کد خبر : 1422
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
120 views

قوانلو: تعطیلی 5 روزه سراسری گروه‌های صنفی دو، سه و چهار در مازندران/ گلایه اصناف از عدم قرار گرفتن در الویت واکسیناسیون، به‌حق است

قوانلو: تعطیلی 5 روزه سراسری گروه‌های صنفی دو، سه و چهار در مازندران/ گلایه اصناف از عدم قرار گرفتن در الویت واکسیناسیون، به‌حق است

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، بازار استان به جزء مشاغل گروه یک مابقی صنوف مشمول گروه دو، سه و چهار، از روز دوشنبه 25 مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده 30 مردادماه تعطیل خواهند بود؛ گفت: گلایه صنوف کاملا به حق است، ما گروه‌های پرخطر

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، بازار استان به جزء مشاغل گروه یک مابقی صنوف مشمول گروه دو، سه و چهار، از روز دوشنبه 25 مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده 30 مردادماه تعطیل خواهند بود؛ گفت: گلایه صنوف کاملا به حق است، ما گروه‌های پرخطر نظیر آرایشگران، خبازان و سوپر مارکت‌ها را پیشنهاد دادیم اما تاکنون، ترتیب اثری داده نشده است.

 

به گزارش تیتر شمال؛ به دنبال افرایش آمار فوتی‌های کرونا و شیوع ویروس دلتا کرونا و درخواست‌ها برای اعمال تعطیلی در سراسر کشور و مهار شیوع ویروس کرونا، طبق تازه‌ترین تصمیم ستاد ملی کرونا از روز دوشنبه 25 مرداد ماه تا روز شنبه 30 مرداد ماه تعطیلی اعلام شد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه گفت: از روز دوشنبه 25 مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (30 مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و … تعطیل خواهند بود.

وی افزود: تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و… است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار مازنداصناف  در خصوص مشمول شدن این تعطیلی‌ها در بازار مازندران، اظهار کرد: تا این لحظه و بنابر اعلام شتاد ملی کرونا، تمامی صنوف کشور و متعاقبا صنوف مازندران، مشمول این تعطیلی می‌شوند.

وی افزود: بنا بر این مصوبه، بازار استان به جزء مشاغل گروه یک مابقی صنوف مشمول گروه دو، سه و چهار، از روز دوشنبه 25 مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده 30 مردادماه تعطیل خواهند بود.

رئیس سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: البته در جلسه صبح فردا ستاد کرونای استان، تصمیم‌گیری قطعی در خصوص تعطیلی گروه‌های چند گانه صنوف، اخذ خواهد شد و متعاقبا اطلاع رسانی هم صورت خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: در مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا، در شهرهای قرمز، فعالیت رستوران‌ها و تالارها منع شده بود و سایر صنوف مجاز به فعالیت اعلام شده بود؛ اما با توجه به شرایط حال حاضر و در تعطیلی اعلام شده پنج روزه پیش رو، گروه‌های دو، سه و چهار نیز در لیست صنوف غیرمجاز آورده شده است که می‌بایست نسبت به تعطیلی صنوف خود اقدام کنند.

قوانلو بیان کرد: از مجموع واحدهای صنفی فعال در استان تنها 30 درصد صنوف در گروه یک قرار دارند و لذا طی تعطیلات سراسری 5 روزه اعلام شده، حدود 70 درصد صنوف استان تعطیل خواهند شد.

وی متذکر شد: طی هفته‌های اخیر کاهش رعایت پروتکل‌ها را در میان مردم و گروه‌های شغلی سراسر کشور شاهد بودیم که رسیدن رعایت پروتتکل‌ها به زیر 50 درصد از جمله دلایل رشد شیوع کرونا در کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت مازندران، گفت: تمامی بازارهای هفتگی سطح استان نیز طی این تعطیلات سراسری، تعطیل خواهند بود.

این مسئول در خصوص گلایه صنوف مازندران از عدم قرار گرفتن در الویت لیست واکسیناسیون، تصریح کرد: گلایه صنوف کاملا به حق است، ما گروه‌های پرخطر نظیر آرایشگران، خبازان و سوپر مارکت‌ها را پیشنهاد دادیم اما تصمیم گیرنده ستاد کرونای کشور است و تصمیم گیری در اختیار ستاد کرونای استان‌ها نیست.

قوانلو با اشاره به نامه نگاری و مکاتبات لازم در این باره به مراجع ذیربط، تاکید کرد: تاکنون ترتیب اثری در این باره داده نشده است؛ البته امیدواریم با افزایش حال حاضر تعداد واکسیناسیون در سطح کشور،به زودی شاهد در الویت قرار گرفتن صنوف در لیست گروه‌های واکسیناسیون باشیم.

وی مطرح کرد: ما معتقدیم که به همان دلیلی که بانک‌ها در لیست واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، صنوف نیز در گروه پرخطر قرار دارند که همه روزه با مردم در ارتباط هستند؛ بازرسان اتاق‌ها و سازمان صمت، آرایشگران، خبازان، سوپر مارکت‌ها و چند صنف دیگر به طور مستقیم و روزانه با مردم در ارتباط هستند؛ باید در این لیست قرار می‌گرفتند.

منبع: مازنداصناف

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.