کد خبر : 1412
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
165 views

حسن‌نژاد: منع تردد کرونایی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود

حسن‌نژاد: منع تردد کرونایی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد بین استانی ، گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی منع تردد کرونایی اعم از بین استانی و داخل استانی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود.   به گزارش تیتر شمال؛ حسین حسن نژاد طی گفت‌وگویی

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد بین استانی ، گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی منع تردد کرونایی اعم از بین استانی و داخل استانی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود.

 

به گزارش تیتر شمال؛ حسین حسن نژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: همه هدف اجرای این مصوبه به حداقل رسیدن تمایل جمعیت برای جا به جایی است و  در مصوبه اشاره ای به بومی و غیر بومی افراد نشده است و هر گونه تردد بین استانی برای ورود به مازندران و همچنین تردد داخل استانی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی با ذکر این نکته که مازندرانی های بومی ساکن در دیگر استان ها نیز نمی توانند وارد مازندران شوند و پلیس مانع تردد و ورود آنان به استان می شود ، تاکید کرد : از تمامی مازندرانی های ساکن استان های دیگر می خواهیم برای حفظ سلامتی خودشان و خانواده ها و اقوامشان قصد سفر به مازندران نکنند.

معاون استاندار مازندران موفقیت در کنترل شیوع کرونا در استان را نیازمند همراهی و مشارکت مردم دانست و گفت : حساسیت و فوق بحرانی بودن شرایط کرونایی مازندران نسبت به دیگر استان های کشور باور کردنی نیست و به همین دلیل برای حفاظت از سلامتی شهروندان از جمعیت بومی استان و هموطنان مازندرانی ساکن در استان های مختلف کشور و از مسافران و گردشگران درخواست می شود به مصوبه منع تردد و جا به جایی اهتمام جدی داشته باشند و به این استان نیایند.

حسن نژاد با بیان این که همه دستگاه های اجرایی از جمله صنعت، معدن و تجارت ، بازرسی ، تعزیرات ، شهرداری ها ، حمل و نقل عمومی و دیگر دستگاه های اجرایی کاملا به مصوبه و وظایف تعیین شده برای تعطیلی ۶ روزه آینده واقف هستند ، افزود : اگرچه تعطیلی مطلق کشور بویژه مازندران نیازمند حمایت های جدی مالی برای بسیاری از اصناف است و امیدواریم دولت به این مهم اهتمام داشته باشد ، اما باید بپذیریم شرایط امروز مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بسیار نگران کننده است و همه باید برای حفظ جان خودمان ،خانواده و هموطنان به مقررات پایبند باشیم.

وی به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های مازندران ،خستگی کادر درمان و مشکلات تامین دارو ، انجام تست کرونایی در استان نیز اشاره کرد و گفت : این که کشور به تصمیم تعطیلی ۶ روزه می رسد، نشانه وخیم بودن اوضاع است ،پس تاکید می کنم مردم تمایل به جا به جایی را به صفر برسانند و فقط برای درمان تردد را انجام بدهند.

طبق برنامه ؛گشت‌های کنترل پلیس راه مازندران هم در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفید در محور سوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری – سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر و وردی گلستان در گلوگاه مستقر هستند و به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

منع تردد کرونایی در مازندران با قدرت اجرایی می‌شود

وضعیت وخیم کرونایی مازندران طبق آمار  رسمی

بر اساس آمار رسمی در حال حاضر ۴۲۸ نفر بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران بستری هستند که این آمار  بیشترین آمار ثبت شده از بیماران بدحال کرونایی مازندران طی دوران شیوع کرونا محسوب می‌شود.

آمار مرگ‌های کرونایی روزانه مازندران نیز همچنان در محدوده ۵۰ نفر است. بر اساس آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل طی شبانه‌روز گذشته ۴۹ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران جان خود را از دست داده اند.

طبق آماری رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، تنها در هفته گذشته ۳۲۷ نفر در استان بر اثر کرونا جان‌ باختند که بیشترین آمار هفتگی ثبت شده از مرگ‌های کرونایی در مازندران از ابتدای شیوع کرونا تا کنون است.

جمع بندی آمار مرگ و میر کرونایی در بیمارستان های مازندران مرداد ماه هم نشان می دهد تا ظهر دیروز جمعه ۶۸۸ نفر در استان بر اثر کرونا جان باختند که به معنای میانگین روزانه حدود ۳۲ نفر است. به عبارتی ۴۷ درصد از جان باختگان کرونایی مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به ماه مرداد است. از ابتدای امسال تاکنون در مجموع یکهزار و ۴۵۰ نفر در مازندران بر اثر کرونا جان باختند.

تحلیل فاکتورهای مختلف خطر کرونایی در مازندران هم نشان می دهد که این استان با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در صدر جدول خطر کرونایی کشور قرار دارد. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است ، این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که به معنای سیاه شدن رنگ کرونایی استان است.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز هنوز به نقطه پیک یا قله نرسیده است. کارشناسان بهداشت و درمان می گویند که سویه کرونای دلتا با توجه به تجربه شیوع در سیستان و بلوچستان برای رسیدن به قله نیازمند دستکم دو ماه زمان است.

در حال حاضر طبق ارزیابی سامانه ماسک وضعیت ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران قرمز و کبود است./ایرنا مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.