کد خبر : 1533
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
149 views

گلایه رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ساری از عدم واکسیناسیون اصناف/تعلل در واکسیناسیون میدان میوه، فاجعه می آفریند

گلایه رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ساری از عدم واکسیناسیون اصناف/تعلل در واکسیناسیون میدان میوه، فاجعه می آفریند

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار ساری ضمن انتقاد از بی مهری مسئولان کشوری و تصمیم گیر نسبت به در الویت قرار دادن واکسیناسیون اصناف، گفت: روزانه هزاران نفر از کارگر، بار فروش، راننده و مشتری وارد میادین میوه و تره بار می‌شوند، مگر می‌شود ویروس به این مکان پر تردد وارد نشود؟ صراحتا

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار ساری ضمن انتقاد از بی مهری مسئولان کشوری و تصمیم گیر نسبت به در الویت قرار دادن واکسیناسیون اصناف، گفت: روزانه هزاران نفر از کارگر، بار فروش، راننده و مشتری وارد میادین میوه و تره بار می‌شوند، مگر می‌شود ویروس به این مکان پر تردد وارد نشود؟ صراحتا اعلام می‌کنم که تعلل در واکسیناسیون اصناف، فاجعه به بار خواهد آورد.

به گزارش تیتر شمال؛ امیرحسین فخرآوران رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساری در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف؛ با بیان اینکه اگر اصناف در شیوع و کنترل ویروس اثرگذار هستند، چرا در اولویت واکسیناسیون قرار نمی‌گیرند؛ اظهار کرد:  ميدان ميوه و تره بار خط مقدم جنگ با کروناست؛ خط مقدمی که سربازان آن بدون اسلحه حتی يک فشنگ جلوی دشمن ايستاده‌اند! کجای دنيا سربازان را بدون اسلحه به جنگ می‌فرستند؟ شايد برخی تصور کنند که ميدان ميوه و تره بار جای جنگ نيست! اما تنها با حضور 5 دقيقه در ميدان می‌توان به عمق خط مقدم بودن پی برد.

وی افزود: کارگران، رانندگان، فروشندگان، مسئول باسکول، کارمند، حق العمل کاران و تمام مردمی که به آن منطقه برای خريد مراجعه می‌کنند در فاجعه ابتلا بيماری کرونا قرار دارند.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار ساری با اشاره به بی توجهی مسئولان مرتبط نسبت به واکسیناسیون اصناف، خاطرنشان کرد: روزانه صدها تردد و  هزاران نفر فقط و فقط داخل ميدان میوه از راننده، بارفروش، کارگر و مشتری صورت می‌گیرد؛ از مسئولان می‌پرسم مگر می شود کرونا دلتا به شدت امروز و با سرعتی که انتشار آن تعجب تمام پزشکان و دانشمندان را برانگيخته است به اين مکان پر از تردد ورود پيدا نکند؟

این مسئول صنفی ادامه داد: چگونه است که مسئولان می‌دانند، می‌بينند و کاملاً واقفند و هنوز برای واکسينه شدن اين عده کثير هيچ اقدامی نکرده‌اند و حتی پيشنهادی داده نشده است؟

فخرآوران  تاکيد کرد:  ميدان ميوه و تره بار شبانه روز در حال فعاليت و ارائه خدمات به مردم است و هرگز نام و نشانی از آن در هيچ يک از رسانه ها برده نشده است. کارگرانی که روزانه با داشتن بيماری کرونا وارد ميدان می‌شوند برای تهيه لقمه نانی؛ اما هيچ‌گاه در هيچ رسانه‌ای از نام آنان ياد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر ميدان ميوه و تره بار حتی يک روز بسته باشد چه فاجعه ای برای کل شهر اتفاق می‌افتد؛ آيا ديگر بيماران می‌توانند برای تهيه آب ميوه مورد نياز که هر روزه پزشکان توصيه می‌کنند برای بهبود همه بيماران کرونا بايد مصرف شود تهيه کنند؟ پس چگونه است که فعالان ميدانی جان خود را در دست گرفتند برای حفظ و صيانت از آنچه مردم نياز دارند و هرگز واکسينه نمی‌شوند؟

رئيس اتحاديه میوه و تره بار مرکز مازندران تصریح کرد:  در زمان پیک کرونا، الویت تعطیلی‌ها با بازار و اصناف است؛ چون محل تجمع است و خطر ابتلا بیشتر است اما چطور می‌شود در زمان واکسیناسیون، اصناف در الویت قرار نمی‌گیرند؟

این مسئول صنفی اعلام کرد: اگر مسئولان از اصناف توقع تمکین در زمان تعطیلی‌ها را دارند، اگر به وعده‌های حمایتی خودشان در این دو سال عمل نکردند و اصناف هم همچنان همراهی کردند، چرا در مقابل، لااقل تمهیدی برای واکسیناسیون اصناف در نظر گرفته نشد.

فخرآوران ادامه داد:  این اقدام وزارت بهداشت  نشان از  چیست ؟ سوء مدیریت! بی‌توجهی؟ اهمال و یا مسائل دیگری است که ما از آن بی خبریم.

وی متذکر شد:  اگر فعالیت کسبی اصناف درانتشار ویروس نقش داشت، حالا واکسیناسیون هم برای این قشر باید در اولویت باشد که این نگاه باید در وزارت بهداشت تغییر پیدا کند.

گفتنی است در حال حاضر بیش از 170 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان مازندران مشغول فعالیت هستند که جمعیتی حدود نیم میلیون نفر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.