کد خبر : 2353
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
149 views

سریال تکراری بلاتکلیفی‌ زمین خانگی نساجی در لیگ برتر

سریال تکراری بلاتکلیفی‌ زمین خانگی نساجی در لیگ برتر

تکلیف استادیوم خانگی نساجی برای میزبانی از رقابت‌های بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در فاصله ۱۶ روز به آغاز این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده تا چالش زمین خانگی در این فصل نیز مانند سه فصل گذشته دامن نساجی را رها نکند. به گزارش تیتر شمال؛  قرعه‌کشی لیگ بیست‌ویکم عصر شنبه ۱۰ مهر در تهران

تکلیف استادیوم خانگی نساجی برای میزبانی از رقابت‌های بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در فاصله ۱۶ روز به آغاز این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده تا چالش زمین خانگی در این فصل نیز مانند سه فصل گذشته دامن نساجی را رها نکند.


به گزارش تیتر شمال؛  قرعه‌کشی لیگ بیست‌ویکم عصر شنبه ۱۰ مهر در تهران با حضور نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد و تیم‌ها برنامه بازی‌های خود را دریافت کردند. تیم فوتبال نساجی باید در هفته نخست رقابت‌ها میزبان تیم تازه‌وارد لیگ بیست‌ویکم یعنی فجر شهید سپاسی شیراز باشد، اما هنوز مشخص نیست که این میزبانی باید در چه زمینی انجام شود.

نساجی که در سه فصل گذشته همواره پیش از آغاز فصل با چالش تعیین زمین خانگی مواجه بود، این فصل هم با این معضل مواجه شده است ؛ با این تفاوت که در فصل‌های گذشته چانه‌زنی‌ها و تلاش برای آماده‌سازی استادیوم خانگی نساجی یعنی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بود و این فصل نساجی‌چی‌ها منتظرند تا زمین جایگزین برای تیم‌شان معرفی شود.

آغاز عملیات اجرای چمن طبیعی در استادیوم شهید وطنی قائمشهر باعث شد که نساجی‌چی‌ها ناچار شوند لیگ بیست‌ویکم را در زمینی دیگر آغاز کنند. طی هفته‌های اخیر از استادیوم شهدای ساری که حدود یک دهه پیش نساجی به مدت ۱۸ ماه از تیم‌های لیگ یکی در آن ورزشگاه میزبانی کرده بود، به عنوان ورزشگاه جایگزین نساجی مطرح شد ، اما این ورزشگاه نیز مشکلاتی دارد که گفته می‌شود هنوز برطرف نشده و حتی این احتمال وجود دارد که در صورت برطرف نشدن مشکلات آن، مورد تایید سازمان لیگ قرار نگیرد.

اعلام غیررسمی

البته هنوز سازمان لیگ درباره این استادیوم اظهار نظر نکرد ، چرا که باشگاه نساجی هنوز به صورت رسمی ورزشگاه‌های مد نظر خود برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری را معرفی نکرده است تا استادیوم پیشنهادی مورد بررسی کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ قرار بگیرد و نظر نهایی اعلام شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ ظهر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان باشگاه به صورت شفاهی به ما اعلام کردند که استادیوم شهدای ساری را به عنوان ورزشگاه خانگی در نظر گرفته‌اند ، اما تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه هشتم مهر هیچ نامه‌ای به طور رسمی دریافت نکردیم و اکنون نیز منتظریم تا ببینیم نامه‌ای به دبیرخانه فرستاده شده تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

سهیل مهدی افزود: با این که مراسم قرعه‌کشی لیگ هم برگزار شده، متأسفانه در فاصله ۱۶ روز تا آغاز مسابقات لیگ برتر، هنوز چند باشگاه لیگ برتری ورزشگاه خانگی خود را معرفی نکردند که یکی از این باشگاه‌ها نساجی است. انتظار ما این است که همه باشگاه‌ها در زمان مناسب ارجح‌ترین و اصلح‌ترین ورزشگاه مورد نظرشان را به ما معرفی کنند. به هر حال تیم‌های حریف باید بدانند در چه زمینی و چه شرایط آب و هوایی قرار است بازی کنند.

وی با اشاره به بازدیدی که چندی پیش از استادیوم شهدای ساری برای بررسی آخرین وضعیت این ورزشگاه داشت، اظهار کرد: در صورتی که این ورزشگاه به عنوان زمین خانگی نساجی معرفی شود باید بازدید دیگری انجام دهیم تا مشخص شود که مشکلات قبلی برطرف شد ه یا همچنان پابرجاست.

سریال تکراری بلاتکلیفی‌ زمین خانگی نساجی در لیگ برتر

تجهیز نور و رختکن

چالش تعیین زمین خانگی نساجی در حالی این فصل نیز مشاهده می‌شود که از هفته‌های پایانی فصل بیستم یعنی اوایل تابستان تقریبا مشخص بود که قرار است عملیات اجرایی برداشتن چمن مصنوعی و کاشت چمن طبیعی در این ورزشگاه انجام شود. البته آن زمان بر اساس برخی وعده‌ها این تصور وجود داشت که بلافاصله پس از آخرین بازی خانگی نساجی که سوم مرداد مقابل استقلال برگزار شده بود کار تعویض چمن آغاز می‌شود و ورزشگاه وطنی در آغاز فصل بیست‌ویکم آماده میزبانی خواهد شد، اما عملیات با تأخیر آغاز شد و به مرور این موضوع نیز محرز شد که نساجی نمی‌تواند فصل را در وطنی آغاز کند. بر همین اساس هواداران این انتظار را داشتند که استادیوم جایگزین نساجی زودتر از این روزها اعلام و تجهیز شود ، اما آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز چند مشکل زیرساختی در این ورزشگاه برطرف نشده و حتی برآوردهای لازم نیز انجام نشده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: این ورزشگاه از نظر چمن تقریبا مشکل خاصی ندارد و آماده است ، اما برای سیستم نوری و رختکن ورزشگاه اقداماتی باید انجام شود.

مسعود رمضانی اظهار کرد: سیستم روشنایی ورزشگاه باید تقویت شود و یک سری امکانات و تجهیزات برای رختکن استادیوم هم لازم است. هر چند که از نظر اعتبارات با محدودیت‌هایی مواجه هستیم ، اما همان طور که برای آماده‌سازی استادیوم وطنی در سه فصل اخیر همه توان موجود به کار گرفته شد، برای این فصل نیز تلاش می‌کنیم که مشکلات برطرف شود.

وی درباره میزان اعتبار مورد نیاز آماده‌سازی استادیوم شهدای ساری گفت: هنوز به طور کامل برآورد هزینه انجام نشده و در جلسه‌ای که امروز –یکشنبه- برگزار می‌شود قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. تمام سعی‌مان این است که نساجی با کمترین مشکل بتواند فصل را در استادیوم شهدای ساری آغاز کند.

رمضانی درباره میزان احتمال انتقال بازی‌های خانگی نساجی به ورزشگاهی دیگر نیز تصریح کرد: ما همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم ، اما شاید به دلایل مختلف سازمان لیگ این ورزشگاه را تایید نکند. به هر حال باید تا حد توان به برای برطرف کردن مشکلات استادیوم شهدای ساری تا پیش از آغاز رقابت‌ها تلاش کنیم.

سریال تکراری بلاتکلیفی‌ زمین خانگی نساجی در لیگ برتر

تلاش‌های دقیقه نودی

نساجی‌چی‌ها پس از صعود به لیگ برتر در اردیبهشت ۱۳۹۷ بلافاصله به تکاپوی آماده‌سازی استادیوم وطنی افتادند تا این ورزشگاه قدیمی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر آماده و تجهیز شود. به هر صورتی که بود ورزشگاه آماده شد و با برخی اغماض‌ها و نادیده گرفتن بعضی ضعف‌ها نساجی توانست در هفته نخست بازی‌ها میزبان ذوب‌آهن شود.

لیگ نوزدهم و دومین فصل حضور نساجی در لیگ برتر نیز با همین دلهره‌های ناشی از مشخص نبودن وضعیت میزبانی در قائمشهر همراه بود. فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که همه ورزشگاه‌ها باید برای تأمین امنیت و جلوگیری از درگیری‌ها و حوادث به برخی زیرساخت‌های امنیتی مانند دوربین مداربسته، صندلی تماشاگران و گیت‌های ورودی تجهیز شوند و بلیط‌فروشی هم به صورت اینترنتی انجام شود ؛ معیارهایی که استادیوم شهید وطنی هیچ‌کدام‌شان را نداشت و باز هم با تلاش شبانه‌روزی این استادیوم در دقیقه ۹۰ به مسابقات رسید.

فصل بیستم هم چالش مشابهی برای نساجی‌چی‌ها وجود داشت. سازمان لیگ اعلام کرده بود که چمن مصنوعی استادیوم وطنی برای برگزاری رقابت‌ها مناسب نیست. تیم‌های لیگ برتری هم بارها از کیفیت زمین چمن استادیوم وطنی انتقاد کرده بودند. به همین دلیل زمزمه‌هایی درباره احتمال مجاز نبودن نساجی به برگزاری رقابت‌های خانگی در استادیوم وطنی مطرح شده بود. حتی بازدیدهایی نیز توسط برخی مسئولان ملی از این استادیوم انجام شد تا پیش از برگزاری رقابت‌های لیگ بیستم چمن ورزشگاه تعویض شود ، اما در نهایت ساخت سکوی جدید در ورزشگاه آغاز شد و با مساعدت سازمان لیگ نساجی اجازه یافت که فصل بیستم را هم در قائمشهر برگزار کند. در میانه فصل نیز اعلام شده بود که نساجی باید نیم فصل دوم را در ورزشگاهی دیگر میزبان حریفان باشد ، اما باز هم با مساعدت سازمان لیگ این اتفاق نیفتاد.

حالا در آستانه فصل بیست‌ویکم نساجی‌چی‌ها باز هم برای زمین خانگی همان حس بلاتکلیفی را تجربه می‌کنند و این پرسش برای‌شان برجسته می‌شود که چرا با وجود زمان مناسب برای حل این مشکلات و آگاه بودن از ضعف‌های موجود، هر سال باید در آخرین روزهای مانده به لیگ برتر گام‌هایی برداشته شود؟

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.