کد خبر : 2414
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
116 views

با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها برخورد جدی می‌شود/قطع سهمیه آرد در انتظار متخلفان

با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها برخورد جدی می‌شود/قطع سهمیه آرد در انتظار متخلفان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، با بیان اینکه هیچ عذری در خصوص تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها پذیرفته شده نیست؛ گفت: هرگونه تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و عدم پخت براساس تعیین سهمیه با برخورد جدی فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها، ادارات صمت، غله، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از جمله کسر و یا قطع سهمیه مواجه خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، با بیان اینکه هیچ عذری در خصوص تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها پذیرفته شده نیست؛ گفت: هرگونه تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و عدم پخت براساس تعیین سهمیه با برخورد جدی فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها، ادارات صمت، غله، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از جمله کسر و یا قطع سهمیه مواجه خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به تامین به موقع آرد مورد نیاز نانوایی‌ها انتظار می رود خبازان استان نسبت به تولید نان ماکول و با کیفیت مورد نیاز شهروندان، براساس زمانبندی تعیین شده اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: اکیپ بازرسی کارگروه آرد و نان به‌طور مستمر با گشت زنی در سطح شهرستان‌ها اقدام به پایش نانوایی‌ها کرده و متخلفین این حوزه را جهت برخورد به دستگاه‌های ذیربط اعلام خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خاطرنشان کرد: از آنجائی‌که تعطیلی خودسرانه موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود، دستگاه‌ها و تشکل‌های نظارتی نسبت به متخلفین برخورد جدی و سریع خواهند داشت و هیچ‌گونه عذری در این خصوص قابل قبول نمی‌باشد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران با اشاره به بند 12 مصوبه این کارگروه، اعلام کرد: با توجه به مصوبه کارگروه آرد و نان استان به ریاست استاندار مازندران، هرگونه تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و عدم پخت براساس تعیین سهمیه با برخورد جدی فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها، ادارات صمت، غله، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از جمله کسر و یا قطع سهمیه مواجه خواهد شد.

وفائی‌نژاد با اشاره به تعطیلات آخر ماه صفر، بیان کرد: سهمیه آرد نانوایانی که اقدام به تعطیلی خودسرانه نانوایی خود کنند و شرایط را برای شهروندان جهت تامین نان دشوار کنند کسر و قطع خواهد شد و سهمیه مذکور به نزدیک‌ترین خبازی منطقه اختصاص می‌یابد.

وی با اعلام اینکه تعطیلی نانوایی‌ها خارج از برنامه ابلاغی از سوی اداره کل غله پیگرد قانونی دارد و موجب کسر سهمیه آن‌ها خواهد شد، ادامه داد: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها به خصوص در روزهای تعطیل رسمی باعث بروز مشکلاتی در تهیه نان مورد نیاز مردم آن منطقه و رجوع به سایر واحدهای خبازی مجاور می شود که با وجود بحران کرونا موجب ازدحام و ایجاد صف‌های طویل خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، دلیل دیگر برای پیگیری این تخلف را خروج آرد یارانه‌ای از شبکه توزیعی خواند و متذکر شد: برخی نانوایی‌ها آرد یارانه‌ای پخت نشده را به صورت قاچاق در خارج از این شبکه توزیع کرده و به‌منظور سودجویی و کسب منفعت بیشتر حقوق مردم را پایمال می‌کنند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعطیلات نانوایی‌ها براساس موقعیت جغرافیایی و لحاظ نمودن وضعیت نانوایی‌های همجوار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: پخت نان در نانوایی‌ها طبق برنامه اداره کل غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در این شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

وفائی‌نژاد تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در شرایطی که بحران جهانی کرونا نگرانی‌های فراوانی بوجود آورده است، سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشدید نظارت و بازرسی در تعطیلات و تعزیر 309 واحد خبازی در استان به دلیل تعطیلی خودسرانه واحد صنفی اشاره کرد و گفت: واحدهای صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، اذعان کرد: دستگاه‌ها و تشکل‌های نظارتی در برخورد با واحدهای متخلفی که تعطیلی خودسرانه دارند اهتمام ویژه‌ای خواهند داشت.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران به مسئولیت اجتماعی شهروندان اشاره کرد و گفت: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده تعطیلی غیرمجاز نانوایان با شماره گیری 124 سازمان صمت و یا شماره پیامک 30001394 اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران به سلامت و حقوق شهروندی خود کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.