کد خبر : 2408
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
94 views

کریم‌زاده: شرایط جوی اجازه پهن شدن تور صیادان مازنی را در ۱۵ مهر ماه نمی‌دهد

کریم‌زاده: شرایط جوی اجازه پهن شدن تور صیادان مازنی را در ۱۵ مهر ماه نمی‌دهد

معاون صید اداره کل شیلات مازندران گفت: به دلیل هشدار نارنجی هواشناسی استان، صیادی از دریا حداقل تا شنبه ممنوع شد. به گزارش تیتر شمال؛ قاسم کریم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری با بیان اینکه بر اساس برنامه، تور صیادان میانکاله از 15 مهر و بقیه مناطق مازندران از 20 مهر باید در

معاون صید اداره کل شیلات مازندران گفت: به دلیل هشدار نارنجی هواشناسی استان، صیادی از دریا حداقل تا شنبه ممنوع شد.


به گزارش تیتر شمال؛ قاسم کریم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری با بیان اینکه بر اساس برنامه، تور صیادان میانکاله از 15 مهر و بقیه مناطق مازندران از 20 مهر باید در دریا پهن شود، خاطرنشان کرد: هواشناسی مازندران با انتشار هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی و صیادی در خزر را حداقل تا شنبه ناامن اعلام کرد.

وی افزود: در این اخطاریه تاکید شد با شکل‌گیری جریان‌های شمالی و عبور موج از تراز میانی جو که باعث وزش باد شدید می‌شود، دریای خزر از اواخر وقت امروز دوشنبه تا صبح جمعه 16 مهر مواج و توفانی می‌شود.

معاون اداره کل شیلات مازندران تعداد صیادان استان را حدود 4 هزار و 200 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد صیادان در قالب 54 پره صیادی، 6 ماهه دوم سال به کار صید مشغول هستند.

کریم‌زاده از صید 2 هزار و 650 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر، در فصل صید پارسال خبر داد و گفت: میزان سید پارسال در مقایسه با سال قبل، 27 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه شیلات برای احیا ذخیره دریای خزر، اقدام به تکثیر و رها سازی بچه ماهی می‌کند، یادآور شد: حدود صد میلیون قطعه بچه ماهی به شیوه تکثیر طبیعی و یا نیمه مصنوعی، امسال در دریای خزر رهاسازی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.