کد خبر : 12582
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
201 views

آغاز فعالیت رسمی کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران

آغاز فعالیت رسمی کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران
عصر امروز و طی آیینی، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 



به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز مراسم آغاز فعالیت رسمی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان استان مازندران همراه با آیین معارفه هیات مدیره جدید این کانون با حضور یزدی‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، میار رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، سلطانی خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، بهارفر خزانه‌دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، و اعضای هیات مدیره کانون سازندگان در هتل بادله ساری برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم، برای نخستین‌بار تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران و کانون انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران  با محوریت همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری و مشارکت در نظارت پروژه‌ها منعقد شد.
بدنبال تحکیم جایگاه مهندسان مجری  هستیم
مهندس مرتضی میار رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان استان مازندران در مراسم مراسم آغاز فعالیت رسمی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان استان مازندران، گفت: شروع فعالیت این کانون با ۱۵ سال قبل باز می‌گردد و امروز ما با ثبت این کانون فعالیت رسمی مان را آغاز کردیم.
وی افزود: بدنبال تحکیم جایگاه مهندسان مجری در حوزه ساختمان و مسکن هستیم.
رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، خاطرنشان کرد: این کانون یادگار مهندسان پیشکسوت و قدیمی است که چنین بنایی را فراهم کردند و اکنون فعالیت رسمی آن را با هدف بهبود امور و پر رنگ کردن نقش مهندسان مجری آغاز می‌کنیم.
میار عنوان کرد: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران در ۱۳ شهر استان ثبت شده است و ما بقی شهرها در حال  ثبت کانون هستند.
رویکرد هیات مدیره دوره نهم، حمایت  ازکانون‌ها و انجمن‌های صنفی است
مهندس حسین سلطانی‌ خزانه دار نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در آیین معارفه هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن ساختمان و آغاز فعالیت رسمی این کانون، اظهار کرد: در دوره نهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مسئولیت هماهنگی بخش مجریان به ما واگذار شد که در تلاش برای بهبود شرایط هستیم.
وی افزود: امیدواریم کارهای گذشتگان را ادامه داده و شرایط مساعدتری را برای مهندسان مجری فراهم کنیم.
خزانه‌دار نظام مهندسی ساختمان مازندران، خاطرنشان کرد: اصلاح جدول پیشرفت، برگزاری دوره‌های آموزشی، الکترونیک کردن دفترچه اطلاعات که به صورت پایلوت در شهر نکا در دست انجام است؛ از جمله این اقدامات است.
این مسئول ادامه داد: در کنار این اقدامات خیلی از کارهای روی زمین مانده داریم که یکی از مهمترین  آن تمامی ساختمان‌ها باید دارای مجری ذی‌صلاح باشد و در حال رایزنی برای تحقق این مطالبه مهم هستیم.
سلطانی‌ گفت: ساختمان‌های بالای دو هزار متر در حال استفاده از خدمات مهندسین مجری است و در تلاش برای استفاده از این خدمات برای ساختمان‌های با متراژ پایین‌تر هستیم.
وی عنوان کرد: نکته مهم دیگر و مورد مطالبه حداکثری مهندسان مجری به بیمه و تعرفه باز می‌گردد که نیازمند بررسی در سطوح بالاتر دارد.
خزانه‌دار نظام مهندسی ساختمان مازندران، بیان کرد: حضور و وجود مجموعه‌های صنفی قطعا کمک کار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران برای رسیدن به اهداف است و این مجموعه با سابقه ۱۵ ساله که ماحصل تلاش همکاران است؛ امروز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
این مسئول افزود: رویکرد هیات مدیره دوره نهم، حمایت  از نهادهای صنفی و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی است.
سلطانی‌  تاکید کرد: رونمایی از تفاهم‌نامه اخیر با انجمن با رویکرد آموزش و در ادامه خود کنترلی نمونه‌ای از این حمایت‌ها است که به ارتقای تعامل و نظارت ساخت و ساز کمک خواهد کرد.
انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی برای مهندسان مجری
مهندس عهد یزدانی‌نژاد رئیس سازمان نظام صنفی ساختمان مازندران نیز در این نشست گفت: مهندسان مجری راهی را می‌روند که انتخاب می‌کنند و اجرا و کارگاه را با علاقه برگزیده‌اند.
وی افزود: مجریان در صف مقدم سازمان نظام مهندسی هستند و ما قدردان تلاش‌های آنان هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطرنشان کرد: کارگروهی با موضوع دو نقشه‌ها را در حال پیگیری هستند و ناظران و طراحان در این مقوله دارای مشکل هستند.
این مسئول ادامه داد: سیاست‌های نادرست موجب پدیدآمدن معضل شوم دو نقشه‌ای در مازندران شده است.
یزدی‌نژاد گفت: در استان مازندران نزدیک به ۱۹۰۰ مجری حقیقی و بیش از ۵۴۰ مجری حقوقی فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: ۱۲ انجمن در مازندران ثبت و در حال ثبت هستند و حمایت از تمامی این انجمن‌ها در دستور کار ما قرار دارد و آینده خوبی را برای انجمن‌ها متصور هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران: عنوان کرد: تثبیت قیمت‌ها و کنترل قراردادها از جمله امورات تحسین برانگیز مهندسان مجری در شرایط سخت گذشته بوده است.
این مسئول اعلام کرد: در تلاش هستیم تا آموزش را در قالب تفاهم‌نامه ارتقا ببخشیم تا مجریان را با شرح وظایف آشنا کنیم تا آسیب‌ها را برای مهندسان مجری به حداقل برسانیم.
یزدی‌نژاد مطرح کرد: اساس نامه و اهداف این انجمن نوپا اما ریشه‌دار، کاملا بی نقص و حساب شده است.
وی تاکید کرد: ما تمام قد از انجمن‌ها حمایت خواهیم کرد تا شکل واقعی خود  را پیدا کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، افزود: در راستای مسئولیت حرفه‌ای قراردادی را با دستگاه‌های مرتبط منعقد کردیم تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.
این مسئول اظهار کرد: کار مجریان بسیار درهم تنیده است و پرکارترین قشر این صنعت هستند که این عوامل بر اهمیت تشکیل این کانون می‌افزاید.
یزدی‌نژاد مطرح کرد: ما استقلال این کانون را برای استیفای حقوق همکاران به رسمیت می‌شناسیم و این استقلال را باید در کنار تعامل با سازمان نظام مهندسی ببینیم.
وی افزود: ایمنی در کارگاه‌ها بسیار حایز اهمیت است و متاسفانه بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی دارای مسئول ایمنی نیست؛ در حالی‌که باید مسئول ایمنی در کارگاه‌ها مستقر باشند و این ترک فعل در حال انجام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، گفت: باید متناسب با سطح مطالبه‌گری، خدمات ارائه کنیم و در این راستا تلاش‌مان را مضاعف خواهیم کرد.
الویت اصلی استفاده از مصالح استاندارد در کارگاه‌های ساختمانی است/حمایت از مهندسان مجری در سرلوحه کار ما است
مهندس یونس بهارفر رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری و  خزانه دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران در این مراسم اظهار کرد: آغاز فعالیت رسمی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران یک اتفاق مبارک برای جامعه مهندسان مجری است که پس از سال‌ها رخ داده است.
وی افزود: در راستای اهداف این انجمن، قرار است که از مجریان خود در تمامی شهرها حمایت کنیم.
 رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، خاطرنشان کرد: قطعا این حمایت به صورت جمعی به شکل مطلوب‌تری اتفاق خواهد افتاد.
  خزانه دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، ادامه داد: در شروع کار ضمن اینکه حمایت را در در سرلوحه کار داریم، تصمیم گرفتیم تا بیاییم در راستای توانمندسازی مهندسان مجری، اقداماتی را در انجمن انجام دهیم که انعقاد تفاهم‌نامه ‌ها بخشی از این امور است.
بهار فر عنوان کرد: معیشت مجریان مورد توجه ما است و در این تفاهم‌نامه ها بدنبال بهبود شرایط برای مجریان هستیم.
وی بیان کرد: امضای مجریان در حوزه مصالح ساختمانی، گاها دردسرساز شده است لذا در این راستا، بدنبال معرفی مصالح استاندارد به مجریان هستیم.
رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، تاکید کرد: در آیین آغاز رسمی فعالیت کانون نیز با دعوت از دو شرکت دارای مصالح ساختمانی استاندارد، تفاهم‌نامه‌ای را در همین راستا منعقد خواهیم کرد.
در ادامه دو تفاهم‌نامه همکاری میان نمایندگان برند هوموکو (فروشگاه مطیعی) و نیز دورتک با کانون انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مازندران امضا شد.
بهره‌گیری از مهندسان مجری راهکاری مطمئن برای افزایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی
مهندس مصطفی هدایتی گفت:نخستین چیزی که مهندسان مجری بدنبال آن هستند معیشت است و باید فرهنگ استفاده از مهندسان مجری در کشور جا بیفتد.
وی عنوان کرد: آمار حوادث ساختمانی در مازندران بسیار بالا است و قطعا با بهره‌گیری از مهندسان مجری قطعا ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی افزایش خواهد یافت.
هدایتی مطرح کرد: صنوف در بحث قیمت‌گذاری و قراردادها می‌تواند کمک‌کار سازمان باشد.
وی افزود: فقدان قانون در بخش قراردادهای نظارت یکی از چالش‌های مهندسان مجری است و الزام قراردادی باید برای مهندسان مجری مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.