کد خبر : 3023
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
133 views

آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران/امکانات فعلی پاسخگوی حجم مأموریت‌های متعدد زمستانی نیست

آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران/امکانات فعلی پاسخگوی حجم مأموریت‌های متعدد زمستانی نیست

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به میزان خدماتی که یگان‌های امدادی و پلیس در حال ارائه هستند، امکاناتی که در اختیار این نیروها است پاسخگو نیست. به گزارش تیتر شمال؛ مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به میزان خدماتی که یگان‌های امدادی و پلیس در حال ارائه هستند، امکاناتی که در اختیار این نیروها است پاسخگو نیست.


به گزارش تیتر شمال؛ مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: استان مازندران به واسطه مواهب خدادادی در تمام طول سال پذیرای مهمانان از سراسر کشور است و لذ تمامی یگان‌های امدادی و انتظامی همواره در حال آماده باش و فعالیت هستند.

وی افزود: در طرح زمستانی امسال که از چند روز دیگر در کشور آغاز می‌شود، ما از چند هفته قبل درگیر طرح زمستانی بودیم و نیروهای انتظامی و امدادی در مسدود شدن جاده و همچنین سیل اخیر، همواره در صحنه بودند.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: یگان‌های امدادی و انتظامی مازندران همواره در تمامی فصول در صحنه هستند و حتی در ایامی که در کل کشور شاید در استراحت باشند، اما در استان مازندران به دلیل بارندگی، حوادث و یا گردشگرپذیری، در حال فعالیت هستند.

میرزایی اعلام کرد: جدای از این موضوعات ما همواره مشکل تردد را در محورهای استان داریم که به دلیل یک ریزش کوچک، کیلومترها ترافیک را موجب می‌شود و می‌بایست نیروهای انتظامی در صحنه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به میزان خدماتی که یگان‌های امدادی و پلیس در حال ارائه هستند، امکاناتی که در اختیار این نیروها است پاسخگو نیست؛ با توجه میزان محورهای مواصلاتی استان، ریزش‌های جاده‌ای، اتفاقات متعدد در فصل زمستانی و حتی مسدود شدن چند روزه جاده‌ها، واقعا امکانات موجود پاسخگوی این حجم از کار به ویژه در فصل زمستان نیست و جا دارد مسئولان استانی و کشوری، یک نگاه ویژه‌ای در بحث تأمین امکانات برای استان مازندران داشته باشند.

فرمانده انتظامی مازندران، متذکر شد: ما حتی امکانات اولیه‌ای که در حال حاضر ضروی است با مشکل مواجه هستیم، لودر و گریدر جزو امکانات اولیه بازگشایی راه در فصل زمستان است که ما با مشکل مواجه هستیم.

میرزایی متذکر شد: طرح راهداری زمستانی  از 20 آذر ماه هر سال آغاز می‌شد که امسال باتوجه به شرایط جوی و ریزش برف و باران و احتمال یخبندان زودتر آغاز شده است.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به آغاز طرح زمستانی در مازندران، گفت: استان مازندران جدا از صدها کیلومتر راه اصلی دارای 992 کیلومتر راه فرعی، 7 هزار و 783 کیلومتر راه روستایی، 14 گردنه برف گیر، 22 راهدارخانه و 33 اکیپ راهداری است.

وی افزود: طرح انتظامی – ترافیکی ویژه زمستانی 1400 از مورخه یکم آذرماه الی 20 اسفند امسال در چهار محور کوهستانی و برف‌گیر استان، هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر توسط پلیس‌راه استان، راهور،راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و سایر ارگان‌های مرتبط در راستای تسهیل امور ترافیکی به اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس راه مازندران، عنوان کرد: اهداف اجرای این طرح، باز نگاه داشتن محورهای مواصلاتی استان، افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد وسائل نقلیه، مدیریت در حوادث ترافیکی به‌ویژه در زمان ریزش برف‌وباران و سقوط بهمن، ریزش و رانش کوه و همچنین رسیدگی به موقع در تصادفات و کمک به مجروحان و مصدومان در محورهای مواصلاتی استان است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.