کد خبر : 1256
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
185 views

المپیک توکیو| خداحافظی بانوان تیرانداز با ناکامی محض/ تفتیان مثل حدادی، بد و بدتر!

المپیک توکیو| خداحافظی بانوان تیرانداز با ناکامی محض/ تفتیان مثل حدادی، بد و بدتر!

در نهمین روز از بازیهای المپیک توکیو، تیم ملی بسکتبال ایران در برابر فرانسه شکست خورد تا وداع تلخی را با بازی‌های المپیک داشته باشد. به گزارش تیتر شمال؛ در نهمین روز از رقابتهای بازیهای المپیک توکیو، نمایندگان ایران در نخستین روز از هفته دوم بازی ها در سه رشته به مصاف حریفان خود می

در نهمین روز از بازیهای المپیک توکیو، تیم ملی بسکتبال ایران در برابر فرانسه شکست خورد تا وداع تلخی را با بازی‌های المپیک داشته باشد.

به گزارش تیتر شمال؛ در نهمین روز از رقابتهای بازیهای المپیک توکیو، نمایندگان ایران در نخستین روز از هفته دوم بازی ها در سه رشته به مصاف حریفان خود می روند. مسابقات امروز با بسکتبال آغاز شد و در ادامه با تیراندازی و دوومیدانی 100 متر ادامه پیدا می کند.

*شکست بسکتبال برابر فرانسه

مسابقات بسکتبال بازی های المپیک ۲۰۲۰ امروز شنبه با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و‌ فرانسه از گروه A  پیگیری در سال “سوپر آرنا” توکیو پیگیری شد.

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی رقابت امروز برابر فرانسه را آغاز کرد.

ایوان فورنیه، رودی گوبرت، نیکولاس باتوم، یابوسله و
ناندو دوکواو که بازیکنانی بودند که در ترکیب اولیه فرانسه قرار داشتند.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فرانسه در پایان چهار کوارتر با برتری ٧٩ بر ٦٢فرانسوی ها به پایان رسید. آنها در کوارترهای اول، دوم و چهارم پیروز شدند و نتیجه کوارتر سوم را به ایران واگذار کردند.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فرانسه به این شرح است:

ایران ۶۲ – فرانسه ۷۹

کوارتر اول: ٢٢ بر ١٧ (فرانسه)
کوارتر دوم: ٢٢ بر ١٠ (فرانسه)
کوارتر سوم: ٢٠ بر ١٦ (ایران)
کوارتر چهارم: ١٧ بر  ١٥ (فرانسه)

این برای دومین بار بود که تیم ملی بسکتبال کشورمان مقابل فرانسه قرار می گرفت، اولین تقابل دو تیم در جام جهانی ٢٠١٤ اسپانیا انجام شد که طی آن ملی پوشان کشورمان متحمل شکست شدند.
 
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نتیجه دیدار امروز برابر فرانسه را واگذار کرد که طی دو دیدار قبل مقابل کانادا و آمریکا هم متحمل شکست شده بود.

بدین ترتیب ملی پوشان کشورمان بدون برد و با ٣ امتیاز در رده آخر گروه اول مسابقات بسکتبال المپیک قرار گرفت و از صعود به مرحله دوم بازماند.

فرانسوی ها هم با پیروزی در دیدار امروز صدرنشینی خود را تثبیت کردند.

۱۰ بازیکن تیم ایران در این مسابقه به میدان رفتند و حامد حدادی با ۱۸ امتیاز بیشترین امتیاز را برای ایران به دست آورد. پس از آن ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی با ۱۱ امتیاز، صمد نیکخواه‌بهرامی با ۹ امتیاز، سعید داورپناه با ۵ امتیاز، محمد حسن‌زاده با ۴ امتیاز و نوید رضایی‌فر و محمد جمشیدی با ۲ امتیاز، به ترتیب بیشترین امتیازها را به دست آوردند. همچنین حامد حدادی با آمار ۵ پاس گل، بیشرین پاس گل و با آمار ۱۲ ریباند، بیشترین ریباند را ثبت کرد. حامد حدادی با ۱۸ امتیاز و ۱۲ ریباند در این بازی دبل دبل کرد.

پایان کار تلخ بانوان تیرانداز نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده امروز (شنبه) در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی با تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بانوان، به رقابت با حریفان پرداختند. در این ماده که ٣٧ ورزشکار حضور داشتند خدمتی با ١١۶۵ امتیاز هجدهم شد و کرم‌زاده نیز با ثبت امتیاز ١١۶٣ در رده بیست‌ودوم ایستاد. بدین ترتیب این دو تیرانداز کشورمان با عدم حضور در جمع هشت نفر برتر از راهیابی به مرحله بعد بازماند.  

*تفتیان مثل حدادی، حذف در دور اول

حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر ایران در گروه ششم از مرحله مقدماتی به مصاف رقبایش رفت و با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه، چهارم شد.

تفتیان در این گروه با دونده هایی از توگو، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، برزیل، انگلستان، زیمباوه، لیبریا مسابقه داد که در پایان با رکورد  ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه   چهارم شد.

مرحله مقدماتی دو ۱۰۰ متر المپیک از ساعت ۱۹/۴۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد و ۶۳ دونده در ۷ گروه با هم به رقابت پرداختند که حسن تفتیان در گروه ششم رقابت کرد.

رقابت های نیمه نهایی این ماده فردا در سه گروه برگزار می شود.

با توجه به اینکه تنها سه دونده برتر رده چهارم به دور بعد صعود می کنند حسن تفتیان با 10.19 در میان سه نفر برتر قرار نگرفت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. آندره دگراسی از کانادا با 9:91 ثانیه اول شد و حسن تفتیان با عملکردی ضعیف در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفت.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.