کد خبر : 12491
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
120 views

استاندار مازندران:

شهرداری‌های شهرهای ساحلی مازندران طرح های خود را برای ساماندهی سواحل مهیا کنند

شهرداری‌های شهرهای ساحلی مازندران طرح های خود را برای ساماندهی سواحل مهیا کنند
استاندار مازندران گفت: شهرداری‌های شهرستان‌های ساحلی باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای ساماندهی سواحل مهیا کنند تا با واگذاری آن به بخش خصوصی، زمینه احداث سازه‌های موقت در سواحل فراهم شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در آیین افتتاح طرح ملی – منطقه ای ساماندهی سواحل، مانور امداد و نجات ساحلی، افتتاح پایگاه امداد و نجات ساحلی در فریدونکنار افزود: ساماندهی سواحل مازندران از جمله موضوعات مهمی است که در طول سال و به‌ویژه در ایام تابستان مورد توجه جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی کشورمان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش های دولت ها بر این بود که برای ساماندهی سواحل برنامه مدونی داشته باشند، اظهار داشت: این طرح در نهایت در دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی شد و همسو با آن نیز اقدامات ویژه ای در این بخش صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدام شجاعانه رئیس جمهور در آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل در مازندران مورد رضایت مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته سواحل زیادی در اختیار ارگان های دولتی و غیر دولتی بود، بیان کرد: با اقدام جهادی دولت سیزدهم اکنون نوار ساحلی مازندران آزادسازی شد و دراختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته است تا از این موهبت الهی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سواحل از اهمیت بیشتر دیگری برخوردار است، گفت: ساماندهی سواحل در کشور اسلامی ساز و کار خاص خودش را دارد و ما نمی توانیم همانند دیگر کشورها آزادی بی حد و حصری را برای مردم در مناطق ساحلی در نظر بگیریم.

نماینده عالی دولت در مازندران از توافق وزارت کشور با منابع طبیعی در طی یکماه گذشته برای ساماندهی سواحل مازندران خبرداد و افزود: در این توافق صورت گرفته، شهرداری شهرستان های ساحلی مازندران مسوولیت ساماندهی سواحل را بر عهده خواهند داشت.

حسینی پور بیان کرد: شهرداری های شهرستان های ساحلی باید طرح ها و برنامه های خود را برای ساماندهی سواحل مهیا کنند تا با واگذاری آن به بخش خصوصی، زمینه احداث سازه های موقتی در سواحل فراهم شود.

وی گفت: فرمانداران نیز باید نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی در این بخش داشته باشند و از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه، در طول سال های گذشته شاهد از دست دادن انسان های بیگناهی بودیم که به علت بی احتیاطی در دریا غرق شدند، گفت:
باید به بهترین شکل از جان مردم در سواحل مازندران صیانت کنیم و تحقق این مهم نیازمند همت و همکاری بیش از پیش تمام دستگاه های اجرایی است.

وی تصریح کرد: آمار نجات یافتگان در سواحل دریای خزر مازندران در سال گذشته قابل مقایسه با دیگر سال ها نیست.

وی آمار غرق شدگان در دریای مازندران در سال گذشته را ۹۵ نفر اعلام کرد و گفت که رئیس جمهور تاکید دارند که حتی یک نفر نیز نباید در دریای خزر سواحل غرق شود و تحقق این امر نیازمند بسیج امکانات و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است.

 

استاندار مازندران از بکارگیری ظرفیت جمعیت هلال کشور در راستای اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای خزر در مازندران خبرداد و گفت: این در حالیست که مشارکت در طرح ساماندهی سواحل در شرح وظایف این جمعیت نیست.

استاندار مازندران اظهار داشت: با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در طرح ساماندهی سواحل به طور قطع شاهد کاهش حوادث و آمار مغروقین در دریا خواهیم بود.
حسینی پور افزود: ناجیان غریق که سال ها در راستای صیانت از جان مردم تلاش کردند، امسال باید در یک برنامه سازماندهی شده به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر در بیایند.

وی بر لزوم برخورداری ناجیان غریق از مزایای بیمه تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر کشورمان، امسال به طور قطع شاهد کاهش ۵۰ درصدی آمار مغروقین در سواحل دریای مازندران خواهیم بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مانور تجهیزات امدادی امسال باید در سواحل مازندران برگزار شود، تامین جت اسکی را از نیازهای اصلی و ضروری ناجیان غریق مازندران عنوان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر می تواند کمک کند تا این تجهیزات که از نیازهای جدی است، خریداری شود.

حسینی پور افزود: همه مسولان و مردم بدانند توقع خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، علما و دیگر متدین اینست که ارزش های اسلامی باید در تمام مناطق و بویژه در سواحل امازندران رعایت شود.

وی ادامه داد: پیوست طرح فرهنگی در سواحل مازندران نیز تهیه شد و نقش دستگاه های اجرایی نیز به تفکیک مشخص شده است.

وی بر لزوم استفاده از تجهیزات مدرن برای ناجیان غریق مازندران در راستای صیانت از جان مردم در دریا تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه فکری اساسی شود و مراکز دانش بنیان باید کمک کنند تا مشکلات موجود در این بخش در کمترین زمان رفع شود.

در پایان این آیین، مانوار امداد و نجات ساحلی با دستور استاندار مازندران در آب های ساحلی فریدونکنار آغاز شد.

حسینی پور استاندار مازندران و پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین در این آیین ساختمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران بعنوان نخستین پایگاه امداد و نجات ملی در کشورمان در جوار ساحل فریدونکنار افتتاح کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.