کد خبر : 2668
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
108 views

بابایی: حمایت از خانواده‌های دارای فرزند در قانون جوانی جمعیت

بابایی: حمایت از خانواده‌های دارای فرزند در قانون جوانی جمعیت

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان گامی موثر در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه یاد کرد. به گزارش تیتر شمال؛علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار ما از ایجاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان گامی موثر در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه یاد کرد.


به گزارش تیتر شمال؛علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار ما از ایجاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوانی گامی مثبت در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها یاد کرد و افزود: این قانون که در جهت اعمال سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیوسته مدنظر مجلس شورای اسلامی بوده است، تصویب شد و در آن چشم‌اندازی برای ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری تعیین شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس این قانون، ارتقا تحکیم بنیان خانواده مد نظر است و باید به سمت آموزش‌های عمومی در جهت فرزندآوری، کسب مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ ایرانی-اسلامی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: تغییر نظام تامین اجتماعی از دیگر مواردی است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید در روند اجرای این قانون در دستورکار قرار گیرد، همچنین لازم است در این راستا در حوزه سلامت و تعلیم و تربیت نیز جدی تر وارد عمل شد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: در این قانون افزایش جمعیت از طریق افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری به بیش از 3 فرزند هدفگذاری شده و مشوق‌هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است، بنابراین بهتر است در راستای سبک زندگی ایرانی-اسلامی گام برداشته شود. علاوه بر آن توجه به تکریم جمعیت کهنسال نیز از دیگر مواردی است که در جهت تحکیم بنیان خانواده به آن تاکید شده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما باید برای تحکیم بنیان خانواده به توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بپردازیم، از سوی دیگر مولدسازی جمعیت از دیگر مواردی است که در این قانون به آن تاکید شده است به این صورت که باید برنامه‌ریزی شود تا هر کدام از افراد جامعه نقش موثری در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به مشوق‌های اقتصادی و اجتماعی و حمایت‌های رفاهی که در این قانون برای خانواده‌ها تعیین شده است بتوان به اهداف تعیین شده در آن و چشم‍‌ اندازی که مشخص شده است، دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.