کد خبر : 2245
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
126 views

تشییع بی نظیر علامه حسن‌زاده آملی در شهر هزار سنگر/ انتقال پیکر علامه به محل خاکسپاری با بالگرد

تشییع بی نظیر علامه حسن‌زاده آملی در شهر هزار سنگر/ انتقال پیکر علامه به محل خاکسپاری با بالگرد

اینجا در آمل شهری که به خود علمای به نامی همانند علامه جوادی آملی، علامه محمدتقی آملی، علامه حسن حسن زاده آملی و …را دیده با حضور ارادتمندان و مریدان علامه «حسن حسن‌زاده آملی» که امروز مصادف با اربعین حسینی با حضور پرشور در مراسم تشییع این عالم ربانی در غم ازدست دادن این عالم

اینجا در آمل شهری که به خود علمای به نامی همانند علامه جوادی آملی، علامه محمدتقی آملی، علامه حسن حسن زاده آملی و …را دیده با حضور ارادتمندان و مریدان علامه «حسن حسن‌زاده آملی» که امروز مصادف با اربعین حسینی با حضور پرشور در مراسم تشییع این عالم ربانی در غم ازدست دادن این عالم جلیل‌القدر اشک ماتم می‌ریزند و با زائران اربعین هم نوا شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ میدان ۱۷ شهریور آمل از صبح امروز دوشنبه ۵ مهرماه و همزمان با اربعین حسینی میزبان مردمی است که آمده اند با پیکر علامه حسن زاده آملی وداع کنند.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی همزمان با اربعین حسینی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به صورت خودرویی از میدان ۱۷ شهریور آمل تا میدان قائم این شهر در حال برگزاری است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، سردار غلامحسین غیب‌پرور، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا، علی لاریجانی، سردار سیاووش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، علمای دینی و مردم علاقه‌مند به این فقیه و سالک در این مراسم حضور دارند.

خیابان‌های منتهی به میدان ۱۷ شهریور آمل مملو از حضور مردم و از نقاط مختلف استان مازندران است.

ارادتمندان و مریدان علامه حسن‌زاده آملی با در دست داشتن تصاویر حضرت علامه در غم از دست دادن این عالم جلیل‌القدر اشک ماتم می‌ریزند.

آیت الله علامه حسن زاده آملی عارف ربانی و دانشمند اهل مازندران با وداعش غمی سوزناک بر دل ارادتمندان خود بر جای گذاشت.

از شامگاه شنبه مازندران در سوگ عالمی وارسته، زاهدی خداترس و سالکی توحیدی است.

آه و افسوس از فراق مردی که در همه سالهای عمر جز برای خدا نخواست و جز برای خدا سخن نگفت، تا کی مادر دهر همچون او بزاید.

امکان حضور مردم در روستای ایرا برای تدفین علامه حسن زاده نیست

دبیر ستاد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی گفت: به دلیل فضای محدود روستای ایرا محل خاکسپاری علامه حسن‌زاده آملی امکان حضور جمعیت وجود ندارد.

علیرضا شریعت با بیان اینکه با هماهنگی عوامل نظامی و انتظامی بر اساس تصمیم ستاد ارتحال از ورود شهروندان به روستای ایرا جلوگیری می‌شود، گفت: حضور در روستا محدود به خانواده و اقوام، مسئولان و برخی عوامل است.

فرماندار آمل با تشکر از هم استانی‌ها از آن‌ها خواست تا به سمت جاده هراز برای ورود به روستای ایرا حرکت نکنند.

شریعت افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت اندیشیده شده است.

علامه حسن زاده آملی به ساده زیستی و ولایتمداری آراسته بودند

نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تشییع علامه«حسن حسن زاده آملی» در شهرستان آمل گفت: علامه «حسن حسن زاده آملی» نمونه بی بدیل از روحانی ساده زیست ولایت مدار بود که یاد و رسمش برای همیشه تاریخ جاودانه است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی از این عالم ربانی به عنوان افتخار دنیای اسلام و مکتب تشیع یاد کرد و اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی شخصیتی بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف علمی، عرفانی و انسانی داشت و فردی خودساخته بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «مواضع انقلابی این انسان بزرگ خود یک مسئله‌ای است که الگوی خوبی برای همگان است.»

وی با بیان اینکه علامه «حسن حسن زاده آملی» نمونه بی بدیل از روحانی ساده زیست ولایت مدار بود که یاد و رسمش برای همیشه تاریخ جاودانه است، ادامه داد: شناخت و شناساندن دقیق شخصیت اخلاقی و علمی و تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های این خردورز خبیر و اسوه بی‌نظیر ضروری است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه علامه حسن زاده یکی از آثار خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده است، خاطرنشان شد: مواضع انقلابی و ولایی یکی از ویزگی های مهمی است که روحانیون باید به آن توجه داشته باشند و علامه حسن زاده آملی به درستی به این ویژگی ها آراسته بودند.

وی به پیشینه شهرستان آمل و مردم ولایی و شهید پرور این خطه از شمال کشور اشاره و بیان کرد: روحانیون انقلابی نباید اجازه دهند فضا به سمت افرادی که با انقلاب و شهید و شهادت ارتباطی ندارند، سوق پیدا کند.

انتقال پیکر علامه به محل خاکسپاری با بالگرد

یک فروند بالگرد در نزدیکی محل مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی فرود آمده است.

پیکر مطهر عالم ذالفنون علامه حسن زاده آملی برای تدفین و خاکسپاری به دلیل ازدحام جمعیت به صورت هوایی به روستای ایرا که در ۸۰ کیلومتری آمل قرار دارد منتقل می شود.

پیکر علامه حسن‌زاده آملی پس از تشییع برای خاکسپاری به زادگاهش روستای ایرا بخش لاریجان آمل منتقل خواهد شد.

همزمان با روز اربعین حسینی مردم و دلدادگان امام حسین (ع) سیاه‌پوش با دلی مملو از حاجت از سراسر دنیا در کربلای معلی چنان ازدحامی را به‌تصویر کشیدند، عطش عشق به آقا اباعبدالله الحسین (ع) در وجودشان موج میزد و این را هر بیننده ای از دل و جان حس می‌کند، همزمان در شهر هزارسنگر آمل صحنه‌ای اینچنینی در مراسم تشییع دلداده‌ای که حدود یک قرن از عمرش را به سیر و سلوک مشغول بود میتوان دید، مردم از همه شهرها و روستاها و استان های اطراف آمدند تا پیکر علامه «حسن حسن زاده آملی» را تا منزلگاه ابدی بدرقه کنند.

اینجا در آمل شهری که به خود علمای به نامی همانند علامه جوادی آملی، علامه محمدتقی آملی، علامه حسن حسن زاده آملی و …را دیده با حضور ارادتمندان و مریدان علامه «حسن حسن‌زاده آملی» که امروز(۵مهر) مصادف با اربعین حسینی با حضور پرشور در مراسم تشییع این عالم  ربانی  در غم ازدست دادن این عالم جلیل‌القدر اشک ماتم می‌ریزند و با زائران اربعین هم نوا شدند.

دیده و شنیده ها حاکی از آن است که جاماندگان اربعین با حضور در مراسم تشییع علامه حسن زاده آملی و ابراز ارادت به ساحت مقدس این فیلسوف سالک عقده گشایی کرده و تا مسیر روستای «ایرا» همان روستای معروفی که حضرت علامه در وصیت نامه خویش از آن یاد کرده با زائران اربعین حسینی هم قدم شدند و راه ورودی به روستای «ایرا» محل تدفین علامه حسن‌زاده آملی مسدود شده است.

انتقال پیکر علامه حسن‌‌زاده آملی به زادگاهش برای تدفین

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده‌آملی در شهر آمل پایان یافت و پیکر این عالم جلیل‌القدر از طریق هلی‌کوپتر در حال انتقال به روستای ایرا بخش لاریجان است.

پیکر علامه حسن‌زاده‌آملی از بین جمعیت خارج شد تا با هلی‌کوپتر به روستای ایرا بخش لاریجان منتقل شود.

بر اساس اعلام شورای تامین شهرستان آمل، راه ورودی به روستای ایرا بخش لاریجان محل تدفین علامه حسن‌زاده آملی مسدود شده است.

شب گذشته رهبر معظم انقلاب بر پیکر این عالم دینی نماز میت را اقامه  کردند.

به احترام علامه حسن زاده در استان مازندران، یک هفته عزای عمومی اعلام شد.

علامه حسن حسن‌زاده آملی سوم مهرماه جاری در بیمارستان امام رضا (ع) آمل به دیار باقی شتافت./بلاغ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.