کد خبر : 1937
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
161 views

یعقوبی: مازندران میزبان دو رویداد مهم کشوری شنا می‌شود

یعقوبی: مازندران میزبان دو رویداد مهم کشوری شنا می‌شود

سرپرست هیئت شنای مازندران گفت: این استان در هفته دفاع مقدس میزبان دو رویداد مهم کشوری در رشته شنا خواهد بود. به گزارش تیتر شمال؛ سید مهرداد یعقوبی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت شهید شاخص ورزش کشور حسن فقیهی جویباری، مسابقات شنای آب‌های آزاد

سرپرست هیئت شنای مازندران گفت: این استان در هفته دفاع مقدس میزبان دو رویداد مهم کشوری در رشته شنا خواهد بود.

به گزارش تیتر شمال؛ سید مهرداد یعقوبی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت شهید شاخص ورزش کشور حسن فقیهی جویباری، مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور، جام شروعی دوباره ۲۲ شهریور در دو رده سنی زیر ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال و مسابقات شنای آب‌های آزاد بزرگسالان کشور، ۲۹ شهریور در حوضچه کپورچال شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

یعقوبی افزود: شناگران در مسابقات جام شروعی دوباره در رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال به مسافت ۳ کیلومتر و در رده سنی بالای ۲۰ سال به مسافت ۵ کیلومتر در دریای مازندران باهم رقابت می‌کنند.

وی گفت: مسابقات جام بزرگسالان هم در رده‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۳۰ تا ۳۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال ،۴۰ تا ۴۴ سال به مسافت ۲ کیلومتر و در رده‌های سنی ۴۵ تا ۴۹ سال، ۵۰ تا ۵۴ سال، ۵۵ تا ۵۹ سال به مسافت ۱/۵ کیلومتر و در رده‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال، ۶۵ تا ۶۹ سال و ۷۰ سال به بالا به مسافت یک کیلومتر برپا خواهد شد.

یعقوبی افزود: در این مسابقات شناگران از کلیه استان‌های سراسر کشور و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی به رقابت می‌پردازند و به کلیه نفرات اول تا سوم هر رده سنی مدال، حکم قهرمانی و به تیم‌های برتر اول تا سوم جام قهرمانی اهدا می‌شود.

وی در خصوص جایگاه مازندران در شنای آب‌های آزاد گفت: مازندران به دلیل داشتن دریا و به خصوص استعدادهای خوب می‌تواند قطب اصلی شنای آب‌های آزاد کشور باشد و به همین دلیل ایجاد پایگاه‌های شنای آب‌های آزاد در ۱۰ نقطه از سواحل استان در دستور کار هیئت قرار دارد که با استقرار این پایگاه‌ها و ایجاد و فعالیت کمیته آب‌های آزاد در هیئت‌های این شهرستان‌ها و شناسایی و جذب و پرورش استعدادها در این بخش از رشته شنا، و با برگزاری مسابقات و لیگ‌های استانی بین شهرستان‌های ساحلی و به خصوص میزبانی مسابقات ملی و بین المللی، قطعاً مازندران به جایگاه واقعی و اصلی خود در بخش شنای آب‌های آزاد خواهد رسید.

وی گفت: قطعاً میزبانی این مسابقات در استان ضمن افزایش انگیزه بین شناگران استان موجب رشد و توسعه همه جانبه این بخش کمتر توجه شده شنا در سطح استان خواهد شد.

سرپرست هیأت شنای استان مازندران در پایان افزود: اکنون شهرستان نوشهر تنها شهرستانی است که در بخش شنای آب‌های آزاد در سطح استان و کشور فعالیت چشمگیر و قابل تحسینی دارد و خوشبختانه فدراسیون شنا نیز نگاه ویژه ای به استان مازندران دارد که قصدمان این است تا شهرستان‌هایی همانند بهشهر، بابلسر، فریدونکنار، تنکابن نیز با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های موجود به عنوان قطب‌های جدید شنای آب‌های آرام در سطح استان و کشور معرفی شوند./مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.