کد خبر : 12769
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۹
151 views

وجود ۵ هزار خانه قرآن در کشور تا فعالیت ۱۱ هزار مربی قرآن در مازندران

وجود ۵ هزار خانه قرآن در کشور تا فعالیت ۱۱ هزار مربی قرآن در مازندران
انجم شعاع در پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی و آیین تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم شهرستان قائم‌شهر، گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ خانه قرآن شهری، روستایی و عشایری در کشور وجود دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی قائمشهر با حضور آیت الله معلمی امام جمعه قائمشهر و عضو مجلس خبرگان، شجاع انجم مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور، سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، مولایی فرماندار، زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ قزلباش فرمانده سپاه شهرستان قائمشهر، خنکدار فرزند سردار شهید خنکدار و معاونت مالی شهرداری، تولیت حوزه های علمیه شهرستان قائمشهر و جمعی از مسئولان شهری و شهرستانی، چهره ها، فعالان و خادمان قرآنی شهرستان در قائم شهر برگزار شد.

محمد انجم شعاع در پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی و آیین تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار ساختار حقوقی و ۵ هزار و ۲۰۰ خانه قرآن شهری، روستایی و عشایری در کشور وجود دارد و در هر خانه دو معلم و در هر موسسه ۱۰ معلم مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مازندران همیشه بعد از تهران بالاترین جمعیت ساختار مردمی را در محافل قرآنی داشته که بخشی از آن ناشی از عشق ذاتی و درونی مردم استان است و بخشی هم ناشی از تلاش سالیان دراز موسسه های قرآنی است که ثمره آن را امروز مشاهده می کنیم.

انجم با اعلام اینکه جای خالی برگزاری همایش امروز مازندران در کشور احساس می شد، اضافه کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بر رونق جلسات خانگی قرآن و اینکه موسسات بخشی از فعالیت‌های خود را به جلسات خانگی اختصاص دهند، تاکید شده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه تعداد کثیری از معلمین و مروجین قرآنی در سطح کشور  برای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی و اُنس با قرآن فعالیت می کنند، تصریح کرد: وظیفه مسئولین، شناسایی، حمایت و تجلیل از این خادمان قرآنی است تا کسانی که در این عرصه به هر میزان دانش مدیریتی و آموزشی دارند ترغیب به توسعه فرهنگ قرآنی شوند.

قرآن، کتابِ نور و زندگی است 

آیت الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری، قرآن را کتابِ حیات‌بخش و کتابِ نور و زندگی خواند و افزود: کلمه قرآن به معنی کتاب خواندنی است که نقشه راه زندگی انسان و کتاب هدایت است و در آن تردید و شک و شبهه برای متقین وجود ندارد.

امام جمعه قائمشهر تصریح کرد: شانیت قران، هدایت همه انسان هاست اما نتیجه و ثمره آن در وجود اهل تقوا و متقین ریشه می دواند.

آیت الله معلمی با اشاره به نزدیکی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: استقامت در مسیر ایمان یکی از بزرگ ترین درس های ایشان به همه ما است که با تحمل ۱۴ سال رنج زندان، تبعید و انزوا زمینه‌ساز انقلاب و عزتمندی ماندگار ایران اسلامی شدند.

وی بیان کرد: شناخت وظیفه و عمل به آن یکی دیگر از درسهای بزرگ امام راحل به همه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیاست های مقتدرانه دولت سیزدهم اظهار کرد: مواضع دولتمردان گذشته که تکیه به غرب و کوتاه آمدن بود با ماهیت انقلاب سازگاری نداشت و دیدیم که توفیقاتی نیز حاصل نشد اما در این دو سال در دولت سیزدهم چرخش بزرگی رخ داد و همه عظمت و قدرت منطقه ایران را به عینه مشاهده کردند و حتی کشورهایی مثل عربستان و مصر با ارسال پیام هایی خواهان رابطه با ایران اسلامی شدند.

فعالیت ۱۱ هزار مربی قرآن در مازندران

بهروز کریم‌نژاد در پنجمین همایش تکریم از چهره های قرآنی و آیین تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم شهرستان قائمشهر اظهار کرد: یک هزار موسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی در استان مازندران وجود دارد و ۵ هزار نفر عضو هیئت مدیره موسسات و تشکل های قرآنی هستند.

وی تعداد موسسات قرانی مازندران را ۳۲۰ موسسه اعلام و افزود: ۷۰۰ خانه قرآن روستایی و شهری نیز در استان فعال هستند.

مدیرعامل اتحادیه ها، موسسات و تشکل های قرآنی مازندران با بیان اینکه شهرستان قائمشهر ۷۰ موسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی فعال دارد، گفت: این استان از شهرستان های بسیار مهم و فعال استان در حوزه قرآنی محسوب می‌شود.

کریم‌نژاد با اشاره به اینکه همایش امروز توسط موسسه گنجینه نور مازندران و به همت شهرداری قائمشهر برگزار شد، تاکید کرد: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و توجه بیشتر به این کتاب آسمانی توسط دولت ها، قطعاً کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را به دنبال داشته و کوتاهی ها و کاستی های دهه‌های گذشته را جبران می کند.

مدیرعامل اتحادیه ها، موسسات و تشکل های قرآنی مازندران از فعالیت ۱۱ هزار مربی قرآن در استان خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.