کد خبر : 2882
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
114 views

زارع: ۲۹ کتاب بومی به مناسبت هفته کتاب در مازندران رونمایی می‌شود

زارع: ۲۹ کتاب بومی به مناسبت هفته کتاب در مازندران رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که ۲۹ عنوان کتاب بومی مرتبط با مازندران به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب رونمایی می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ عباس زارع روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب از فردا با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» آغاز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که ۲۹ عنوان کتاب بومی مرتبط با مازندران به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب رونمایی می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس زارع روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب از فردا با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» آغاز می‌شود و به همین مناسبت نیز برنامه‌هایی مرتبط با کتاب در مازندران تدارک دیده شده است. یکی از این برنامه‌ها نیز رونمایی از ۲۹ عنوان کتاب بومی شامل ۹ کتاب از حوزه ادبیات دفاع مقدس و ۲۰ کتاب در شاخه‌های ادبیات، شعر، فرهنگ، جغرافیا و تاریخ مازندران است.

وی افزود: این کتاب‌ها در یک سال اخیر منتشر شده‌اند و ویژگی‌ مشترک همه آن‌ها تألیف به قلم مؤلفان مازندرانی و انتشار توسط ناشران بومی است. هدف از این اقدام نیز حمایت از ناشران بومی مازندران است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نویسندگان و ناشران استان طی هشت ماه اخیر ۴۶۰ عنوان کتاب به بازار نشر عرضه کردند که مجموع تیراژ این کتاب‌ها ۳۲۰ هزار جلد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از معرفی یکی از کتاب‌های علامه حسن‌زاده به مناسبت هفته کتاب نیز خبر داد و گفت: در کنار ۲۹ عنوان کتابی که قرار است به مناسبت هفته کتاب رونمایی شود، کتاب «ابیات طبری» اثر علامه فقید حسن حسن‌زاده آملی که پیش‌تر منتشر شده بود نیز با هدف گرامیداشت این چهره برجسته جهان اسلام به منظور شناساندن اشراف ایشان بر زبان مازندرانی معرفی خواهد شد.

29 کتاب بومی به مناسبت هفته کتاب در مازندران رونمایی می‌شود

زارع اظهار کرد: علاوه بر معرفی و رونمایی این کتاب‌ها، چندین برنامه فاخر فرهنگی نیز برای هفته کتاب امسال در مازندران تدارک دیده شده که یکی از آن‌ها رونمایی از نخستین کتاب سال مازندران است. فراخوان نخستین دوره کتاب سال مازندران پارسال منتشر شده بود و قرار است در مراسم هفته کتاب امسال از کتاب برگزیده رونمایی شود.

وی یادآور شد: رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر حاشیه کتاب یکی از مادران شهدا در مازندران، برپایی مراسم اختتامیه جشنواره‌های کتاب‌محور، همایش تجلیل از ناشران و نویسندگان، تجدید میثاق با شهدا، نواختن زنگ مطالعه در مدارس، بزرگداشت ناشران و نویسندگان متوفی، رونمایی از مسابقه تخصصی کتابخوانی اثر علامه حسن زاده آملی با عنوان «انسان و قرآن» و برپایی کارگاه‌های تخصصی و تحلیلی و نشست‌های علمی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب امسال در استان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم اصلی هفته کتاب و رونمایی از کتاب‌های منتخب قرار است صبح روز دوشنبه ۲۵ آبان در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری زنده‌یاد سلمان هراتی ساری برگزار شود.

برنامه‌های هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار هر سال از ۲۴ آبان تا یکم آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.