کد خبر : 12453
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
98 views

فرماندار مرکز مازندران:

گذر از تنش آبی در گرو کار جهادی و مدیریت در میدان است

گذر از تنش آبی در گرو کار جهادی و مدیریت در میدان است
فرماندار مرکز مازندران گفت: گذر از تنش آبی در گرو کار جهادی و مدیریت در میدان و شبانه‌روزی مسئولین است.


به گزارش تیتر شمال؛  محمدعلی نوبخت در جلسه بررسی آخرین وضعیت آب شرب شهرستان ساری اظهار کرد: سلامت، کیفیت و تامین آب شربِ پایدار، خط قرمز دولت سیزدهم در شهرستان ساری است و در این حوزه با احدی تعارف نخواهیم داشت.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران با اشاره به اینکه منابع آبی شهرستان ساری در وضعیت مطلوب ۵۴۵ میلیون مترمکعب است در حالی که در حال حاضر در سال جاری این وضعیت به میزان ۲۴۷ میلیون مترمکعب است گفت: در جهت رفع چالش های موجود، تسریع در بهسازی سردهنه های سنتی و لاینینگ کانلهای انتقال و توزیع آب، نصب کنتورهای هوشمند در چاههای کشاورزی جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز و تامین اعتبار به منظور بهسازی و لایروبی آبندان ها در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه کار جهادی و شبانه روزی را از شاخصه های دولت مردمی سیزدهم خواند و گفت: گذر از تنش آبی در گرو کار جهادی و مدیریت در میدان و شبانه روزی مسئولین است.

نوبخت در ادامه اظهار کرد: شناسنامه و آخرین وضعیت آب شرب، ظرفیتها (اعم از آبندان، قنات، چاه و چشمه)، مشکلات و نیازمندی های بخش های مختلف شهرستان ساری تهیه شده است و براساس الویت بندی و برنامه ریزی مناسب در جهت رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وی شهرستان ساری را دارای ۲۵۳۳۲ هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی دانست افزود: نشا برنج در ۱۸۲۳۴ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان ساری انجام شده است.

فرماندار شهرستان ساری در ادامه یکی از دلایل مخالفت با طرح موضوع تبادل آب بین حوضه ای را کاهش و کمبود منابع و ذخایر آبی شهرستان ساری به دلیل تغییرات اقلیمی، سیاست گذاری های غلط در گذشته و مدیریت سنتی حوزه آب و کشاورزی عنوان کرد و افزود: با اجرای شیوه های نوین مدیریت منابع آب در کنار رعایت الگوی مصرف، نیازمند همدلی، همراهی و تعامل مردم و مسئولین است.

در پایان اعضای جلسه به بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی سد زارم رود، پیگیری و تکمیل مطالعات سد چرگت، عملیات اجرایی شدن طرح جامع آبرسانی بخش دودانگه( مجتمع بندرج) و عملیات اجرای خط انتقال از عالیواک تا ایستگاه مرکزی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.