کد خبر : 2757
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
86 views

سیل گردی باران در بهنمیر/ روزهای برزخی و خواب مدیریت مازندران

سیل گردی باران در بهنمیر/ روزهای برزخی و خواب مدیریت مازندران

باران و سیل گردی پاییزی و بالاآمدن آب رودخانه تلار، بخش بهنمیر و روستاهای حاشیه را در روزهای برزخی و پا در هوا بودن مدیریت‌ ارشد استان به زیر آب برده است. به گزارش تیتر شمال؛ بارندگی‌های نه چندان شدید در تعطیلات گذشته و بالاآمدن آب رودخانه تلار، شهر بهنمیر و چند روستای حاشیه رودخانه

باران و سیل گردی پاییزی و بالاآمدن آب رودخانه تلار، بخش بهنمیر و روستاهای حاشیه را در روزهای برزخی و پا در هوا بودن مدیریت‌ ارشد استان به زیر آب برده است.


به گزارش تیتر شمال؛ بارندگی‌های نه چندان شدید در تعطیلات گذشته و بالاآمدن آب رودخانه تلار، شهر بهنمیر و چند روستای حاشیه رودخانه را دچار آبگرفتگی کرد و این وضعیت درحالی است که مدیران باقیمانده دولت قبلی رمقی برای پیگیری مشکلات مردم خسارت دیده ندارند.

با گذشت چند روز از آبگرفتگی و سیلابی شدن شهر بهنمیر و روستاهای حاشیه، مدیران ارشد استانداری مازندران که روزهای پایانی سکانداری را سپری می‌کنند، زحمت سفر به منطقه و بازدید از مناطق سیل زده را به خود ندادند.

با آنکه مسئولان شهرستانی و محلی وضعیت شهر و روستاهای حاشیه را بغرنج توصیف می‌کنند اما مسئولان استانی حتی آماری از خسارت‌های وارده ندارند و شهر را به حال خود رها کرده‌اند.

گلایه سیل زدگان از رهاشدن شهر

حسین زاده یکی از سیل زدگان بخش بهنمیر بابلسر با بیان اینکه با هر بارندگی شاهد آبگرفتگی شهر و روستاهای بخش هستیم، افزود: بی تدبیری مسئولان گذشته سبب شده تا توجهی برای رفع مشکلات نشود.

سیل گردی باران در بهنمیر/ روزهای برزخی و خواب مدیریت مازندران

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه بخش بهنمیر چندسالی با معضل آبگرفتگی و سیلاب روبرو است، گفت: به رغم پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات مردم حل نشده است.

این شهروند با بیان اینکه شدت آب تاحدی بود که بخشی از حیاط منزل و اثاثیه دچار آبگرفتگی شده است، از عدم حضور مسئولان استانی برای پیگیری مشکلات سیل زدگان انتقاد کرد.

آبگرفتگی روزهای اخیر سبب مسدود شدن برخی مسیرهای فرعی بهنمیر شده و تردد را در شهر سخت کرده و این مسئله مشکلاتی را برای مردم درپی داشته است، رئیس اداره راهداری بابلسر با بیان اینکه مشکل اصلی لایروبی رودخانه و جزو وظیفه آب منطقه‌ای است، گفت: بارندگی‌ها منجر به آبگرفتگی روستاها شده است.

قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه مسدودی راه در منطقه نداریم، گفت: برای ساخت پل سرخ دشت بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد و دیواره سازی صورت گرفت و امسال نیز اعتبار درنظر گرفته شد.

پای مسئولان استانی به بهنمیر باز نشد

بارندگی‌های اخیر سبب شده تا معابر و منازل مردم دچار آبگرفتگی شد و امدادرسانی توسط بسیج و نیروهای مردم صورت گرفته است و متولیان مدیریت بحران و استانداری مازندران امر در خواب به سر می‌برند. با گذشت چند روز از آبگرفتگی هنوز پای مسئولان استانی به بهنمیر بابلسر باز نشد و همان مدیران ارشد دولت تدبیری از پشت میز استانداری و درهای بسته برای حل بحران مردم نسخه می‌پیچند.

با این حال اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر درباره آخرین وضعیت بخش سیل زده بهنمیر با بیان اینکه میزان حجم آب سرریز شده از رودخانه تلار بیشتر از حجم آب سیلاب سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است، افزود: این رودخانه در مسیر بخش بهنمیر شهرستان بابلسر جریان دارد و با آنکه لایروبی انجام شد ولی ارتفاع آب از سطح پل بالاتر بوده است.

فرماندار شهرستان بابلسر با اظهار اینکه نماینده آب منطقه‌ای استان از منطقه بازدید داشت، گفت: بعد از سیل دو سال گذشته همواره لایروبی رودخانه صورت گرفت ولی حجم آب بسیار بالا بود و از دیواره بالا زد.

سیل گردی باران در بهنمیر/ روزهای برزخی و خواب مدیریت مازندران

حسن زاده یادآور شد: مناطق آسیب دیده و جاهایی که آب بالازده و منجر به جاری شدن سیلاب شد، شناسایی شد و برای مرمت آن در حال پیگیری است.

مسئولان محلی: وضعیت وخیم است / ‏‬ مدیران استانی: خبر نداریم

در حالی که مسئولان محلی و شهرستانی وضعیت آبگرفتگی و خسارت به شهرستان را وخیم عنوان و اعلام می‌کنند، سیلاب به ۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی، باغات و مزارع، مزارع توت فرنگی و غیره خسارت زده است، ولی مسئولان استانی اعتقاد دارند، گزارشی از خسارت‌ها اعلام نشده است.

علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ خسارتی ناشی از آبگرفتگی و سیلاب روزهای اخیر در روستاها و شهر بهنمیر به بنیاد مسکن اعلام نشده است، گفت: هیچ موردی به ما ارسال نشده است.

وی درباره اعزام گروه‌ها برای برآورد خسارت‌ها گفت: اعلامی از سوی مسئولان شهرستانی و محلی مبنی بر بروز خسارت ناشی از سیلاب و آبگرفتگی بخش مسکن صورت نگرفته تا نسبت به اعزام نیروها و کارشناسان اقدام کنیم.

طبق اعلام مسئولان محلی ۵۰ واحد مسکونی و تجاری شهری و۳۰ واحد مسکونی روستایی براثر جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در بهنمیر دچار خسارت شدند.

حلقه اول مدیریتی استان مازندران نیز در روزهای پایانی و فعالیت خود در ساختمان سفید استانداری، با بی رغبتی امور استان را پیگیری می‌کنند و تاکنون زحمت بازدید از مناطق سیل زده و حضور در جمع مردم آسیب دیده را به خود نداده‌اند.

تسریع در تعیین تکلیف وضعیت استانداری مهمترین مطالبه بخش‌های مختلف از جمله سیل زدگان بخش بهنمیر از دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.