کد خبر : 2466
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
127 views

آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران

آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صیادان منطقه میانکاله از ۱۵ مهر و سایر مناطق از ۲۰ مهرماه صید ماهی را آغاز می‌کنند که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی ۱۷ مهر ماه نخستین مرحله پره‌کشی در استان مازندران شروع شده است. به گزارش تیتر شمال؛ بیستم مهرماه از راه رسید

مدیرکل شیلات مازندران گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صیادان منطقه میانکاله از ۱۵ مهر و سایر مناطق از ۲۰ مهرماه صید ماهی را آغاز می‌کنند که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی ۱۷ مهر ماه نخستین مرحله پره‌کشی در استان مازندران شروع شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ بیستم مهرماه از راه رسید و تورهای صیادان مازندرانی پس از ماه‌ها چشم انتظاری در دریای مازندران پهن شد.

باوجود آنکه فصل صید ماهی‌های استخوانی با کاهش چشم‌گیر در سال گذشته به پایان رسید اما صیادان مازندران دل‌شان امیدوار وارد آب‌های خزر شد؛ دل‌شان برای صدای امواج دریا، رد تورها روی دستان پینه‌بسته تنگ شده و با دلتنگی چند ماهه وارد دریا شدند تا بتوانند از سخاوت آبی بیکران ارتزاق کنند.

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صیادان منطقه میانکاله از ۱۵ مهر و سایر مناطق از ۲۰ مهرماه صید ماهی را آغاز می‌کنند که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی ۱۷ مهر ماه نخستین مرحله پره‌کشی در استان مازندران شروع شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲هزار و ۵۰۰ تن ماهی استخوانی صید و روانه بازار شده است که نسبت به فصل قبل کاهش ۲۷ درصدی داشت.

مدیرکل شیلات مازندران اضافه کرد: ارزش اقتصادی ماهی‌های صید شده در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال جاری به‌منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی تکثیر شد که امیدواریم شاهد افزایش و رونق صید در سبد جامعه صیادان باشیم.

اسحاقی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و اقدامات به‌عمل آمده شاهد افزایش طرح تعدیل و تثبیت شغل جامعه صیادی باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.