کد خبر : 2591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
136 views

رفع مشکل در نیمی از پمب بنزین‌های مازندران+اسامی جایگاه‌های فعال

رفع مشکل در نیمی از پمب بنزین‌های مازندران+اسامی جایگاه‌های فعال

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه در حال حاضر سوخت گیری با نرخ دوم در جایگاه‌های عرضه سوخت برقرار است؛ گفت: تا این لحظه تقریبا مشکل در نیمی از پمب بنزین‌های استان رفع شده است و با تلاش همکاران، مشکل در مابقی جایگاه‌ها تا پایان امروز مرتفع خواهد

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه در حال حاضر سوخت گیری با نرخ دوم در جایگاه‌های عرضه سوخت برقرار است؛ گفت: تا این لحظه تقریبا مشکل در نیمی از پمب بنزین‌های استان رفع شده است و با تلاش همکاران، مشکل در مابقی جایگاه‌ها تا پایان امروز مرتفع خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ از پیش از ظهر امروز اختلال در سیستم سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌های سراسر کشور در صدر اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت؛ خبری که به یکباره در سراسر کشور دست به دست و موجب از تعجب و نگرانی را برای مردم بدنبال داشت.

اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد کارت های سوخت در سامانه شناسایی نشود و دریافت بنزین با مشکل مواجه باشد، از این رو صف های طولانی در جایگاه های سوخت استان های مختلف کشور تشکیل شد.

بنا بر آخرین خبرها از این ماجرا، علت اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها ناشی از حمله سایبری بوده است که کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و روند سوخت‌گیری در پمپ‌های بنزین‌ به حالت عادی برخواهد گشت.

از ظهر امروز مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه بودند و امکان استفاده از سهمیه سوخت یارانه‌ای برایشان سلب شد.

این اختلال در پمب بنزین شهرهای گوناگون استان مازندران نیز رخ داد و این امر موجب تشکیل صف‌هایطولانی و سردرگمی مردم شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، همچنان این اختلال در سطح استان وجود دارد و تلاش‌ها برای رفع کامل این مشکل با وجود رفع در برخی از پمب بنزین‌ها ادامه دارد.

رفع  مشکل در نیمی از جایگاه‌های سوخت مازندران/امکان سوخت گیری با نرخ دوم برقرار است

عباس خلیل‌پور مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در این باره به خبرنگار ما پاسخ داد: طی روز جاری بنابر اختلالاتی که پیش آمد، شاهد مشکلاتی در پمپ بنزین‌های سطح استان بودیم که بلافاصله پس از اطلاع از این مشکل، کارشناسان و متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سطح استان به جایگاه‌ها اعزام و در حال رفع این مشکل هستند.

وی افزود: تا این لحظه تقریبا مشکل در نیمی از پمب بنزین‌های استان رفع شده است و با تلاش همکاران، مشکل در مابقی جایگاه‌ها تا پایان امروز مرتفع خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، خاطرنشان کرد: به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم (3000 تومانی) در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند.

خلیل‌پور ادامه داد: در بسیاری پمپ بنزین‌ها نیاز به حضور کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است تا به صورت دستی سیستم را به صورت آفلاین برگردانند و سامانه را از مدار خارج کنند تا امکان سوختگیری فراهم شود.

هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد

وی تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، تاکید کرد: سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است و مردم می‌توانند از جایگاه‌های سوخت، بنزین را با نرخ آزاد دریافت کنند.

خلیل‌پور اعلام کرد: حل این مشکل نیازمند حضور فیزیکی کارشناسان در جایگاه‌های عرضه سوخت سطح استان است و حل این مشکل در هر جایگاه، یک زمان نهایتا 20 دقیقه‌ای را می‌برد تا پس از فک پلمب از حالت هوشمند به حالت مکانیکی یا دستی تغییر وضعیت داده شود.

وی ضمن در خواست صبوری و همکاری از مراجع کنندگان در شرایط موجود، عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی و راه اندازی مجدد سامانه هوشمند سوخت گیری و بازگشت به مدار توزیع طبق روال گذشته، سوخت گیری تنها با نرخ دوم امکان پذیر است که این مشکل در اسرع وقت مرتفع و به اطلاع شهروندان مازندرانی خواهد رسید.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، بیان کرد: به محض اختلال در سامانه هوشمند و ایجاد وقفه در سوخت گیری مراج کنندگان، اکیپ‌های متعددی جهت رفع مشکل به جایگاه‌ها اعزام شده‌اند و تاکنون نیمی از جایگاه‌ها مجددا راه اندازی شده‌اند.

خلیل‌پور متذکر شد: از بین رفتن سهمیه سوخت مالکان خودرو در این اختلال صحت ندارد و قطعا پس از رفع مشکل، امکان سوخت گیری با نرخ اول و طبق سهمیه برقرار خواهد شد.

اسامی جایگاه‌های سوخت فعال در مازندران

به گفته وی در حال حاضر جایگاه‌های زیر در سطح استان فعال هستند:

ساری:

کوچک پور، اسماعیلی، نیمه‌شعبان، کوثر، محبتی، آب‌مال،
سمسکنده، سورک، یساری

آمل:
سعیدی، هراز ، شاه‌زید، پهلوان‌زاده، فجر، نارنجستان،
گلستان، دریا، نوایی، مهدویان، آذربویه
بابلسر:
پوراسماعیل، جعفریان، زرین‌مهر، آقاجان‌پور

قائمشهر:
مهرداد، محسنی، امیری، هاشمی، طبرستان، سهند، آرتاویل

بهشهر و گلوگاه :
عمادی، قلعه پایان، پاژ، کیانی، کوچک‌نژاد، خواجوی

نکا:

جایگاه غفوری

بابل:
حمیدیان، احمدنژاد، شیخ‌تبار، گرجی توکلی، تمشک، ایمانی

تکرار یک سناریوی تکراری/ ضرورت جدی گرفتن امنیت  سایبری در زیرساخت‌ها

رضا ابراهیمی محقق امنیتی و کارشناس جرایم رایانه‌ای در این باره به خبرنگار ما گفت: این حمله سایبری یک حمله کاملا هدفمند و هک سناریوی تکراری است.

وی افزود: نظیر این حمله سایبری در گذشته نه چندان دور در وزارت راه و راه آهن رخ داده بود و این نشان دهنده یک حمله سایبری زنجیره‌ای و در امتداد یکدیگر است.

کارشناس جرایم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: این رخداد یک هشدار جدی برای همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که همچنان با سهل انگاری به موضوع امنیت نگاه می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از سازمان‌های ما دارای زیرساخت‌های مطلوب نیستند و باید به جد بدنبال زیرساخت‌های جدید شبکه باشیم تا با حضور کارشناسان، حفره‌های امنیتی را شناسایی و معایب را رفع کنیم.

گفتنی است بیش از 130 جایگاه عرضه سوخت در استان مازندران وجود دارد که این اختلال موجب وقفه در خدمات رسانی این جایگاه‌ها طی روز جاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.