کد خبر : 2711
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
80 views

بلندشدن هر شانه تخم‌مرغ روی دست یارانه!/تغییر نرخ مصوب سکویی برای پرواز قیمت مرغ در بازار

بلندشدن هر شانه تخم‌مرغ روی دست یارانه!/تغییر نرخ مصوب سکویی برای پرواز قیمت مرغ در بازار

در حال حاضر وضعیت کنونی بازار حکایت از گرانی مرغ و تخم مرغ دارد، گرانی که نُقل هر محفلی شده و مردم هم از شرایط موجود ناراضی؛ گرانی تخم مرغ سر جای خودش که نمی‌شود با یارانه یک‌ماهه حتی یک شانه‌اش را خرید، اما حکایت تغییر نرخ مصوب مرغ و افزایش 6 هزار تومانی آن،

در حال حاضر وضعیت کنونی بازار حکایت از گرانی مرغ و تخم مرغ دارد، گرانی که نُقل هر محفلی شده و مردم هم از شرایط موجود ناراضی؛ گرانی تخم مرغ سر جای خودش که نمی‌شود با یارانه یک‌ماهه حتی یک شانه‌اش را خرید، اما حکایت تغییر نرخ مصوب مرغ و افزایش 6 هزار تومانی آن، همان ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید: « آمد ابرو را درست کند، چشم را کور کرد».


به گزارش تیتر شمال؛ علی اصغر ایمانی عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ و نوسانات قیمتی اخیر به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر هر شانه تخم‌مرغ با قیمت 50 هزار تومان به دست عرضه‌کنندگان و کسبه این صنف می‌رسد.

وی افزود: با احتساب سود قانونی هر سانه تخم مرغ در خرده فروشی‌ها با قیمت حداکثر 53 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: هر دانه تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌ها با قیمت یک‌هزار و  900 تومان به فروش می‌رسد.

ایمانی ادامه داد: علت اصلی افزایش قیمت در بازار تخم‌مرغ، کمبود تولید و عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار است.

وی در خصوص آخرین تغییرات قیمتی در بازار مرغ نیز اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار و اصلاح قیمت مصوب، نرخ هر کیلو مرغ 31 هزار تومان تصویب شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، با اشاره به افزایش حدود 6 هزار تومانی نرخ مصوب، تاکید کرد: با این اصلاح قیمت، شاهد تنش در بازار نیستیم و آرامش به بازار مرغ بازگشته است.

ایمانی متذکر شد: هیچ کمبودی در تامین نیاز بازار مرغ نداریم و خبری از صف‌های طولانی و کمبود در بازار نیست.

وی یادآور شد: قیمت مرغ در بازار استان با این نرخ مصوب جدید، نهایتا 33 هزار تومان است و شاهد قیمت‌های نامتعارف گذشته نیستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.