کد خبر : 2303
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
91 views

۳۰ هزار دانش آموز در مازندران مقابل کرونا واکسینه شدند

۳۰ هزار دانش آموز در مازندران مقابل کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جامعه هدف در استان دز اول واکسن را دریافت کردند، گفت: ۳۰ هزار دانش آموز تاکنون واکسینه شده اند. به گزارش تیتر شمال؛  قاسم اویس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بستری و مراجعه خدمات سرپایی مطلوب

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جامعه هدف در استان دز اول واکسن را دریافت کردند، گفت: ۳۰ هزار دانش آموز تاکنون واکسینه شده اند.


به گزارش تیتر شمال؛  قاسم اویس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بستری و مراجعه خدمات سرپایی مطلوب شده و میزان فوت بیماران کرونایی نیز تک رقمی و به زیر پنج نفر کاهش یافته است، افزود: این درحالی که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب نیست.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد است، افزود: نگران شیوع موج جدید کرونا در اواسط مهرماه و آبان ماه هستیم و باید نسبت به رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.

وی با عنوان اینکه هرچند تاکنون گزارشی درباره شیوع گونه‌های جهش یافته کرونا در استان نداریم، افزود: شیوع این گونه‌ها نیز دور از ذهن نیست وباید علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مدنظر قرار گیرد.

اویس یاداور شد: با توجه به فصل سرد سال سعی کردیم نسبت به ارسال واکسن آنفلوانزا نیز در استان اقدام کنیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: شاهد روزهای خوبی از نظر تأمین واکسن هستیم و در چهارم مهرماه، میزان تزریق واکسن در استان به ۱۰۴ هزار دز رسید.

وی افزود: در حال حاضر شرایط گروه سنی به ۱۵ سال به بالا ارتقا یافت و تاکنون ۳۰ هزار دانش آموز ۱۵ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شدند و ۶۸ جامعه هدف دز اول و ۳۲ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.