کد خبر : 2748
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
178 views

شریعتی: عدم تفاهم بین دولت و وزارت کشور دلیل اصلی تاخیر در انتخاب استاندار مازندران/گزینه نهایی تا پایان هفته اعلام می‌شود

شریعتی: عدم تفاهم بین دولت و وزارت کشور دلیل اصلی تاخیر در انتخاب استاندار مازندران/گزینه نهایی تا پایان هفته اعلام می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه متاسفانه باید یک تفاهمی میان وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بر سر گزینه نهایی صورت بگیرد، که تاکنون محقق نشده است؛ گفت: آنچه که تا این لحظه من اطلاع دارم، استاندار مازندران طی همین هفته معرفی خواهد شد. به گزارش تیتر شمال؛ انتخاب استاندار مازندران، ماه‌ها است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه متاسفانه باید یک تفاهمی میان وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بر سر گزینه نهایی صورت بگیرد، که تاکنون محقق نشده است؛ گفت: آنچه که تا این لحظه من اطلاع دارم، استاندار مازندران طی همین هفته معرفی خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ انتخاب استاندار مازندران، ماه‌ها است که امروز و فردا می‌شود و هر بار نامی روی زبان‌ها می‌افتد و چند ساعت بعد، تکذیب می‌شود.

این سناریو، بارها و بارها است که طی سال‌جاری تکرار می‌شود و در این فضای متشنج، که مازندران هنوز استاندار خود را نشناخته است، بسیاری از استان‌های کشور، جدا از انتخاب استاندار، انتصاب مدیران جدید و زمینه حضور رئیس جمهور را حتی در استان خود فراهم کرده‌اند.

مازندران حالا به یک استان عقب مانده حتی در انتخاب استاندار نیز مبدل شده است، اوضاع اسفناک و نگران کننده‌ای که ماه‌ها است دامن‌گیر شرایط نابسامان کنونی شده است و انگیزه فعالیت را در دستگاه‌ها و در بین مدیران را نیز به حداقل ممکن رسانده است.

این نکته که دست دست کردن‌ها هرگز به نفع استان نیست، آن‌قدر واضح و مبرهن است که نمی‌شود پشت هیچ سناریو و ماجرایی، پنهانش کرد؛ دود این سنگ اندازی‌ها به چشم مازندران و تمام داشته‌هایش از مردم گرفته تا هر آنچه که می‌شناسیم، می‌رود! دود‌ها دیگر غلیظ شده‌اند، چشم، چشم را نمی‌بیند…

غلامرضا شریعتی اندراتی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص چرایی تاخیر انتخاب استاندار مازندران، اظهار کرد: در رسانه‌ها و مطبوعات بومی، دلایل مختلفی مطرح می‌شود، اما در کنار این دلایل، موضوعات دیگری نیز وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه باید یک تفاهمی میان وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بر سر گزینه نهایی صورت بگیرد، که تاکنون محقق نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، خاطرنشان کرد: وزارت کشور بیشتر روی گزینه‌های خاصی تاکید کرد، که مورد موافقت نهاد ریاست جمهوری واقع نمی‌شود و لذا این امر موجب می‌شود که این کار به تعویق می‌افتد.

شریعتی ادامه داد: آنچه که تا این لحظه من اطلاع دارم، استاندار مازندران طی همین هفته معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتخاب استانداران، نمایندگان استانی نیز با تبعیت از این فرمایش رهبری، از دخالت در این امر پرهیز کرده‌اند و این تصمیم را نیز به وزارت کشور اطلاع دادیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، در واکنش به این مطلب که مردم از وضع موجود گلایه‌مندند و از نقش کمرنگ نمایندگان در تسریع انتخاب استاندار، ناراضی هستند؛ عنوان کرد: در فضای موجود اگر ما نمایندگان در انتخاب استاندار وارد میدان شویم و به وزارت کشور کمک کنیم، همه به سمت ما هجوم می‌آورند که چرا در کار وزارت کشور دخالت می‌کنید و اگر پا پس بکشیم، همه هجمه می‌آورند که چرا عقب نشسته‌اید و ما در این دو موضع، بنا را به اطاعت از فرمایش رهبری گذاشته‌ایم.

شریعتی تصریح کرد: ما هم به وضع موجود گلایه‌مندیم و حتی همه نمایندگان در نوبت نطق بابایی در صحن مجلس از او خواسته‌ایم که این موضوع را به آقای رئیس جمهور تذکر دهند و ما مطلعیم که این تاخیر باعث ناهنجاری و نابسامانی در اداره کلان استان شده است.

وی اعلام کرد: ما قطعا به عنوان نمایندگان مردم این مطالبات را به مسئولان مربوطه اعلام می‌کنیم اما تصمیم گیرنده ما نیستیم و تکلیف این موضع باید از سوی وزارت کشور و رئیس جمهور، روشن شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، متذکر شد: مطالبه‌گری از سوی رسانه‌ها، صاحبان تریبون و مردم، می‌تواند نقش بسزایی در تسریع این موضع داشته باشد و قطعا وضعیت موجود نه به نفع استان، نه به نفع مردم و نه به نفع خود دولت است.

شریعتی یادآور شد: با توجه به اینکه استان مازندران نقش موثری در تامین مواد غذایی کشور را دارد، باید دولت، انتخاب استاندار مازندران را در الویت قرار می‌داد.

به هر منظور، بلاتکلیفی طولانی موجود در انتخاب فرد نخست مدیریتی استان، تمامی حوزه‌های مدیریتی استان را تحت‌الشعاع قرار داده است و ماه‌ها است که این بی انگیزگی روز به روز در دستگاه‌ها بیشتر و بیشتر و تنش‌ها و گلایه‌های مردمی از تاخیر و شاید عجز دولت در انتخاب استاندار، تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.