کد خبر : 1476
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
313 views

سیر تا پیاز رویش کاخ مجلل در باغات مرکبات کیاکلای سیمرغ/ مجوزها چگونه و با حمایت چه دستگاه‌هایی صادر شد؟

سیر تا پیاز رویش کاخ مجلل در باغات مرکبات کیاکلای سیمرغ/ مجوزها چگونه و با حمایت چه دستگاه‌هایی صادر شد؟

به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از ساخت یک کاخ مجلل در وسط یک زمین باغی واقع در محله کیاکلای سیمرغ، سرو صدای زیادی در فضای مجازی کرده است که جزییات مکان و چگونگی ساخت این بنا را می‌توانید در این گزارش بخوانید. طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از ساخت یک کاخ

به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از ساخت یک کاخ مجلل در وسط یک زمین باغی واقع در محله کیاکلای سیمرغ، سرو صدای زیادی در فضای مجازی کرده است که جزییات مکان و چگونگی ساخت این بنا را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از ساخت یک کاخ مجلل در وسط یک زمین باغی در شهرستان سیمرغ مازندران، موجب تعجب مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، برای ساخت این عمارت مجلل که با چندین اتاق خواب، سالن بیلیارد، چندین تالار مجزا و ده‌ها امکانات دیگر  با قیمت نجومی برای گروهی خاص در حال احداث است، بیش از 32 هزار متر مربع از باغات مرکبات تخریب شده است.

افکار عمومی بدنبال این پاسخ است که در حالی بسیاری از مردم برای احداث یک خانه 15 تا 20 متری محل استراحت در اراضی باغی با ممنوعیت و تخریب مواجه می‌شوند، چگونه این کاخ مجلل با قطع درختان بی‌شمار دور از چشم دستگاه‌های نظارتی، سر از خاک برآورده است؟

                                      

برای اطلاع از جزییات این ماجرا، به سراغ مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ رفتیم و جزییات این کاخ پر حاشیه را از او جویا شدیم.مجتبی حبیب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره، اظهار کرد: علیرغم انتشار مکان این بنا در بابلسر از سوی رسانه‌ها، این بنا در بخش تالارپی شهرستان سیمرغ در روستایی به نام «سالدوزکلا» در ابتدای ورودی ملاکلا واقع شده است.

وی افزود: پروانه ساخت این بنا در سال 1391 از سوی مسئولان وقت صادر شده است، در همان سال حدود 3 هزار متر مربع، کاربری مسکونی به مالک این ملک داده شده است که باید بیش از هزار مترمربع سطح اشغال داشته باشد.

فرماندار شهرستان سیمرغ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یک مقداری از سطح اشغال در پی پروانه به او داده شده است، مقداری هم افزایش بنا دارد و لذا گزارش بازدید بازرسان ما از این مکان، تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

                              

این مسئول، ادامه داد: البته این بنا در محدوده طرح هادی واقع شده است و جزو محدوده غیر بافت روستایی به شمار نمی‌آید.حبیب‌نژاد بیان کرد: این بنا در سال 1391 جزو محدوده بافت قرار داده شده است و در محدوده طرح هادی قرار گرفته است و مراحل کاری و روال اداری صدور پروانه را نیز طی کرده است.

وی عنوان کرد: این بنا علیرغم قرار داشتن در محدوده طرح هادی و دارا بودن پروانه ساخت اما به دلیل بالابردن تراکم و اضافه بنا، مجاز نیست و لذا برای این مورد، تشکیل پرونده شد و برخورد قاطع و بدون اغماض با مالک هم حتما صورت خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان سیمرغ، تاکید کرد: به محض انتشار این خبر در رسانه‌ها و مشاهده این مطلب، بلافاصله بازرسان ما به این منطقه اعزام و گزارش هم گرفته شد، مشخص شده که به لحاظ قانونی در داخل بافت قرار دارد، دارای مجوز هم هست؛ اما یک مقداری افزایش بنا دارد که در گزارش قید شده است.

                         

این مسئول اعلام کرد: تخلف این بنا در ساخت با مساحت بالا است که چون اضافه بنا دارد، حتما برخورد جدی هم صورت خواهد گرفت؛ ولی در کاربری و الحاق به بافت، مشکلی ندارد و رویه قانونی آن قبلا انجام شده است.

حبیب‌نژاد گفت: واقعیت امر این است که خیلی از مردم که در روستاها زندگی می‌کنند برای ساخت یک بنا در حیاط خانه‌شان برای فرزندان‌شان با مشکلات عدیده مواجه می‌شوند؛ در هر صورت تصمیم‌گیران وقت، مجوز ساخت برای این بنا را صادر کردند و لذا این مورد به کمیسیون 99 جهت برخورد و جریمه ارجاع داده می‌شود.

وی متذکر شد: بنا بر شنیده‌ها، مالک بومی این بنا که قصد فروش ملک خود داشت در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی می‌کند که برای جلب توجه از برند بابلسر استفاده می‌کند و لذا در رسانه‌ها مکان این بنا کیاکلای بابلسر عنوان شده است که صحت ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.