کد خبر : 2930
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
107 views

پیشقراولان قوهای فریادکش به مازندران رسیدند

پیشقراولان قوهای فریادکش به مازندران رسیدند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قوهای مهاجر فریادکش به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران،  کورس ربیعی افزود : همه ساله با کاهش دمای هو در مناطق

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قوهای مهاجر فریادکش به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران،  کورس ربیعی افزود : همه ساله با کاهش دمای هو در مناطق شمالی دریای خزر و بخش هایی از سیبری، قوهای مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت کمی مهاجرت به عرض های پایین جغرافیایی را آغاز می کنند.
رئیس اداره نظارت بر امور  حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: ورود پرندگان مهاجر به تالاب های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قوها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قوهای فریادکش که در تالاب سرخرود و ازباران فرود می آیند.
وی افزود: جمعیت اصلی قوها از اواسط آذر ماه وارد تالاب های استان می شوند  و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می کنند.
ربیعی  با اشاره به اینکه با افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا ممکن است قوها برای تغذیه به آببندان های  دیگر پرواز کرده و در معرض شکار قرار بگیرند، خاطر نشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد تلاش کرده تا با توزیع گندم در آببندان ها مانع  جابه جایی قو ها شود و امنیت آن ها را تامین کند.
محیط زیست مازندران همچنین اعلام کرد که با توجه به فرود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، یک دستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان توسط شهرداری سرخرود تهیه و با هماهنگی های انجام شده در محل تالاب نصب شده است.

استان مازندران با داشتن چندین تالاب از جمله تالاب بین المللی میانکاله با ۴۸ هزار هکتار و ۸۰۰ آببندان و اراضی کشاورزی بهشت پرندگان محسوب می شود و سالانه حدود ۱.۵ میلیون بال پرنده معادل ۶۰ درصد پرندگان مهاجر در این استان فرود می آیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.