کد خبر : 1158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
132 views

بیش از نیم میلیون دز واکسن کرونا در مازندران تزریق شد

بیش از نیم میلیون دز واکسن کرونا در مازندران تزریق شد

تاکنون ۵۴۰ هزار دز واکسن کرونا به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده که ۴۳۰ هزار دز آن نوبت اول بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون ۵۴۰ هزار دز واکسن کرونا به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده که ۴۳۰ هزار دز آن نوبت اول بوده است.

به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس روز سه شنبه با اظهار این که واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۸ سال تزریق می شود ، افزود : تاکنون ۲۱ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه واسیناسیون بالای ۵۰ سال در مراکز جامع سلامت روستایی و ۵۸ سال در مراکز تجمیعی شهرها در حال انجام است، گفت : ۸۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال ، ۸۳ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال و ۷۰ درصد سنین بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از واکسیناسیون روزانه ۲۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و پیش بینی کرد که با تسریع در واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی این میزان طی هفته های آینده افزایش یابد.

وی گفت : واکسن های سینوفارم ، کووبرکت ، سوبرانا کوبا یا واکسن مشترک ایران و کوبا برای افراد متقاضی نوبت اول و واکسن آسترازنکا نیز برای کسانی   کسانی که دز اول این واکسن را دریافت کردند ، تزریق می شود.

اویس همچنین از افراد باقی مانده در سنین بالا خواست برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و افزود : واکسیناسیون بر اساس نوبت بندی بوده و از مردم می خواهیم بدون فراخوان به مراکز مراجعه نکنند تا فضای فاصله گذاری به خوبی رعایت شود. 

وی واکسن را تنها یک عامل کاهنده سرعت انتشار ویروس کرونا دانست و افزود: نباید این تصور اشتباه ایجاد شود که واکسینه شده ها از درگیری با ویروس در امان هستند و زمینه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها را ایجاد کند. 

بر اساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است که بیشترین میزان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان است.

در حال حاضر شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل، آمل، قائمشهر، جویبار، ساری، سوادکوه و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و هفت شهرستان نکا، گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، کلاردشت و عباس‌آباد نارنجی هستند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.