کد خبر : 1705
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
140 views

قوانلو: هنوز مشکل عرضه سیمان در بازار حل نشده است/فعالیت کارخانجات با 30 درصد ظرفیت

قوانلو: هنوز مشکل عرضه سیمان در بازار حل نشده است/فعالیت کارخانجات با 30 درصد ظرفیت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امیدوار بودیم تا اوایل شهریور ماه به‌دلیل خنک شدن هوا، محدودیت برق از کارخانه‌های سیمان برداشته شود ولی کماکان کارخانه‌های سیمان با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند. به گزارش تیتر شمال؛ حسینقلی قوانلو امروز در ارتباط با مشکل کمبود سیمان در مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: هنوز مشکل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امیدوار بودیم تا اوایل شهریور ماه به‌دلیل خنک شدن هوا، محدودیت برق از کارخانه‌های سیمان برداشته شود ولی کماکان کارخانه‌های سیمان با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

به گزارش تیتر شمال؛ حسینقلی قوانلو امروز در ارتباط با مشکل کمبود سیمان در مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: هنوز مشکل عرضه سیمان در بازار حل نشده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که محدودیت مصرف برق بر کارخانجات سیمان اعمال شود همین شرایط را خواهیم داشت، افزود:  میزان تولید روزانه دو کارخانه سیمان در مازندران ۱۲هزار تن سیمان بوده که در حال حاضر میزان تولید روزانه به حدود ۵هزار تن هم نمی‌رسد که موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درحال حاضر باتوجه به محدودیت مصرف برق کارخانه‌های استان به ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند، تصریح کرد: باتوجه به این شرایط بحث نظارت شبانه‌روزی را در دستور کار داریم؛ باتوجه به اینکه تولید پایین است نظارت‌ می‌کنیم تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.

این مسؤول به اولویت‌بندی توزیع سیمان در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: اولویت نخست جلوگیری از تعطیلی طرح‌های عمرانی بوده و اولویت دوم تولید سیمان پاکتی برای رساندن به دست مصرف‌کننده بود و همچنین برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی که سیمان جز مواد اولیه آنان بوده ازجمله واحدهای بتن آرمه است.

قوانلو خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم تا اوایل شهریور ماه به‌دلیل خنک شدن هوا، محدودیت برق از کارخانجات سیمان برداشته شود ولی کماکان کارخانجات سیمان با ۳۰ درصد ظرفیت تولید سیمان فعال هستند.

وی در پایان گفت: ظرفیت تولید سیمان بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن است که به راحتی می‌تواند نیازها را پوشش دهد؛ البته اگر محدودیت برق برداشته شود./فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.