کد خبر : 2763
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
123 views

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران/ ذخیره خونی به مرز هشدار رسید

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران/ ذخیره خونی به مرز هشدار رسید

مدیر کل انتقال خون مازندران از کاهش شدید ذخایر خونی درگروهای خونی خبر دادو گفت: درخواست ما از مردمی که شرایط اهدای خون را دارند این است با مراجعه به مراکز انتقال خون به تامین خون مورد نیاز بیماران کمک کنند. به گزارش تیتر شمال؛ ذوالفقار تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در

مدیر کل انتقال خون مازندران از کاهش شدید ذخایر خونی درگروهای خونی خبر دادو گفت: درخواست ما از مردمی که شرایط اهدای خون را دارند این است با مراجعه به مراکز انتقال خون به تامین خون مورد نیاز بیماران کمک کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ ذوالفقار تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری،  اظهار کرد: با سرد شدن هوا و کاهش مراجعان جهت اهدای خون ، ذخایر خونی استان مازندران در تمامی گروه‌های خونی به ویژه o مثبت و منفی،Aمنفی، B مثبت و منفی و AB منفی با کاهش روبرو شده است.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان مازندران، گفت: ۱۴ هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی و ۵۰ مرکز درمانی به صورت مستمر به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه اهدای خون باید روزانه و مستمر و همیشگی باشد، افزود: با پایان موج پنجم کرونا و آغاز جراحی‌های غیراورژانسی، مصرف خون  در استان افزایش پیدا کرد و نیاز به خون جدی‌تر شده است.

این مسؤول یادآور شد: افراد با هر گروه خونی در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی در مراکز اهدای خون استان مازندران حضور یابند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

تقوی بیان کرد: آقایان در سال چهار بار و خانم‌ها سه بار می‌توانند خون اهدا کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی برای اهدای خون در استان مازندران نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.