشته باشیم و این مهم از مطالباتی است که از مسئولان ارشد استانی انتظار پیگیری داریم.

لزوم بررسی چرایی تورم 60 درصدی توسط دولت
علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود نیز در این مراسم گفت: یکی از شاخصه‌های هایی که می‌تواند شهر را به رشد برساند، وفاق و همدلی است.وی افزود: مرکز استان عقب ماندگی‌های خاص خود را داشت و دارد و اگر همت نکنیم نمی‌شود ساری را با سایر مراکز استانی کشور مقایسه کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود خاطرنشان کرد: ما محکوم به خدمت‌رسانی مضاعف به مردم هستیم و مطالبات مردم به حق است.

بابایی ادامه داد: توقع ما از دولت یک توقع گفتمانی است و باید در کنار ضعف ‌های موجود، قوت‌های دولت سیزدهم را ببینیم و زیرساخت ‌های خوبی طی این مدت در کشور فراهم شده است.

وی اعلام کرد: امروز تورم حدود ۶۰ درصدی را قبول نداریم اما چرایی این موضوع باید بررسی شود.

اتاق فکر پایدار شهر ساری تشکیل شود
نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: فرصت خدمت محدود است و باید قدر این فرصت را همه بدانیم و تمام توان خود را برای خدمت به مردم بکار گیرند.
بابایی تصریح کرد: از متولیان امر انتظار داریم تا اتاق فکر پایدار شهر ساری را تشکیل دهند و عقب ماندگی‌های امروز ساری حق مردم مرکز استان نیست و باید بپذیریم ساری مرکز استان است و چه بخواهیم و چه نخواهیم با سایر شهرهای استان تفاوت دارد.
شوراها بازوان دولت و نماد مردم سالاری دینی هستند
نوبخت فرماندار ساری نیز در این جلسه با تبریک ۹ اردیبهشت‌ماه روز گرامیداشت شورا، اظهار کرد: شوراها بازوان دولت و نماد مردم سالاری دینی هستند؛ لذا شوراها نماینده توده مردم هستند که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها نقش آفرینی می‌کنند.وی افزود: نظم اجتماعی در پرتو محبت و آرمان عدل اتفاق می‌افتد که در ذات شوراهای چه شهری و چه روستایی قرار دارد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: ما برای پیشرفت و توسعه ساری باید همدل و همگام باشیم و اگر بنا به پیشرفت است این یک شرط است و باید بر مبنای کرامت شهر در مسیر گفتمان عمران حرکت کنیم.

این مسئول ادامه داد: مدیریت شهری و شهرداری در دنیای امروز بسیار مهم است و تخریب و تقابل، نقطه‌ای نیست که ما را به پیشرفت برساند.

نوبخت عنوان کرد: در سال گذشته ۵۰۰ پروژه در ساری افتتاح شد که اتفاقی مبارک بود و باید بپذیریم دوران پشت میز نشینی دیگر گذشته است و باید در میدان بود.

وی بیان کرد: با قربانی کردن منافع شهری به منافع خودمان، با معامله گری و نیز توهین و تخریب، پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وجود ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در ساری
فرماندار ساری گفت: نگاه ما به مسکن در دولت سیزدهم کلنگ زنی برای جمع کردن نگاه‌ها نیست نباید مردم را با چالش مواجه کرد، باید پروژه‌ها با تعقل و تدبر پیش رود؛ نشود که همچون مسکن مهر همچنان با چالش مواجه باشیم و مردم سال‌ها با دردسر مواجه باشند.این مسئول با اشاره به وجود ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در ساری، گفت: در سال گذشته ۵۰ پروژه به منصه ظهور نشست و نسبت به افتتاح سایر پروژه‌ها نیز ناامید نیستیم.

نوبخت عنوان کرد: ساری به قله پیشرفت خواهد رسید به شرط اینکه صبور باشیم عزم داشته باشیم و گفتمان امید را بسط دهیم و در این مسیر نباید با احدی تعارف داشته باشیم.

وی متذکر شد: هيچ کس اجازه مداخله در امور شورا و شهرداری ندارد و اجازه مداخله، جریان سازی و بهره‌برداری سیاسی را به کسی نمی‌دهیم.

علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران در آیین معارفه شهردار ساری گفت: شوراها برای تقویت نقش عملیاتی و اجرایی مردم در حل مشکلات کشور طراحی شده است.

وی افزود: نقش برجسته شوراها نظارت است و شورا از آنجا که برآمده از دل مردم هستند باید مطالبه‌گر باشند.

انتظار ما از شهرداران شناخت نظام مسائل و مشکلات شهری است
معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهرداران شناخت نظام مسائل و مشکلات و نیز قابلیت‌ها و پتانسیل‌های رشد شهرشان است و برای آن برنامه‌های کوتاه و بلند مدت ارائه دهند.این مسئول ادامه داد: شهرستان ساری مرکز استان است و باید در تراز مرکز استان توسعه یابد؛ چرا که این شهر در حال ارائه خدمات ملی است.

علیخانی اعلام کرد: دولت سیزدهم با عقب ماندگی شدید پروژه‌های عمرانی در کنار کمبود نقدینگی و اوج مطالبات مردمی مواجه بود.

وی عنوان کرد: کارخانه زباله سوز ساری در دولت سیزدهم از پیشرفت حدود ۴۵ درصدی اکنون به پیشرفت ۹۳ درصدی رسیده است و در تلاشیم تا این پروژه را تا ۲۲ بهمن امسال به اتمام و افتتاح برسانیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران، افزود: انتظار ما از شوراها و شهرداری‌ها مدیریت پسماند شهری است؛ چرا که میزان زباله تولیدی ما همخوانی با مراکز دپو و کارخانجات امحای ما ندارد و درصدد برای احداث ۶ مرکز جدید امحای زباله هستیم.

این مسئول گفت: پیگیری اتمام پروژه‌های شهری و جذب اعتبار از اموراتی است که باید به جد دنبال شود.

علیخانی گفت: از ۸۵۰ هکتار لازم جهت احداث مسکن ملی تاکنون تنها موفق به تامین ۱۲۰ هکتار زمین شده‌ایم و زمین از مشکلات عدیده ما در این طرح است.

وی متذکر شد: بازآفرینی شهری از موضوعاتی است که باید در دستور کار شهرداران و شوراها قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: گره‌های ترافیکی امروز به یک مشکل جدی در شهرهای استان مبدل شده است که باید بدنبال راهکار جدی بود.

این مسئول گفت: جذب سرمایه‌گذار از موضوعات مهمی است که ما قطعا حمایت خواهیم کرد.

علیخانی اعلام کرد: تکلیف سازمان عمران ساری باید سریعا روشن شود و باید به بهره وری حداکثری خود در مدیریت شهری جدید برسد.

وی یادآور شد: برای شهردار جدید آرزوی توفیق و حل مشکلات شهری در سایه تعامل و پشتکار را دارم.

200 میلیارد تومان از حقوق معوق پرسنل شهرداری پرداخت شد
قبادی شهردار ساری نیز در این مراسم با قرائت سوگندنامه، اظهار کرد: این مسئولیت را با  ۳۰ میلیارد بدهی انباشته  شهرداری و ۱۸۰ میلیارد بدهی به پیمانکاران پذیرفتم.وی افزود: با همه مشکلات گریبانگیر شهرداری ساری با برنامه ریزی قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق حقوق پرداخت شد.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عدیده ما به موضوع تامین اجتماعی باز می‌گردد و تمام بدهی ۵۲۰ میلیاردی اعلامی در دست بررسی است و عدد واقعی بزودی مشخص خواهد شد و طی این مدت بیش از ۴۰ میلیارد بدهی پرداخت شد.

این مسئول ادامه داد: اتمام پروژه‌های شهری نیازمند تامین اعتبار و حمایت ملی و استانی دارد.

قبادی عنوان کرد: در سال جاری بدنبال آن هستیم تا حداقل دو پروژه بزرگ عمرانی ساری به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.