کد خبر : 1501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
345 views

رازجویان: اختصاص ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار برای کاشت چمن طبیعی ورزشگاه وطنی قائم شهر

رازجویان: اختصاص ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار برای کاشت چمن طبیعی ورزشگاه وطنی قائم شهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه با پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته توسط استاندار ،مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای ورزش این استان تزریق شده است، گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای چمن طبیعی استادیوم وطنی قائمشهر اختصاص یافته است. به گزارش تیتر شمال؛  مهدی رازجویان روز یکشنبه در

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه با پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته توسط استاندار ،مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای ورزش این استان تزریق شده است، گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای چمن طبیعی استادیوم وطنی قائمشهر اختصاص یافته است.

به گزارش تیتر شمال؛  مهدی رازجویان روز یکشنبه در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنا به درخواست مسئولین باشگاه نساجی تعویض چمن از مصنوعی به طبیعی در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: هم اکنون پیمانکار مشغول جمع آوری چمن مصنوعی است و برای آماده سازی هر په سریعتر این ورزشگاه اداره کل ورزش و جوانان هم باید با جدیت تعداد پیمانکاران را اضافه کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان کرد: همچنین برای تسریع در روند کار استاندار مازندران به فرماندار این شهرستان دستور داد تا به صورت روزانه از این ورزشگاه بازدید به عمل آورد.

رازجویان با بیان اینکه هم اکنون مشاور در حال برآورد قیمت برای چمن طبیعی است، افزود: امیدواریم تا هفته آینده برآورد قیمت به سرانجام برسد و با انتخاب پیمانکار بتوانیم هر چه زودتر شاهد ایجاد چمن طبیعی در این ورزشگاه باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با بیان این که در یک سال گذشته مباحث مختلفی را برای احیای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر داشته ایم، افزود: ساخت سکوی ضلع غربی این ورزشگاه در دستور کار قرار گرفت که به زودی به بهره برداری می رسد.

حسن رنگرز توضیح داد: البته به لحاظ حقوقی مباحثی بین اداره کل ورزش و جوانان و پیمانکار وجود داشت که در در حال حل و فصل شدن است تا بتوانیم با بهره برداری از این زمین و بعد از ویروس منحوس کرونا، در چهار ضلع این ورزشگاه میزبان تماشاگران باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه تشریفات اداری و انتخاب پیمانکار با سرعت انجام خواهد شد، گفت: در هفته آینده و با توجه به اعتبار تزریق شده کارهای زیرسازی، بهسازی، تعویض، زهکشی و غیره در ورزشگاه وطنی قائمشهر آغاز خواهد شد.

رنگرز با تاکید بر اینکه کاشت چمن طبیعی یک فرایند مهندسی و زمان بر است، گفت که نهایت تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم این زمین را برای شروع رقابتهای لیگ برتر آماده کنیم.

وی از قرارداد با شرکتی به عنوان شرکت مشاور برای طراحی و برآورد زمین طبیعی خبر داد و بیان کرد: منتظر هستیم تا مشاور طرح مورد نظر را هر چه زودتر به دست ما برساند.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در پایان در خصوص نحوه نگهداری چمن طبیعی گفت که بنا شد تا باشگاه نساجی نسبت به نگهداری این چمن اقدام و نهایت تلاش خود را به کارگیری کند.

تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی یکی از مطالبات جدی هواداران و بازیکنان و کادر فنی این تیم و سایر تیم‌های لیگ برتری بود. کیفیت پایین چمن این ورزشگاه طی سه دوره حضور نساجی در لیگ برتر بارها واکنش‌هایی را از سوی مربیان و بازیکنان تیم‌های مهمان نساجی به دنبال داشت. به همین دلیل طی یک سال گذشته در چند نوبت کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد که نساجی اجازه بازی در زمین قائمشهر را ندارد. با این حال ممنوعیت بازی در استادیوم وطنی برای نساجی اعمال نشد تا در زمان مناسب تعویض چمن انجام شود.

مسئولان ورزش مازندران طی هفته‌های اخیر و اوایل مرداد اعلام کرده بودند که بلافاصله پس از بازی نساجی و استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ بیستم که آخرین بازی خانگی این تیم بود، کار برداشتن چمن و اجرای چمن جدید را آغاز می‌کنند. اما تصمیم بر این شده بود که به جای چمن کنونی ورزشگاه که سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید، چمن مصنوعی با کیفیت و مورد تایید فیفا و یوفا اجرا شود.

طی دو سال اخیر بارها بحث تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی قائمشهر و بازگرداندن آن به چمن طبیعی مطرح شده است. مرداد پارسال نیز پس از پایان لیگ نوزدهم در سفری که محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به مازندران داشت ، در بازدید از این استادیوم وعده داده بود که اعتبارات لازم برای تعویض چمن مصنوعی تأمین شود ./ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.