کد خبر : 2046
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
117 views

کریمی: سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می شود

کریمی: سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می شود

نماینده مردم بابل در مجلس نیاز به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سالانه تا ۸۰۰ هزار تن واردات برنج خارجی انجام می شود. به گزارش تیتر شمال؛ علی کریمی فیروزجوایی توقف واردات برنج را ضروری دانست و افزود: واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه محصول داخلی به

نماینده مردم بابل در مجلس نیاز به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سالانه تا ۸۰۰ هزار تن واردات برنج خارجی انجام می شود.

به گزارش تیتر شمال؛ علی کریمی فیروزجوایی توقف واردات برنج را ضروری دانست و افزود: واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه محصول داخلی به زیان اقتصاد برنجکاران و کشور است.

نماینده مردم بابل میزان تولید برنج داخلی را سالانه ۲میلیون و۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد این میزان در استان‌های شمالی کشور تولید می‌شود.

این نماینده نیاز داخل کشور به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد وافزود: متأسفانه سالانه تا ۸۰۰ هزارتن برنج خارجی وارد کشور می‌شود که مازاد بر نیاز است.

عضو خانه ملت سرانه مصرف برنج هر ایرانی را ۳۶ کیلو گرم دانست وافزود: در صورت حمایت همه جانبه دولت کشتکاران برنج شمال تمامی نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تأمین می‌کنند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از افزایش سرسام آور نهاده‌های تولید بویژه سموم کشاورزی در سالهای اخیر افزود: افزایش غیر منطقی هزینه‌های تولید تأثیر زیادی بر کاهش این محصول استراتژیک دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: سیاست قطعی دولت جدید و مجلس حمایت از تولیدات داخلی است. این نماینده با اشاره به جایگاه ۲۸ ایران در تولید جهانی برنج یادآورشد: برنج ایرانی ازبرترین های این محصول در رقابت با تولیدات جهانی شناخته می‌شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر اهمیت توجه به محصول استراتژیک برنج گفت: دولت و بویژه وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های حمایتی در قبال کشتکاران برنج را اعلام کنند./مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.