کد خبر : 2225
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
109 views

قوانلو: زمستان امسال سوخت مازوت جایگزین گاز در واحدهای صنعتی بزرگ می‌شود

قوانلو: زمستان امسال سوخت مازوت جایگزین گاز در واحدهای صنعتی بزرگ می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که زمستان امسال برای جلوگیری از توقف تولید در واحدهای صنعتی بزرگ استان سوخت مازوت جایگزین گاز و برق می‌شود و از هم اکنون تدابیر لازم برای این کار اندیشیده شده است. به گزارش تیتر شمال؛ حسینقلی قوانلو طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته سردی هوا،

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که زمستان امسال برای جلوگیری از توقف تولید در واحدهای صنعتی بزرگ استان سوخت مازوت جایگزین گاز و برق می‌شود و از هم اکنون تدابیر لازم برای این کار اندیشیده شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینقلی قوانلو طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته سردی هوا، افت فشار گاز و قحطی برق باعث تعطیلی ۴۵ روزه واحدهای صنعتی بزرگ مازندران شد ، اما در سال جاری برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها با مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان ، اجرای طرح سوزاندن مازوت به جای گاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام این که تاکنون ۶۰ تا ۷۰ واحد صنعتی بزرگ استان برای دوگانه سوز شدن باهدف جلوگیری از وقفه در روند تولید در فصول سرد اقدام کرده اند ، گفت : برنامه دوگانه سوز شدن واحدهای صنعتی بزرگ مازندران باجدیت در دستور کار است و امیدواریم شرکت پخش فرآورده نفتی ساری نهایت همکاری را برای تامین سوخت جایگزین با صنعتگران استان در ماه های آینده داشته باشد.

قوانلو اظهار داشت : ۴۰ واحد تولیدی آجرپزی و ۲ کارخانه تولید سیمان در مازندران وجود دارد که برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها، به طور حتم سوخت جایگزین درصورت اُفت فشار گاز ناشی از سردی هوا به آن‌ها تخصیص می‌یابد.

وی افزود : متاسفانه برای دوگانه سوز شدن واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط استان هیچگونه تسهیلاتی در نظر گرفته نمی‌شود و کمبود نقدینگی باعث تاخیر در اجرای دوگانه سوز شدن این واحدها در کوتاه مدت خواهد شد.

رییس سازمان صنعت مازندران با بیان اینکه ۱۵ سال پیش تمام واحدهای صنعتی بزرگ استان دوگانه سوز بودند ، گفت : اما باتوجه به فراوانی گاز و استفاده نشدن از سامانه های مصرف گازوئیل یا مازوت در آن سال ها ، مالکان واحدهای صنعتی اقدام به فروش این تجهیزات کردند و اکنون باید دوباره مبلغ زیادی را برای راه اندازی این سامانه های سوخت رسانی به خط تولید پرداخت نمایند.

وی افزود : مشکل اساسی کمبود برق و گاز در برخی از ماه های سال به دلیل فرسودگی تجهیزات در نیروگاه ها و تحریم های خارجی است.

در استان مازندران ۱۵۰ واحد صنعتی بزرگ وجود دارد.

شورای پدافند غیرعامل مازندران در نشست اواخر شهریور ماه امسال با توجه به در پیش بودن فصول سرما و احتمال افت فشار گاز ، طی مصوبه ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا در خصوص تامین سوخت دوم صنایع و واحدهای ذیربط بویژه در سطح صنایع بزرگ و کارخانه های سیمان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.