کد خبر : 2975
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
120 views

علت همخوانی نداشتن قیمت‌های بازار با قیمت مصوب در مازندران

علت همخوانی نداشتن قیمت‌های بازار با قیمت مصوب در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره علت همخوانی نداشتن قیمت‌های بازار با قیمت مصوب توضیحاتی داد. به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی قوانلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کالا‌های اساسی به چند گروه تقسیم شده که برخی از آن‌ها دارای قیمت تثبیت شده و مصوب تنظیم بازار هستند که در پنج گروه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره علت همخوانی نداشتن قیمت‌های بازار با قیمت مصوب توضیحاتی داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی قوانلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کالا‌های اساسی به چند گروه تقسیم شده که برخی از آن‌ها دارای قیمت تثبیت شده و مصوب تنظیم بازار هستند که در پنج گروه بوده و برخی دیگر با عرضه و تقاضا و با توجه به بهای تمام شده برای وارد کننده یا تولید کننده آن قیمت گذاری می‌شوند.

وی افزود: قیمت نان در استان و کل کشور و البته در استان‌های مختلف متفاوت بوده و مصوبه تنظیم بازار استان‌ها قیمت آن را مشخص می‌کند.

قوانلو درباره تفاوت قیمت برنج هم گفت: برنجی که دارای قیمت اعلام شده است توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد شده و سهمیه به استان‌ها اختصاص یافته که از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ با همان قیمت در حال عرضه می باشد.

وی افزود:نشان برنج این شرکت به روی آن درج شده و قیمت آن هم مشخص است که البته مقدار آن محدود است.

این مسئول گفت:قیمت بقیه برنج‌ها با عرضه و تقاضا مشخص شده و با توجه به بهای تمام شده برای وارد کننده آن قیمت گذاری می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد لبنیات هم افزود: ۴ یا ۵ قلم آن مانند پنیر یو اف و ماست ۹۰۰ گرمی مشمول قیمت گذاری بوده  و بهای آن‌ها تثبیت شده است و باید تمام فروشگاه‌ها با آن قیمت عرضه کنند.

قوانلو گفت:دامنه لبنیات وسع بوده و اقلامی مانند پنیر خامه‌ای و ماست سون مشمول قیمت گذاری نبوده و بر مبنای هزینه تمام شده برای کارخانه به علاوه سود معقول در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلفاتی مانند گرانفروشی و کم فروشی در بازار زیاد بوده و بازرسان سازمان جوابگوی این تعداد تخلف  نیستند، گفت: تعداد بازرسان از هفته آینده با کمک بسیج اصناف به ۳ برابر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد قیمت مرغ هم افزود: مرغ منجمد ۲۰ هزار تومنی در حد محدود در شهرستان‌ها در حال توزیع است، مرغ ۳۱ هزار تومانی مبنای قیمت ما است بالاتر از این تخلف بوده که حتما برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.