کد خبر : 1432
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
143 views

مسافران باز هم محدودیت‌ها را دور زدند/خیز شبانه پایتخت‌نشینان به استان‌های شمالی

مسافران باز هم محدودیت‌ها را دور زدند/خیز شبانه پایتخت‌نشینان به استان‌های شمالی

ترافیک سنگین صبحگاهی محورهای مازندران، حکایت از خیز مسافرانی دارد که شبانه مصوبه ستاد ملی کرونا را دور زدند تا به ساحل خزر برسند.   به گزارش تیتر شمال؛ از بعدازظهر دیروز تا صبح امروز ترافیک در مسیر جنوب به شمال محورهای منتهی به مازندران به صورت مقطعی سنگین و نیمه سنگین بوده و این

ترافیک سنگین صبحگاهی محورهای مازندران، حکایت از خیز مسافرانی دارد که شبانه مصوبه ستاد ملی کرونا را دور زدند تا به ساحل خزر برسند.

 

به گزارش تیتر شمال؛ از بعدازظهر دیروز تا صبح امروز ترافیک در مسیر جنوب به شمال محورهای منتهی به مازندران به صورت مقطعی سنگین و نیمه سنگین بوده و این نشان از آن است که بسیاری از هموطنان در شرایط کرونایی بار سفر به مازندران را بسته‌اند.

مازندران که هنوز از تبعات تعطیلی‌های گذشته رهایی نیافته و هر روز شمار بیماران کرونایی آن رو به افزایش و به مرز چهار هزار نفر رسیده است، با تعطیلات جاری در وضعیت فوق العاده بحرانی قرار خواهد گرفت. ستاد ملی کرونا و متولیان امر بر ممنوعیت سفر تاکید دارند اما هر لحظه بر شمار ورود خودروهایی با پلاک‌های غیربومی در مناطق مختلف استان افزوده می‌شود.

این در حالی است که پلیس راه می‌گوید تمامی مبادی ورودی منتهی به استان بسته است و خودروهای غیربومی بازگشت داده می‌شوند، اما سوال اساسی این است که حجم بی شمار خودروهای غیربومی چگونه وارد استان می‌شوند.

مسافران همچنان بار سفر می‌بندند

ورودی‌های مازندران از مسیر سوادکوه، کندوان و غیره شلوغ و پرتردد است و خودروهای زیادی اصرار به ورود به مازندران را دارند که برخی بازگشت داده می‌شوند و تعداد قابل توجهی نیز با جریمه جواز حضور به استان را پیدا می‌کنند.

یک مسافر تهرانی که خودرویش در محور سوادکوه توسط پلیس جریمه یک میلیون تومانی شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام سرمایه و دارایی من در شمال است و برای سرکشی به خانه‌ام سفر کرده‌ام، افزود: ممنوعیت سفر از روز دوشنبه اعلام شده است.

مسافران باز هم محدودیت ها را دور زدند

وی با بیان اینکه سعی کردیم از خلوتی شبانه جاده برای سفر به مازندران بهره گیریم، ادامه داد: صبح در بدو ورود به استان جریمه یک میلیون تومانی شده‌ام.

در حالی مسافران زیادی به بهانه سرکشی به ویلا، انجام کارهای اداری و غیره به مازندران سفر می‌کنند که مردم و مسئولان استان خواستار قرنطینه کامل و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان شدند.

در عین حال شهروندان از متولیان امر و پلیس راه خواستند تا به شرط جریمه اجازه ورود و تردد خودروهای غیربومی را به استان ندهند. شهرهای نوشهر و چالوس در غرب مازندران یکی از شهرهای در معرض خطر هجوم مسافران در تعطیلات کرونایی هستند.

رضا رحمتی عضو شورای اسلامی شهر بندری نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از هجوم مسافران به شمال کشور و شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا بهتر است همزمان با پایان جلسه آن ستاد، قانون منع تردد به شمال کشور را اجرایی کند.

رحمتی افزود: موکول کردن منع تردد در جاده کندوان به ۲۴ ساعت بعد از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، یعنی در اختیار گذاشتن زمان کافی و لازم برای مسافرین احتمالی که قصد مسافرت به شمال کشور، غرب مازندران و شهر بندری نوشهر را دارند.

وی گفت: بدین ترتیب با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور و امکانات محدود درمانی و در حمایت از کادر درمان خسته و ایثارگر و شهروندان فهیم شهر بندری نوشهر، مراتب اعتراض خود را مبنی بر وجود فاصله ۲۴ ساعته بین زمان اطلاع رسانی از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرایی شدن مصوبات این ستاد از جمله ممنوعیت تردد در جاده‌ها را اعلام داشته و امیدواریم در اندک زمان باقیمانده تدابیری اتخاذ شود تا جلوی هجوم مسافرین به شمال کشور گرفته شود تا بیش از این شاهد شیوع، گسترش و انتقال ویروس منحوس کرونا در منطقه نباشیم.

منع تردد با قدرت اجرایی شود

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس نیز با تاکید بر اینکه منع تردد کرونایی باید با قدرت در استان اجرا شود، افزود: دهیاران و بخشداران در خط مقدم مقابله و برخورد با موج مسافران هستند و باید با هماهنگی دستگاه انتظامی و پلیس راه منع تردد کرونایی بین استانی و داخل استانی در استان اجرا شود.

وی افزود: مازندرانی‌های بومی ساکن در دیگر استان‌ها نیز نباید وارد استان شوند.

مسافران باز هم محدودیت ها را دور زدند

همچنین نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه اگر ممنوعیت ورود به معنای واقعی اجرا نشود، دچار فاجعه خواهیم شد، افزود: وقتی صحبت از ممنوعیت می‌کنیم یعنی اینکه تردد بین استانی و شهری کامل ممنوع شود.

محمدعلی محسنی یادآور شد: در غیر این صورت اگر تمامی تخت‌های بیمارستان‌ها و هتل‌ها را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم، پاسخگو نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید ممنوعیت کامل و جلوگیری از ورود مسافر به طور قطع اجرا شود، گفت: ممنوعیت ورود مسافران مطالبه جدی مردم به شمار می‌رود.

ترافیک در کندوان سنگین است

به رغم همه تلاش‌ها برای ممنوعیت ورود مسافران، ترافیک در محورهای استان مازندران از جمله محور کندوان در مسیر جنوب به شمال سنگین گزارش شده است.

سید محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران با بیان اینکه وضعیت تردد در محور کندوان سنگین است، افزود: حجم تردد در مسیر جنوب به شمال سنگین است ولی در دیگر محورها ترددها عادی و روان است.

وی ترافیک محور کندوان را ناشی از تشدید کنترل و نظارت در ورودی محور بیان کرد و گفت: همچنین این محور در محدوده مرزن آباد در دست عملیات راهداری، اصلاح ترانشه و نوسازی است.

سرهنگ هادی عبادی فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه ورود به مازندران از ظهر امروز ممنوع می‌شود، گفت: این طرح از ظهر امروز تا ۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در قالب این طرح ورود بومیان مازندران ساکن استان‌ها به مازندران نیز منع می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۳ دستگاه خودروی غیربومی اعمال قانون شدند و هزار و ۶۹۲ دستگاه نیز برگشت داده شدند.

با توجه به محدودیت ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت راه‌های مواصلاتی مازندران همچنان پرتردد است و تصمیم‌های مقطعی و متکی به جریمه نتوانسته جلوی ترددها را بگیرد و ترافیک سنگین نتیجه تعطیلی چندروزه خواهد بود./مهر مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.