کد خبر : 2852
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
120 views

تعداد تلفات طاعون در مازندران به 88 رأس رسید/پرسه ویروس در حیات وحش کلاردشت

تعداد تلفات طاعون در مازندران به 88 رأس رسید/پرسه ویروس در حیات وحش کلاردشت

رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه تاکنون 88 رأس کل و بز وحشی در استان بر اثر طاعون تلف شده‌اند؛ گفت: این بیماری از مهرماه در مناطق کلاردشت مشاهده شد و تاکنون نیز با شدت و ضعف ادامه دارد. به گزارش تیتر شمال؛ کوروس ربیعی در

رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه تاکنون 88 رأس کل و بز وحشی در استان بر اثر طاعون تلف شده‌اند؛ گفت: این بیماری از مهرماه در مناطق کلاردشت مشاهده شد و تاکنون نیز با شدت و ضعف ادامه دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ کوروس ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت بیماری طاعون در استان، اظهار کرد: تا این لحظه و بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، 88 رأس کل و بز وحشی در استان بر اثر طاعون  تلف شده‌اند.

وی افزود: این بیماری از مهرماه در مناطق کلاردشت مشاهده شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: در برخی از روزها تلفات متوقف شده و در برخی از روزها نیز افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: طی روزهای اخیر که شاهد افزایش برودت هوا و بارش برف و باران بودیم، مجددا پالایش‌ها را آغاز کردیم که نشان از وجود این بیماری در میان کل و بزها دارد.

ربیعی بیان کرد: این بیماری در استان فعلا در کلاردشت تداوم دارد و چیزی نیست که بشود با مداخله در طبیعت، جلوی ان را گرفت یا درمان کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه تا میزبان باشد، این بیماری می‌چرخد و از آن‌جا که احتمال سرایت این بیماری از حیات وحش به دام‌های اهلی وجود دارد، نیاز به پیشگیری دارد که خوشبختانه از سوی دامپزشکی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، افزود: فعلا این ویروس دارد در دو محدوده وسیع کلاردشت به حیات وحش آسیب می‌زند و در نهایت اگر میزبانی نباشد این ویروس نیز تدریجا از میان می‌رود.

این مسئول اعلام کرد: در ابتدا این ویروس در مرز مشترک ما با طالقان از استان البرز رخ داده است و کماکان هم در کلاردشت با شدت و ضعف وجود دارد.

ربیعی یادآور شد: با توجه به اینکه فعلا این ویروس در محیط است باید مراقبت‌های جدی برای عدم سرایت آن به دام‌های اهلی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.