کد خبر : 2139
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
109 views

شعبانی: بازارهای جهانی مرکبات را یکسال پس از تصاحب از دست می دهیم

شعبانی: بازارهای جهانی مرکبات را یکسال پس از تصاحب از دست می دهیم

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه نتوانستیم بازارهای جهانی مرکبات را تصاحب کنیم، گفت: امسال وارد بازاری می شویم و سال بعد آن را از دست می دهیم. به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم صادراتی اظهار داشت: باید محصولی به دنیا عرضه کنیم که

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه نتوانستیم بازارهای جهانی مرکبات را تصاحب کنیم، گفت: امسال وارد بازاری می شویم و سال بعد آن را از دست می دهیم.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم صادراتی اظهار داشت: باید محصولی به دنیا عرضه کنیم که از نظر کیفیت و کمیت درجه بالایی داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه هفتمین کشور تولیدکننده مرکبات در جهان هستیم، گفت: تولید مرکبات در کشور پنج میلیون تن اما میزان صادرات آن ۲۰۰ هزار تن است و این نشان می دهد که نتوانستیم بازارهای جهانی را تصاحب کنیم.

وی ادامه داد: ما متاسفانه یکسال بازار صادراتی دنیا را می گیریم و سال بعد آن را از دست می دهیم و این نشان می دهد که روش های بسته بندی، سورتینگ و غیره سبب شده نتوانستیم در بازارها ماندگار شویم.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری در بازارهای صادراتی دنیا باید همه اعم از باغدار و مسئولان پای کار بیایند و این انتظار را از وزارت جهاد کشاورزی داریم که برای بازار پنج میلیون تن مرکبات در کشور برنامه ریزی کند.

شعبانی با تاکید بر مدیریت جامع و کامل بازار مرکبات تصریح کرد: انتظار داریم دولت موانع فرا روی حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای با برنامه ریزی درست و جامع از سوی مسئولان و متولیان امر رفع شود.

انتهای پیام/

۲۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.