کد خبر : 2917
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
114 views

کلاهبرداری 90 میلیاردی کلاهبرداران فروش بن کالا/ باند بزرگ فروش در مازندران منهدم شد

کلاهبرداری 90 میلیاردی کلاهبرداران فروش بن کالا/ باند بزرگ فروش در مازندران منهدم شد

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند بزرگ کلاهبرداری در پوشش فروش بن خرید کالا در “تهران” با 90 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد. به گزارش تیتر شمال؛ سردار مرتضی میرزایی در گفت و گویی اظهار کرد: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناسی به‌بهانه برنده شدن

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند بزرگ کلاهبرداری در پوشش فروش بن خرید کالا در “تهران” با 90 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار مرتضی میرزایی در گفت و گویی اظهار کرد: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناسی به‌بهانه برنده شدن وی در خصوص خرید با بن کالا، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مالباختگان دریافتند، فرد یا افراد کلاهبردار با تطمیع کاربران فضای مجازی برای گرفتن بن خرید کالا به بهانه‌‌های واهی افراد را پای دستگاه‌ خودپرداز برده و با مهندسی اجتماعی و هدایت‌ تلفنی اقدام به انتقال وجه به حساب کلاهبردار توسط خود مالباختگان کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی وی نبوده یا اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتریان تحویل داد.

میرزایی افزود: افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش خرید بن کالا لوازم خانگی از آنان کلاهبرداری شده که ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند 44 نفره این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را در پایتخت و در مکان بسیار مجهز به سیستم مخابراتی پیشرفته در پوشش شرکت سوری دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: 3 متهم اصلی این پرونده از سرکردگان باند که پس از کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کردند در تحقیقات پلیس، منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: متهمان در ادامه تحقیقات با توجه به شواهد و قرائن موجود و ادله دیجیتال لب به اعتراف گشوده و به برداشت غیرمجاز بیش از 90 میلیارد ریال از حساب بانکی بیش از 697 شهروند در سطح کشور اقرار کردند.

میرزایی به شهروندان و کاریران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران به هیچ وجه به پیامک ‌ها و تماس‌ هایی که منبع آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.