کد خبر : 1982
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
139 views

لیگ بیست‌ویکم برای نساجی در قائمشهر آغاز نمی‌شود

لیگ بیست‌ویکم برای نساجی در قائمشهر آغاز نمی‌شود

تیم فوتبال نساجی مازندران با توجه به آغاز عملیات اجرایی تعویض چمن استادیوم شهید وطنی، زمان‌بر بودن پروژه و مدت زمانی که تا شروع لیگ بیست‌ویکم باقی مانده نمی‌تواند مسابقات را در قائمشهر آغاز کند و بازی‌های خانگی این تیم احتمالا در ساری برگزار خواهد شد. به گزارش تیتر شمال؛ عملیات تعویض چمن استادیوم شهید

تیم فوتبال نساجی مازندران با توجه به آغاز عملیات اجرایی تعویض چمن استادیوم شهید وطنی، زمان‌بر بودن پروژه و مدت زمانی که تا شروع لیگ بیست‌ویکم باقی مانده نمی‌تواند مسابقات را در قائمشهر آغاز کند و بازی‌های خانگی این تیم احتمالا در ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش تیتر شمال؛ عملیات تعویض چمن استادیوم شهید وطنی قائمشهر طی روزهای اخیر با جمع‌آوری رول‌های چمن مصنوعی آغاز شده و با انتخاب شدن پیمانکار قرار است طی روزهای آتی اجرای چمن طبیعی در این زمین آغاز شود. مشکل کیفیت چمن مصنوعی استادیوم وطنی قائمشهر طی سه فصل حضور این تیم در لیگ برتر بارها مورد انتقاد سرمربیان و بازیکنان تیم‌های مختلف قرار گرفت و از نگاه فوتبالی‌ها عامل مصدومیت برخی بازیکنان نیز شد.

سازمان لیگ فوتبال ایران پس از چند نوبت مساعدت با باشگاه نساجی برای انجام بازی‌ها در زمین خانگی این تیم و روی چمن مصنوعی، برای فصل بیست‌ویکم رسماً اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه برگزاری بازی‌های لیگ برتر روی چمن مصنوعی را برای هیچ تیمی صادر نخواهد کرد و همه تیم‌ها باید تمهیدات لازم برای تجهیز زمین‌های خانگی به چمن طبیعی را تا پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر در فصل جدید  انجام دهند. در غیر این صورت اجازه برگزاری مسابقه در زمین خانگی تیم‌ها داده نمی‌شود و بازی‌های خانگی باید در استادیوم جایگزین برگزار شود.

جمع‌آوری چمن مصنوعی برای اجرای چمن جدید قرار بود بلافاصله پس از دیدار نساجی و استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ بیستم که آخرین دیدار خانگی این تیم محسوب می‌شد انجام شود. اما این قرار بارها به تعویق افتاد تا این که در میانه‌های مرداد ماه کار جمع‌آوری رول‌های چمن مصنوعی آغاز شد و طی روزهای اخیر تقریبا به پایان رسید. حالا با توجه به مدت کمی که تا آغاز رقابت‌های لیگ بیست‌ویکم باقی مانده، میسر نبودن آغاز رقابت‌های لیگ برتر در قائمشهر برای نساجی بیشتر قوت گرفته و تقریبا قطعی شده است. بنابراین نساجی فصل بیست‌ویکم را بر خلاف سه دوره قبل باید خارج از قائمشهر آغاز کند.

بازدید از زمین‌های همسایه

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره به خبرنگار ایرنا می‌گوید: معمولا پیش از آغاز لیگ از همه باشگاه‌ها می‌خواهیم که استادیوم شماره یک و شماره دو برای میزبانی در لیگ برتر را معرفی کنند. از همه باشگاه‌ها نیز بابت همه استادیوم‌های میزبان رقابت‌های لیگ برتر درخواست بهسازی و بهبود کیفیت را مطرح می‌کنیم. این موضوع محدود به نساجی نیست. از باشگاه نساجی هم خواستیم که زمین دوم مد نظر خود را به سازمان لیگ اعلام کند تا در صورتی که استادیوم وطنی آماده میزبانی از رقابت‌ها نبود بازی در زمین دوم باشگاه برگزار شود.

لیگ بیست‌ویکم برای نساجی در قائمشهر آغاز نمی‌شود
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ: هر وقت باشگاه نساجی زمین دوم را معرفی کرد، درباره مسائل کیفی و تجهیزات آن اعلام نظر خواهد شد.

سهیل مهدی که روز چهارشنبه ۱۶ شهریور بازدیدی از استادیوم شهید وطنی و فرآیند تعویض چمن مصنوعی این ورزشگاه داشت، می‌افزاید: دو روز پیش علاوه بر بازدید از استادیوم وطنی از دو ورزشگاه شهدای ساری و هفتم تیر بابل نیز بازدید کردیم تا در جریان کیفیت این دو استادیوم نیز قرار بگیریم.

این مسئول اظهار می‌کند: البته باشگاه نساجی هنوز ورزشگاه‌های مد نظر خود را به سازمان لیگ معرفی نکرد. سازمان لیگ برای اعلام نظر درباره این دو استادیوم منتظر نامه باشگاه می‌ماند. این بازدیدها هم صرفا با هدف آشنایی با وضعیت دو استادیوم شهرهای همسایه قائمشهر در صورت درخواست باشگاه نساجی برای انجام بازی‌های خانگی در آن‌ها انجام شد.

وی درباره روند اجرای عملیات تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی خاطرنشان می‌کند: تا کنون جمع‌آوری چمن انجام شده و گفته می‌شود که پیمانکار نیز انتخاب شده است. باقی کار به برنامه زمان‌بندی و سرعت عمل پیمانکار و تأمین اعتبار بستگی دارد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال تصریح می‌کند: سازمان لیگ فقط کیفیت و استانداردهای مد نظر را بررسی می‌کند و در صورتی که استادیوم تا ۲۷ مهر تکمیل نشود، طبق مقررات بازی‌های خانگی نساجی در زمین دوم پیشنهادی این باشگاه برگزار می‌شود. هر زمان هم که زمین دوم توسط باشگاه معرفی شد اعلام نظر درباره مسائل کیفی و تجهیزات آن انجام خواهد شد.

لیگ بیست‌ویکم برای نساجی در قائمشهر آغاز نمی‌شود
تعویض چمن استادیوم شهید وطنی قائمشهر

ماموریت غیرممکن

در سه دوره اخیر لیگ برتر فوتبال کشور نیز همواره تا چند روز مانده به آغاز لیگ برتر به دلیل انجام عملیات بهسازی و تجهیز استادیوم، زمزمه‌های انتقال میزبانی نساجی به شهری دیگر مطرح می‌شد. با این حال به هر شکل ممکن که بود نساجی سه دوره اخیر را در قائمشهر آغاز کرد و به پایان رساند. اما در فاصله حدود ۴۰ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر تخریب زیرسازی‌های چمن مصنوعی، خاکبرداری، اجرای زیرسازی‌های مورد نیاز چمن طبیعی، کاشت چمن و انجام همه بخش‌های جانبی آن تا روز ۲۷ مهر تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان نیز همین احتمال را نزدیک به واقعیت می‌داند و به خبرنگار ایرنا می‌گوید: استادیوم وطنی قطعا تا آغاز لیگ برتر آماده نمی‌شود و دست‌کم چند بازی نخست در قائمشهر برگزار نمی‌شود. اجرای چمن طبیعی به زمان بیشتری نسبت به چمن مصنوعی نیاز دارد. اما در نهایت تمام تلاش بر این است که پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

مسعود رمضانی درباره آخرین وضعیت پروژه اظهار می‌کند: در هفته گذشته جلسات متعددی داشتیم و پیمانکار پروژه نیز انتخاب شد. فرم‌های مربوطه پس از نهایی شدن در اداره کل ورزش و جوانان دیروز –پنجشنبه- به استانداری ارائه شد و احتمالا تا روز یکشنبه ۲۱ شهریور همه امور اداری و ترک تشریفات انجام خواهد شد.

اولویت میزبانی با ساری

وی درباره اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه می‌گوید: مجموع هزینه‌های برآورد شده برای اجرای چمن طبیعی در استادیوم وطنی قائمشهر حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است که اعتبارات مورد نیاز آن نیز پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان درباره شرایط دو استادیوم بازدید شده توسط مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برای میزبانی نساجی از رقابت‌ها نیز اظهار می‌کند: از دو استادیوم شهدای ساری و هفتم تیر بابل، قطعا ورزشگاه ساری از نظر کیفیت چمن، زیرساخت‌ها و الزامات برگزاری مسابقات لیگ برتر شرایط مساعدتری برای میزبانی دارد. وضعیت چمن بابل در حد لیگ برتر نیست و الزاماتی که برای لیگ برتر در نظر گرفته شده در استادیوم شهدای هفتم تیر بابل وجود ندارد.

لیگ بیست‌ویکم برای نساجی در قائمشهر آغاز نمی‌شود
استادیوم ۱۵ هزار نفری شهدای ساری

آماده‌سازی استادیوم شهدای ساری از اواخر سال گذشته با هدف برگزاری دیدارهای خانگی نساجی در این استادیوم آغاز شد و در فروردین امسال با کاشت چمن طبیعی جدید به پایان رسید. در این بازسازی علاوه بر بهسازی چمن، دکل‌های تأمین روشنایی ورزشگاه نیز نصب و بهسازی سیستم گرمایشی نیز انجام شد که در مجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این استادیوم انجام شد.

در صورتی که دیدارهای خانگی نساجی در استادیوم شهدای ساری برگزار شود این تیم برای دومین بار باید در استادیوم ۱۵ هزار نفری شهدای ساری میزبان رقبای خود باشد. نساجی مازندران اوایل دهه ۹۰ نیز حدود ۱۸ ماه به دلیل عملیات بهسازی چمن ورزشگاه و تغییر چمن طبیعی به چمن مصنوعی ناچار شد تا بازی‌های خود را در استادیوم شهدای ساری برگزار کند.

مسئولان ورزش مازندران اوایل مرداد اعلام کرده بودند تصمیم گرفته شد تا به جای چمن کنونی ورزشگاه که سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید، چمن مصنوعی با کیفیت و مورد تایید فیفا و یوفا اجرا شود. اگر چه این پیشنهاد مسئولان حوزه ورزش مازندران در نهایت به توافق بین باشگاه نساجی و دستگاه ورزش استان به عنوان متولی تجهیز استادیوم منجر شد، اما سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران چند روز پس از این توافق در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد هیچ نوعی از چمن مصنوعی مورد تایید سازمان لیگ نیست و در صورتی که چمن استادیوم وطنی برای فصل جدید طبیعی نباشد، نساجی اجازه برگزاری مسابقات خانگی در این استادیوم را نخواهد داشت.

طی دو سال اخیر بارها بحث تعویض چمن مصنوعی استادیوم وطنی قائمشهر و بازگرداندن آن به چمن طبیعی مطرح شد. مرداد پارسال نیز پس از پایان لیگ نوزدهم در سفری که محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به مازندران داشت، در بازدید از این استادیوم وعده داده بود که اعتبارات لازم برای تعویض چمن مصنوعی تأمین شود اما، به دلیل از دست رفتن زمان این وعده محقق نشد./ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.