کد خبر : 2677
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
94 views

مدارس مازندران در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند

مدارس مازندران در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران هشدار داد : مدارس مازندران در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و کارکنان ناقض قوانین کرونایی در آموزش و پرورش به تخلفات اداری معرفی می‌شوند. به گزارش تیتر شمال؛ قربانعلی سهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از مجموع چهار هزار

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران هشدار داد : مدارس مازندران در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و کارکنان ناقض قوانین کرونایی در آموزش و پرورش به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ قربانعلی سهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از مجموع چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مازندران تاکنون چهار هزار  و ۱۰۰ مدرسه مجوز بهداشتی آموزش حضوری برای بازگشایی مدارس را دریافت کرده اند ، اما روند بررسی و نظارت‌ها بهداشتی در مدارس مستمر خواهد بود و در صورت نقض دستورالعمل‌های بهداشتی به طور حتم مدارس متخلف پلمب و از ادامه فعالیت حضوری مدارس جلوگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیر و معاون مدرسه متولی حسن اجرا و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هستند و در صورت کارشکنی و بی‌توجهی به نکات بهداشتی ، کارکنان مدارس در هر سطحی به تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه تاکنون گزارشی از بی‌توجهی به دستورالعمل‌های کرونایی در مدارس مازندران گزارش نشده است، گفت: ۱۰۵ مدرسه در استان مازندران از ماه‌های گذشته تاکنون به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تذکر کتبی دریافت کرده اند که با تخصیص اعتبار برای نصب تهویه مناسب و نظافت سرویس‌های بهداشتی در این مدارس اقدام شده است.

وی افزود : نظافت سرویس بهداشتی و  نصب تهویه در کلاس‌های درس و همچنین استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۲ متری دانش آموزان در کلاس‌های درس از جمله ضوابط بهداشتی کرونایی است که در آموزش حضوری، کارکنان مدارس باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سهرابی گفت : زنگ ورزش دانش آموزان با تغییرات زیادی نسبت به دوران قبل از کرونا انجام خواهد شد و برگزاری ورزش‌های گروهی مانند فوتبال و والیبال در مدارس ممنوع است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران تصریح کرد: دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال و همچنین تمام معلمان  کارکنان مدارس باید در صورت تعلیم و تربیت حضوری، کارت واکسن خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند.

وی افزود : مصوبه جدیدی که برای بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اعلام شده آن است که دریافت هر ۲ دُز واکسن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال الزامی است و بنابرین حضور ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول مازندران که قرار بود در ۱۵ آبان به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند منتفی شده و محصلان این مقطع همزمان با دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در اول آذر سال جاری در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران گفت : تاکنون ۳۸ درصد از ۳۵۸ هزار دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال مازندران دُز دوم واکسن کرونا و ۹۰.۱ درصد هم دُز اول واکسن را دریافت کردند و پیش بینی می‌شود تا اول آذر سال جاری تمام دانش آموزان واجد شرایط هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کنند.

در سال تحصیلی جاری در استان مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.