کد خبر : 12001
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
123 views

رییس شورای اسلامی شهر و روستاهای استان مازندران:

۷۰ درصد تخلفات شوراهای مازندران ناشی از ناآگاهی به قوانین است

۷۰ درصد تخلفات شوراهای مازندران ناشی از ناآگاهی به قوانین است
رییس شورای اسلامی شهر و روستاهای استان مازندران ناآگاهی از وظایف، اختیارات و قوانین را به عنوان اصلی ترین مشکلات در فعالیت اعضای شوراهای اسلامی روستاها و شهرها دانست و گفت : ۷۰ درصد تخلفات شوراهای مازندران ناشی از همین مساله است.


به گزارش تیتر شمال؛ باقر بهاری روز شنبه به مناسبت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: میزان تخلف اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در کشور چهار صدم درصد است که این میزان در مازندران کمتر از آمار کشوری و ۲ صدم درصد بوده که همین میزان تخلف اعضای استان ناشی از آگاهی نداشتن آنها از قوانین و مقررات در این حوزه است که منجر به تخلف از ناحیه آنها می شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مساله با امضای تفاهم نامه با سازمان همیاری شهرداری ها، آموزش اعضای شورا و شرح وظایف به آنها انجام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران تعداد اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای مازندران را هفت هزار و ۹۲۳ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۳۴۹ نفر از این در شورای شهر وهفت هزار و ۵۸۲ نفر عضو شورای روستاها هستند.

وی با اشاره به وجود خلاهای قانونی در انتخابات شوراها گفت: نیاز به آموزش و آشنایی افرادی که برای حضور در انتخابات شوراهای اقدام می کنند از جمله این موارد است که قانونگذار سکوت کرده است و طبق مکاتبه با شورای عالی درخواست شد تا تمهیداتی شود تا افراد قبل از ورود به عرصه انتخابات با وظایف خود آشنا شوند.

به گفته بهاری از برنامه های امسال علاوه بر آموزش اعضای شوراهای اسلامی، زیباسازی مبلمان شهرها و روستاها، مشارکت شوراها در مدیریت بحران و پسماند را مورد نظر داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.