کد خبر : 1686
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
185 views

خیمه شب بازی در برگزاری انتخابات هیات فوتبال مازندران

خیمه شب بازی در برگزاری انتخابات هیات فوتبال مازندران

با مشخص شدن وزیر جدید ورزش و جوانان، فوتبالی‌ها این انتظار را از دستگاه ورزش دارند که بطور جد پیگیر برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران باشند تا با از بین بردن این تاخیرها جلوی تخلفات احتمالی را بگیرند. به گزارش تیتر شمال؛ فوتبال در استان مازندران سال‌هاست حال و روز خوشی ندارد و نتیجه‌گیری

با مشخص شدن وزیر جدید ورزش و جوانان، فوتبالی‌ها این انتظار را از دستگاه ورزش دارند که بطور جد پیگیر برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران باشند تا با از بین بردن این تاخیرها جلوی تخلفات احتمالی را بگیرند.

به گزارش تیتر شمال؛ فوتبال در استان مازندران سال‌هاست حال و روز خوشی ندارد و نتیجه‌گیری نچندان مطلوب تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف، نداشتن ساختار مناسب و کمبود زیرساخت‌ها در استان مازندران نشانه‌هایی از ضعف فوتبال در این استان فوتبال‌خیزی است که صدها فوتبالیست در سطح اول فوتبال کشور در لیگ‌های مختلف دارد.
همین بس که نساجی بعد از 24 سال انتظار به لیگ‌برتر رفته و نمی‌تواند در استان خودش تمرین کند؛ نبود امکانات و زیرساخت لازم بهانه‌ای است که همیشه مدیران نساجی آن‌را علت عدم تمرین در استان اعلام می‌کنند؛ مسؤولان فوتبال مازندران حتی یکبار هم به این موضوع واکنش نشان ندادند و خواستار حضور نساجی در مازندران نشدند؛ این یعنی اینکه واقعا در خیلی بخش‌ها کمبود داریم و قبول داریم که ضعیف هستیم.

در سرسبزترین استان کشور، یک زمین چمن طبیعی درست حسابی نداریم و باید با چمن مصنوعی سوژه خاص و عام شویم!
در این میان داستان انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران هم به خیمه شب بازی بدل شده و معلوم نیست چه کسی پشت پرده این داستان است که فوتبال مازندران را ماه‌ها بلاتکلیف قرار داده‌اند.
انتخاباتی که کسی آن را گردن نمی‌گیرد و گویا همه اشخاصی که در برگزاری آن نقش دارند از شخص خاصی می‌هراسند. نه اداره‌کل ورزش و جوانان علل این همه تاخیر را مطرح می‌کند و نه فدراسیون و هیأت فوتبال صحبتی در این خصوص به میان میاورد.

۵ ماه به بهمن ۱۴۰۰ باقی مانده و این در حالی است که قرار بود بهمن یا اسفند ۱۳۹۹ این انتخابات برگزار شود. فوتبالی که تقریبا یکسالی هست در مازندران بلاتکلیف است و کسی هم دلی برای آن نمی‌سوزاند.
این تاخیرها و تعلل‌ها در واقع هم به فوتبال مازندران آسیب می‌رساند هم اعتبار دستگاه ورزش استان مازندران را زیر سوال می‌برد. درست است که برگزاری مجمع بر عهده فدراسیون فوتبال است اما دستگاه ورزش باید به صورت جدی پیگیر برگزاری مجمع باشد و این پیگیری را به یک نامه اداری نباید بسنده کند.
اما در این میان از گوشه‌کنار شهرها خبر رسیده که روسای هیأت‌های فوتبال شهرستانی‌ای که به گونه‌ای مخالف کاندید پیشنهادی هیأت فوتبال بوده‌اند تهدید به استعفا شده‌اند و بزودی احکام جدیدی برای روسای برخی هیأت‌های شهرستانی در حال صادر شدن است.
این سوال اینجا پیش می‌آید؛ آیا سرپرست هیأتی که بدلیل عدم برگزاری مجمع به عنوان سرپرست معرفی شده، تا زمان برگزاری مجمع، در این سمت حضور داشته باشد، می‌تواند روسای شهرستانی را تغییر بدهد که اسم آنها در بین اعضای مجمع حضور دارد یا خیر.
این اتفاق در شهرهای چالوس و بابلسر افتاده و گفته شده داور بین‌المللی ما بعنوان رئیس هیأت فوتبال چالوس معرفی شده است؛ در بابلسر هم بزودی شاهد تغییرات خواهیم بود. دو شهری که در انتخابات پیش روی جزو اعضای مجمع هستند و باید در مجمع برای انتخاب رئیس رای بدهند.
اما اگر از نوع این انتخاب‌ها در آستانه انتخابات بگذریم از انتخاب داور بین‌المللی و نخبه کشوری نمی‌توان به راحتی گذشت.
تخلف پشت تخلف! اینکه تغییر روسای شهرستانی در آستانه انتخابات توسط سرپرست هیأت تخلف محسوب می‌شود بحثش جداست، اما اینکه یک داور بین‌المللی و الیت که هم اکنون در اوج دوران ورزشی‌اش است را سمت بدهیم یک تخلف واضح و مشهود به شمار می‌رود.
شنیده شده برای لاپوشانی این تخلف‌ها به روسای هیأت‌های شهرستانی‌ که مخالف کاندید پیشنهادی هیأت فوتبال مازندران هستند، اصرار به استعفا دارند، چون در غیر این صورت جابجایی و انتصاب رئیس جدید به غیر از استعفای رئیس شهرستانی، تخلف محسوب می‌شود و سکوت دستگاه ورزش در این خصوص هم در نوع خودش جالب است.
بارها در خصوص تخلفات در هیأت‌های ورزشی تذکر دادیم و این موضوع را مطرح کردیم ولی گویا در دستگاه ورزش مازندران کسی نیست که بر روی هیأت‌های ورزشی نظارت دقیق داشته باشد و هیأت‌های ورزشی بدون اینکه رصد شوند کارهای خودشان را پیش می‌برند.

پیشنهادی برای مدیرکل جوان ورزش و جوانان استان مازندران داریم که حداقل کارگروه نظارتی قوی برای نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های هیأت‌های ورزشی داشته باشند تا چنین تخلفات پیش پا افتاده‌ای یا دور زدن قانون در هیأت‌ها رخ ندهد.

حال با مشخص شدن وزیر جدید ورزش و جوانان، فوتبالی‌ها این انتظار را از دستگاه ورزش دارند که بطور جد پیگیر برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران باشند تا با از بین بردن این تاخیرها جلوی تخلفات احتمالی را بگیرند؛ در طول این مدتی که انتخابات هیأت فوتبال مازندران برگزار نشده است، در سه استان کشور انتخابات هیأت‌های فوتبال برگزار شد و هیچ مشکلی از سوی فدراسیون فوتبال جهت برگزاری انتخابات دیده نشد.

اما موضوع مهمی که در استان مازندران باعث لغو انتخابات شد، بحث حضور بازنشسته‌ها و همچنین تخلف یکی از کاندیدای وابسته به هیأت فوتبال بود که در گزارش‌های قبلی به آن پرداخته بودیم.

گفتنی است انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران به دلیل تخلف یکی از کاندیدا در خصوص جعل اسناد و همچنین به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا حدود ۵ ماه پیش لغو شده بود و هنوز هم هیچ عزمی برای برگزاری آن دیده نمی‌شود./بلاغ

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.