کد خبر : 12134
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
213 views

فرماندارگلوگاه خبر داد:

راه‌اندازی دومین بندر خشک کشور در گلوگاه

راه‌اندازی دومین بندر خشک کشور در گلوگاه
فرماندار گلوگاه با اشاره به شرایط و موقعیت منطقه از راه‌اندازی بندر خشک در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی داودی فرماندار شهرستان گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط و موقعیت منطقه از راه اندازی بندر خشک در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد دومین بندر خشک کشور در اوایل شهریور ماه امسال کار انتقال بخشی از محصولات باغی و زراعی استان در گلوگاه صورت خواهد گرفت.

مهدی داودی خاطرنشان کرد: با اقدامات و برنامه ریزی های لازم و با حمایت دکتر حسینی پور استاندار مازندران با ایجاد این بندر ، گام بلندی در راستای شکوفایی و توسعه اقتصادی شهرستان و استان برداشته میشود.

وی تصریح کرد: جذب یک سرمایه گذار در ایستگاه راه آهن تیرتاش به منظور ایجاد پایانه حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی برای انتقال محصولات کشاورزی و باغی به کشورهای حاشیه دریای خزر یکی از اقدامات ارزشمند در یکسال اخیر است.

وی با بیان اینکه این اقدام مهم هم ظرفیت ریل راه آهن برای انتقال محصولات کانتینری از طریق ریل و اینچه برون به کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان دارد و هم اینکه از طریق انتقال ریل به خط انتقال کشتیرانی در بندر امیرآباد برای مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر خصوصا کشور روسیه مدنظر است.

داودی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این بندر بخشی از مشکلات اشتغال جوانان مرتفع خواهد شد، همچنین توان اقتصادی شهرستان ارتقا پیدا خواهد کرد و مشکلات استان و حتی کشور در حوزه حمل و نقل کشاورزی و باغی در این مسیر حل خواهد شد.

فرماندار گلوگاه همچنین از راه اندازی شعبه دانشگاه تهران در شهرستان گلوگاه خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.