کد خبر : 1826
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
111 views

تزریق یک میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن در مازندران/بستری بیماران کرونایی کاهش یافت

تزریق یک میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن در مازندران/بستری بیماران کرونایی کاهش یافت

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا کنون یک میلیون ۲۸۰ هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شده است که ۸۴۰ هزار دوز مربوط به درز اولی و ۴۴۰ هزار دز دومی هستند. به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس در گفت و گو با خبرنگار ما از سهم ۲۰۰

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا کنون یک میلیون ۲۸۰ هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شده است که ۸۴۰ هزار دوز مربوط به درز اولی و ۴۴۰ هزار دز دومی هستند.

به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس در گفت و گو با خبرنگار ما از سهم ۲۰۰ هزار دُز مازندران از محموله اخیر واکسن وارداتی به کشور خبر داد و گفت: تا کنون یک میلیون ۲۸۰ هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شده است  که ۸۴۰ هزار دوز مربوط به درز اولی و ۴۴۰ هزار دز دومی هستند.

وی افزود: واکسن‌های جدید از نوع سینوفارم و آسترازنکا هستند که پس از ورود به مازندران از شنبه تزریق واکسن آغاز خواهد شد.

اویس با بیان اینکه واکسن اسپوتیک وی در حال حاضر وجود ندارد، گفت: منتظریم تا روز‌های آینده این واکسن تامین و به محض تامین توزیع استانی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه سویه‌های جدید هنوز در کشور و استان مشاهده نشده همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی شستشوی دست‌ها و تهویه عمومی به عنوان راه کاراصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری تاکید کرد.

اویس افزود: تا رسیدن به کنترل بیماری باید بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و باید کماکان رعایت شیوه نامه ها با شدت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش شیوع و ثبت موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی در استان گفت: در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال تجربه پیک جدید دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.