کد خبر : 2960
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
125 views

اختصاص موتور آمبولانس به ۱۲ کلان‌شهر/مازندران نیازمند اورژانس هوایی

اختصاص موتور آمبولانس به ۱۲ کلان‌شهر/مازندران نیازمند اورژانس هوایی

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه اورژانس سالانه حدود ۴.۵ میلیون ماموریت انجام می‌دهد، گفت: با توجه به ترافیک بحث تا پایان سال برنامه داریم مجموعه‌ای موتور آمبولانس را خریداری کرده وبه ۱۲ کلان‌شهر که یکی از شهرها ساری است، اختصاص دهیم. به گزارش تیتر شمال؛ جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور  شب گذشته در

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه اورژانس سالانه حدود ۴.۵ میلیون ماموریت انجام می‌دهد، گفت: با توجه به ترافیک بحث تا پایان سال برنامه داریم مجموعه‌ای موتور آمبولانس را خریداری کرده وبه ۱۲ کلان‌شهر که یکی از شهرها ساری است، اختصاص دهیم.


به گزارش تیتر شمال؛ جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور  شب گذشته در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اظهار کرد: اورژانس یک سازمان عام‌المنفعه و در خدمت مردم بوده که درحال ارائه خدمات به مردم است.

*فعالیت ۳هزار پایگاه اورژانس در کشور

وی با اشاره به فعالیت ۳هزار پایگاه در کشور، افزود: از این تعداد ۵۰ پایگاه به‌صورت هوایی و دو پایگاه به‌صورت دریایی فعال است که البته در تهران دو پایگاه موتوری با حدود ۱۰۰ دستگاه موتور در اورژانس به‌دلیل شرایط ترافیکی، مدیریت زمان و افزایش سرعت دسترسی درحال فعالیت بوده و اقدامات اولیه را با هماهنگی پزشک و درصورت نیاز درخواست آمبولانس را در دستور کار دارد.

* اضافه کردن موتور آمبولانس در ۱۲ کلان‌شهر

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در شهرهای استان مازندران به‌واسطه تداخل شهرها با هم همواره ترافیک را داریم که گاها سرعت دسترسی را برای همکاران اورژانس سخت می‌کند، اضافه کرد: در این زمینه تا پایان سال برنامه داریم مجموعه‌ای موتور آمبولانس را خریداری کرده و دراختیار ۱۲ کلان‌شهر که یکی از شهرها ساری بوده اختصاص دهیم تا با سرعت، زمان را مدیریت کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه در بحث اورژانس هوایی، مازندران سبقه طولانی دارد، بیان کرد: البته حدود دو سه ماه قبل حادثه‌ای برای اورژانس هوایی اتفاق افتاده ولی بنظر می‌رسد تا چند روز دیگر اورژانس هوایی ما فعال شود.

* انجام ۴.۵ میلیون ماموریت سالانه توسط اورژانس

میعادفر با اشاره به اینکه اورژانس  سالانه حدود ۴.۵ میلیون ماموریت انجام می‌دهد که از این تعداد ۵۰۰ هزار ماموریت بیرون از منازل اتفاق می‌افتد، بیان کرد:  اورژانس ۴میلیون بار در طول سال به منازل مردم می‌رود و از نادرترین سازمان‌هایی هستیم که بدون مجوز به منازل مردم می‌رویم که نقش همکاران ما را سنگین‌تر می‌کند و باید انسان‌های متعهد، امین و متبحر و متخصص باشند تا بتوانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: در واقع همکاران اورژانس سفیر نظام در منازل مردم هستند که با رفتار خوب‌شان مردم را به نظام امیدوار کنند و نشان‌دهنده حساسیت کار است و در این زمینه تلاش مضاعفی در در دستور کار دارند.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: از تعداد ۴.۵ میلیون ماموریت سالانه، حدود ۵هزار ماموریت به‌صورت هوایی بوده که در مناطق صعب‌العبور و دسترسی سخت و در شهرهای کوچک با دسترسی پایین انجام می‌شود.

*انتقال ۴۵ پیوند عضو توسط اورژانس

این مسؤول با بیان اینکه در سال‌های اخیر حدود ۴۵ پیوند اعضا را با حضور تیم جراحی ماهر منتقل کردیم، افزود: در بحث اورژانس هوایی یکی از خدمات برای مادران باردار است که در مناطق عشایری و صعب‌العبور به‌ویژه کهگیلویه و بویر احمر در دستور کار قرار دارد؛ به‌طوری‌که اگر اورژانس هوایی نباشد حتما مادران باردار از بین می‌روند؛ از طریق راه‌ها حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعته باید منتقل شوند ولی اورژانس هوایی در فاصله کمتر از نیم ساعت خدمات لازم را در دستور کار دارد.

میعادفر در بحث اورژانس دریایی، گفت: با توجه به فعالیت چندین جزیره و مردم زیادی که ساکن این مناطق هستند که برای انتقال بیماران ۵ قایق بروز درنظر گرفته شده و الان نیز درحال تهیه قایق بروز هستیم که به جزیره ابوموسی هم سرویس ارائه دهیم و البته خدمات اورژانس ساحل به ساحل است.

*یک فوتی و ۱۰۴ مصدوم در زلزله بندرعباس

وی در ارتباط با خدمات اورژانس در بحث زلزله بندرعباس، بیان کرد:  همکاران اورژانس درحال ارائه خدمات بودند که به لطف خدا در زلزله‌ای با بزرگی ۶.۴ ریشتر  یک فوتی و ۱۰۴ مصدوم برجای گذاشت که به‌جز ۱۰ بیمار که درحال درمان هستند بقیه بیماران سرپایی درمان شدند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: در بحث زلزله دو روستا تخریب شده که همکاران مسکن درحال کمک هستند تا سرپناه چادری بحث مسکن در آینده انجام شود.

*اورژانس۱۹ شهید را در بحث کرونا تقدیم کرد

میعادفر در ارتباط با بحث کرونا، تصریح کرد: اورژانس ۱۹ شهید را تقدیم مردم کرده؛ وقتی همکاران اورژانس را می‌بینیم به یاد روزهای جنگ میفتیم که به بچه‌های جهاد می‌گفتند سنگرسازان بی‌سنگر درواقع همکاران اورژانس هم در خط مقدم هستند به منازل مردم می‌روند و باوجود که نمی‌دانند چه کسی مبتلا به کرونا هست یا خیر ولی همکاران اورژانس وارد عمل شده و خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴هزار نفر در اورژانس فعال هستند، اضافه کرد: ازنظر کمیت نسبت به بخش عمده سلامت در کشور چه بخش خصوصی و چه دولتی نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام کردیم که کار بسیار مقدسی است و همکاران با افتخار و نگاه نجات جان هموطن باوجود سختی در کار دارند کار می‌کنند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس، شغل بسیار سخت و طاقت‌فرسا است که گاها در منازل چندین طبقه مجبور به حمل بیمار بدون آسانسور هستند، گفت: همکاران ما درواقع به این تلاش‌ها افتخار کرده و به لباس‌شان خیلی تعصب دارند و تمام تلاش‌شان را با خدمت صادقانه‌ای که ارائه می‌دهند، در دستور کار دارند.

*اورژانس؛ ضرورت جامعه امروز

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از خدمات اورژانس در زندگی آپارتمان‌نشینی دود، ترافیک و آلودگی و این مسائل، اظهار کرد: اورژانس ضرورت جامعه امروزی است و از همه همکاران‌ که با وجدان بالا خدمات ارائه می‌دهند، تشکر می‌کنیم.

* مازندران با جمعیت واقعی دیده نشود

وی با تاکید بر ضرورت مهارت‌ها و آموزش‌های بیشتر برای همکاران اورژانس، افزود: مازندران یک‌سوم یا یک‌چهارم جمعیت کشور را در ایام تعطیلات در خود جای می‌دهد که نباید با جمعیت واقعی دیده شود؛ به‌طوری‌که طی سال‌های گذشته در ایام تابستان شاهد حضور مسافران بودیم ولی اکنون حتی جمعه‌ها نیز شاهد حضور مسافران هستیم.

* مازندران نیازمند اورژانس هوایی

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مازندران ازلحاظ کوهستانی بودن هم شرایط خاص خود را دارد، اضافه کرد: از منتهاالیه شرق تا ابتدای غرب استان باتوجه به وجود مناطق کوهستانی دوردست و با مشکلات جاده‌ای صعب‌العبور نیازمند چندین پایگاه اورژانس هوایی در چندین نقطه است.

*ضرورت بحث مدیریت بحران/ جاده‌هایی که قتلگاه شدند

این مسؤول با تاکید بر اینکه واقعا باید مدیریت بحران را باید جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: باتوجه به نبود دوربرگردان استاندارد برخی جاده‌های استان تبدیل به قتلگاه شده که باید در کنار معلول‌ها بحث علت‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

محمدی‌لائینی با تقدیر از تلاش‌های اورژانس، گفت: توصیه ما بر وجدان کاری، افزایش و کیفیت مهارت و آموزش در کنار اینها تقویت تجهیزات و مدرن‌سازی ناوگان به‌ویژه برای مازندران که باید ویژه دیده شود مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: قطعا صرفه‌جویی در هزینه‌ها خیلی می‌تواند مهم باشد که در سرلوحه کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ارتباط با تکمیل کادر نیروی انسانی با همکاری نیروهای تحصیلکرده، بیان کرد: این مهم نیز مورد توجه باشد که از این بستر بهره‌گیری شود از ظرفیت مجمع خیران نیز می‌توان در این زمینه استفاده کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.