کد خبر : 1925
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
88 views

احکام تخریب سازه‌های غیرمجازدرحریم رودخانه‌های مازندران تشدید می شود

احکام تخریب سازه‌های غیرمجازدرحریم رودخانه‌های مازندران تشدید می شود

رئیس کل دادگستری مازندران بر اجرای قاطع وبموقع احکام قضایی برای ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه سراسر استان تاکید کرد. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری امروز سه شنبه به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولین

رئیس کل دادگستری مازندران بر اجرای قاطع وبموقع احکام قضایی برای ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه سراسر استان تاکید کرد.

به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری امروز سه شنبه به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولین مرتبط با حضور در حاشیه رودخانه مسیر روستای دراسله پس از بازدید از ساخت و سازها در این روستای توریستی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف بعضی از ادارات مرتبط در نظارت بر ساخت  وسازهای غیر مجاز گفت: رفع تصرف از بستر رودخانه نیاز به پیگیری  مستمر مسئولان ذیربط دارد ؛زیرا بر اساس قانون و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه جرم تلقی می‌شود.
وی با اشاره به تصرف غیرقانونی حریم رودخانه  توسط برخی سودجویان تاکید کرد: مسئولان اجرائی و همکاران قضائی باید به صورت جدی در این خصوص ورود پیدا کرده ونگذارندبعضی از افراد سود جو با دور زدن قانون اقدام به تجاوزبه حریم بیت المال کنند و زیبایی طبیعی این مکانها از بین ببرند.
رئیس  شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران، ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلاسازی و همچنین  ورود پساب فاضلاب ویلاها به رودخانه را بسیار خطرناک دانست و گفت: تجربه وقوع بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در سال‌های گذشته برای همه باید درس عبرتی شود تا از ساخت و سازهای غیر مجازدر حریم و بستر رودخانه پیشگیری شود.
این مقام عالی قضایی استان مازندران تاکید کرد:  شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دیگر ارگانهای مرتبط و همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال این شهرستان  در این خصوص ورود پیدا کرده تا با حفظ آثار و زیبایی های طبیعی در این حوزه، زمینه استفاده عموم مردم از این مناطق گردشگری و تفرجگاه فراهم شود.

طبق اعلام رسمی مدیریت بحران استانداری  مازندران نهم مرداد امسال سیلاب ناشی از بارندگی شدید در۹ شهر مازندران ۴۳۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که بیشتر این حوادث در مناطق بالا دست سوادکوه ؛ نوشهر و بلده نور بوده است.

تجاوز به حریم رودخانه ها و ساخت و ساز در این محدوده در چند دهه اخیر سبب شد تا لایروبی مسیر با مشکل مواجه شده و با هر بارندگی شدید تابستانی و پائیزی ، خسارت سنگینی به حاشیه نشینان وارد شود.

ضرورت حراست و عدم دست درازی به بستر و حریم رودخانه ها پس از سیلاب روزهای پایانی سال ۹۷ در مازندران جایگاه پررنگی پیدا کرده و به همه نشان داد که اگر حریم رودخانه‌ها در ساخت و سازها رعایت می‌شد، امروز رودخانه های خروشان و سهمناک برای بازپس گیری حریمشان اینچنین به زندگی مردم نمی تاختند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.