کد خبر : 2268
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
102 views

۴۴ درصد گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال در مازندران واکسن نزدند

۴۴ درصد گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال در مازندران واکسن نزدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : ۴۴ درصد گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال در استان مازندران باوجود اعلام رسمی برای واکسیناسیون عمومی برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند. به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به ناشناخته بودن کرونا تمام افراد واجد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : ۴۴ درصد گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال در استان مازندران باوجود اعلام رسمی برای واکسیناسیون عمومی برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند.


به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به ناشناخته بودن کرونا تمام افراد واجد شرایط براساس شاخص هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته است می بایست برای تزریق واکسن اقدام کند و سهل انگاری در اجرای طرح واکسیناسیون سراسری، احتمال موج ششم شیوع این ویروس در استان مازندران را شدت خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ابتلا به کرونا ویروس در گروه های سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۳۰ تا ۴۰ به نسبت دیگر گروه های سنی در استان شایع تر است و به همین دلیل مردم مازندران به نوع واکسن تزریقی توجه نکنند چراکه تمام روند واکسیناسیون در استان مورد تایید وزارت بهداشت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه، تاکنون عوارض خاص یا بستری در بیمارستان به خاطر تزریق واکسن در استان گزارش نشده است، گفت: برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس، نیازمند همراهی مردم برای انجام واکسیناسیون سراسری هستیم.

اویس با اشاره به دیگر گروه های سنی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام کردند، ادامه داد: ۹۳ درصد گروه سنی ۶۰ سال به بالا و ۸۸ درصد گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ در استان مازندران نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند.

وی تصریح کرد: کمبود واکسن در استان مازندران به عنوان مطالبه عمومی مطرح نیست و در اجرای روزانه این طرح به طور قطع مشکلاتی به وجود می آید که برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

اویس با اشاره به ورود محموله های جدید واکسن به مازندران، اضافه کرد: ۲۰۰ هزار دز واکسن جدید در ۴۸ ساعت گذشته به استان وارد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد موج جدید شیوع کرونا در استان مازندران باید ۷۵ درصد جمعیت را واکسینه کنیم که در زمان حاضر ۶۵ درصد جامعه هدف در استان دز اول واکسن و ۳۲ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه، مردم استان از تمام واکسن های قابل تزریق کرونا استقبال دارند، خاطر نشان کرد: براساس آمار، مازندران در زمان حاضر جزو پنج استان برتر در تزریق واکسن به شمار می رود.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تا ظهر روز دوشنبه پنجم مهر ماه جاری آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان در ادامه روند کاهشی با به ۴۳۹ نفر رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.