کد خبر : 1672
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
103 views

حسین‌زادگان:مدیریت کرونا نیازمند تداوم ممنوعیت ورود غیر بومیان است

حسین‌زادگان:مدیریت کرونا نیازمند تداوم ممنوعیت ورود غیر بومیان است

استاندار مازندران با اعلام این که در پیک موج پنجم ضریب خطر کرونا در این استان به وضعیت وحشتناک ۵۰ رسید رسید ، گفت : تنها راه مقابله و ثبات مدیریت بیماری کووید ۱۹ در مازندران اجرای دقیق و قاطعانه مقررات بویژه محدودیت و ممنوعیت ورود غیر بومیان در کنار واکسیناسیون گسترده است. به گزارش

استاندار مازندران با اعلام این که در پیک موج پنجم ضریب خطر کرونا در این استان به وضعیت وحشتناک ۵۰ رسید رسید ، گفت : تنها راه مقابله و ثبات مدیریت بیماری کووید ۱۹ در مازندران اجرای دقیق و قاطعانه مقررات بویژه محدودیت و ممنوعیت ورود غیر بومیان در کنار واکسیناسیون گسترده است.

به گزارش تیتر شمال؛ احمد حسین زادگان  در جلسه شورای اداری مازندران افزود : اگر امروز بر اساس شاخص های رنگ بندی کرونایی تعدادی از شهرستان های استان به وضعیت نارنجی رسیدند و یا آمار بستری روزانه کاهشی شده است ، فقط خاطر اجرای قاطعانه مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از جمله جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان بوده است که با همکاری آحاد مردم بویژه نیروی های امنیتی ،انتظامی ، بسیج و سپاه در ۶ محور ورودی استان و ۵۷ نقطه شهری عملیاتی شده است.

وی در عین حال از زحمات شبانه روزی کادر درمان دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل قدردانی کرد و ادامه داد : البته کرونا به همه بخش های استان نسبت به دیگر استان های کشور آسیب جدی تری وارد کرد ، ولی مهم ترین و وحشتناک ترین آسیب موج پنجم افزایش ضریب خطر بوده که در بعضی شهرستان ها به ۵۰ و میانگین استانی هم به ۳۶ رسید در حالی که میانگین کشوری ۱۶ بود.

استاندار مازندران وضعیت فعلی استان را به لحاظ شیوع کرونا بسیار شکننده توصیف کرد و بیان داشت : اگر چه حضور گسترده غیربومیانی که خانه دوم در استان دارند کنترل کرونا را تا حدود زیادی مشکل کرده است ، اما با واگذاری اختیارات بیشتر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و حمایت همه جانبه وزارت کشور و ناجا به مدیریت استان توانستیم تا حدود زیادی این وضعیت را کنترل کنیم به گونه ای که در تعطیلات ۶ روزه اخیر کشور ادامه آن تا روز گذشته ، قاطعانه از ورود افراد غیر بومی جلوگیری شد.

وی با تاکید بر این که کادر درمان استان در پیک پنجم کرونا کار بزرگی را در ارائه خدمات بهداشتی انجام داده است و وضعیت واکسیناسیون نیز با سرعت در حال انجام است ، افزود : اگرچه واکسیناسیون عمومی تنها راه مقابله با کرونا است و این فرایند در استان با جدیت پیگیری می شود ، اما عادی انگاری  و بی تفاوتی در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز استان را دچار چالش جدی می کند.

حسین زادگان با توضیح این نکته که مازندران نیز همراه با چند استان دیگر برای انجام واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است ، گفت : با توجه به حساسیت بالای واردات واکسن و از طرفی پیچیدگی های فرایند واردات ، این موضوع باید همه جانبه مورد بررسی قرا بگیرد ولی در هر حال بخش خصوصی استان می تواند وارد این مقوله شود.

ضرورت تداوم خدمت به مردم

استاندار مازندران همچنین در این نشست بر ضرورت خدمتگزاری مدیران به مردم و انجام وظایفشان تا آخرین لحظات حضور در مجموعه تاکید کرد و گفت : بزرگ ترین ظلمی که همواره در دولت های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور و نظام شده ، عدم اطلاع رسانی از خدمات دولت بوده است.

وی گفت : این که دستاوردهای نظام در دولت های مختلف مورد بی مهری و بی توجهی رسانه های مختلف قرار گرفته است، شکی نیست و باید این نقص را بپذیریم ، اما این موضوع در یک دهه گذشته بویژه در سال های اخیر که فضای مجازی گسترش خاصی پیدا کرده است، بیشتر شده و ظلم زیادی به دولت ها شده است.

حسین زادگان خاطر نشان کرد: این که در فضای مجازی به نسل جدید القاء کنند که همه زیر ساخت های کشور مربوط به دوران قبل از انقلاب است ولی مسئولان و رسانه ها فقط به خاطر مسایل سیاسی و حزبی ، دستاوردها و خدمات بسیار بزرگ دولت ها را اطلاع رسانی نکنند ، یا کوچک نمایی و کتمان کنند، ظلم بزرگی بر امید مردم است.

نماینده عالی دولت در مازندران از همه مسئولان خواست علاوه بر اطلاع رسانی دقیق خدمات دولت به مردم ، تا زمانی که مسئولیت دارند به خدمتگزاری با تمام توان ادامه دهند .

وی گفت : امروز در شرایط تحریم و وضعیت کرونایی ، شاهد افتتاح طرح های بزرگی در هفته دولت هستیم و مازندران نیز همانند کشور ۳۸۸ طرح را با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان افتتاح و بیش از ۴۷طرح با سرمایه گذاری ۱۸۲میلیارد تومان کلنگ زنی کرده است.

حسین زادگان بر ضرورت تداوم اهمیت دادن به منابع آبی مازندران تاکید کرد و افزود : بار ها گفته ام که همواره در دولت های مختلف به منابع آبی با هدف مهارآب های سطحی و توجه به فاضلاب با توجه به حساسیت های زیست محیطی ، کشاورزی و وجود دریای خزر به استان کم توجهی شده است و عامل اصلی عقب افتادگی استان همین کم مهری های ملی و از طرفی عدم انسجام مسئولان داخلی بوده است ، اما خوشبختانه در هشت سال اخیر توجه خاصی به منابع آبی استان صورت گرفته است.

وی با بیان  این که  طبق گزارش آب منطقه ای مازندران بیشتر طرح های سد سازی استان ردیف بودجه ای ملی گرفته اند، گفت: هنوز تامین آب شرب شهرهای گروه الف و مشکلات فاضلاب شهرهای استان از دغدغه جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بودجه باز سازی استادیوم وطنی تامین شد

استاندار مازندران همچنین در این نشست به دغدغه فوتبال دوستان استان در مورد وضعیت زمین ورزشی شهید وطنی قائمشهر اشاره کرد و گفت : نگرانی ورزش دوستان و هواداران تیم نساجی در باره آماده نشدن زمین برای بازی فصل بعدی نساجی کاملا بر حق است.

حسین زادگان خواستار انجام فعالیت های فوق العاده برای آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی شد و افزود : این که فرایند کار به صورت معمولی انجام شود ، اصلا قابل پذیرش نیست.

وی توضیح داد : بودجه برای چمن کاری طبیعی تامین شده است و اکنون پیمانکار باید در سه شیفت کار کند و این موضوع را نیز اداره کل ورزش و جوانان باید نظارت کند و من نیز دستور دادم تا فرماندار نیز یک تیم نظارتی تشکیل دهد تا فقط این موضوع را پیگیری کند./ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.