کد خبر : 2212
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
128 views

۹۲۰ میلیارد ریال به پروژه‌ بازآفرینی شهری مازندران تخصیص یافت

۹۲۰ میلیارد ریال به پروژه‌ بازآفرینی شهری مازندران تخصیص یافت

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران گفت که پارسال ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۸۴ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق مختلف مازندران تخصیص داده شد. به گزارش تیتر شمال؛ سید محمد نظری اظهار کرد: پارسال پروژه‌های بازآفرینی شهری پیشنهادی ما  ۸۴ مورد بود که صد در صد اعتبار در نظر گرفته شده تخصیص یافت. وی در تشریح برخی

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران گفت که پارسال ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۸۴ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق مختلف مازندران تخصیص داده شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمد نظری اظهار کرد: پارسال پروژه‌های بازآفرینی شهری پیشنهادی ما  ۸۴ مورد بود که صد در صد اعتبار در نظر گرفته شده تخصیص یافت.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های بازآفرینی شهری اجرا شده و در حال اجرای استان ، خاطرنشان کرد: دو هفته پیش با حضور رئیس سازمان بازآفرینی فرهنگسرای بابل را به مرحله بهره‌برداری رساندیم. فرهنگسرای آمل نیز به بهره‌برداری رسید و در حال استفاده است.برای چهار شهر شیرگاه، زیراب، پل‌سفید و آلاشت نیز فرهنگسراهایی پیش‌بینی شد که دیروز کلنگ فرهنگسرای آلاشت به زمین زده شد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری مازندران با بیان این که پروژه‌های بزرگی در سراسر استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی بازار چالوس همکاری داریم. برای مجموعه رودکنار و پل بزرگ شهر بابل  طرح مناسبی تهیه شده و اتفاقات خوبی در حال انجام است. در حوزه ورزشی نیز برای تکمیل فضاها مثل استخر شهر بابل منابع خوبی تخصیص داده شد.

نظری درباره پروژه‌های بازآفرینی مرکز استان نیز اظهار کرد: در شهر ساری هم پروژه‌های خوبی تعریف شد. از جمله مسجد و مجتمع فرهنگی امامزاده عباس(ع) که این هفته پرداختی‌های خوبی برای آن در نظر گرفتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: برای آسفالت معابر و بافت‌های فرسوده نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد. به منظور احیای مجموعه بناهای تاریخی و بافت‌ باارزش ساری نیز که از قبل طرح مصوب داشت منابع خوبی پیش‌بینی کردیم تا شهردار بتواند اتفاقات خوبی رقم بزند.

وی تصریح کرد: در قائمشهر برای فرهنگسرای در حال ساخت با نظر رئیس سازمان بازآفرینی شهری به پیمانکار اعلام کردیم در صورتی که بتواند تا پایان بهمن امسال پروژه را به مرحله بهره‌برداری برساند با وجود ۳ ساله بودن قرارداد ساخت، کل ۱۲ میلیارد تومان پروژه را امسال پس از تکمیل فرهنگسرا بپردازیم.

نظری درباره پروژه‌های بازآفرینی شهری شرقی و غربی استان نیز گفت: در شهرهای نکا، رستم‌کلا و بهشهر بازگشایی برخی معابر معضلی چندین ساله بود که منابع مناسبی تخصیص داده شد و سرعت بهسازی و بازسازی در این شهرها افزایش یافته است. ما نیز بسته به پیشرفت کار از محل اعتبارات بازآفرینی طبق طرح‌ها و بودجه مصوب پرداخت‌ها را انجام خواهیم داد. همچنین در تنکابن و رامسر نیز منابع خوبی پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال هم اگر مسئولان شهرستان‌ها در قالب بازآفرینی پروژه‌هایی دارند باید به سرعت در شهرستان مصوب کنند و به استان بفرستند تا پس از تصویب به عنوان پروژه‌های استان پیشنهاد دهیم.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری مازندران اظهار کرد: تصویب طرح‌ها پس از ارزیابی‌ها با توجه به موضوع پروژه‌ها و بر اساس اصل توزیع عدالت در پروژه‌ها مد نظر است. در مورد فضاهایی که آماده و بدون معارض است با توجه به پای کار آمدن شهرداری‌ها می‌توانیم همراهی کنیم.

نظری افزود: تمام تلاش‌مان این است که در ماراتن جذب اعتبارات ملی، با تعریف طرح‌های مناسب و پیشرفت فیزیکی خوب، اعتباراتی که سایر استان‌ها توان جذب‌شان ندارند را برای طرح‌های مازندران تخصیص دهیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.