کد خبر : 3136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
91 views

عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی تصمیمی دلی و اعتقادی بود/بعد از مدت‌ها خواب سردار دل‌ها را دیدم

عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی تصمیمی دلی و اعتقادی بود/بعد از مدت‌ها خواب سردار دل‌ها را دیدم

استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: تصمیم گرفتم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های انقلاب اسلامی با نماینده رژیم کودک‌کُش صهیونیستی مسابقه ندهم. به گزارش تیتر شمال؛ آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج ایران تاکنون دو بار از رویارویی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داده است؛ او در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و در جریان

استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: تصمیم گرفتم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های انقلاب اسلامی با نماینده رژیم کودک‌کُش صهیونیستی مسابقه ندهم.


به گزارش تیتر شمال؛ آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج ایران تاکنون دو بار از رویارویی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داده است؛ او در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و در جریان رقابت‌های سوئد و هند چنین تصمیمی گرفت که این اقدام بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

این رفتار جوانمردانه نماینده شطرنج کشورمان با واکنش منفی مسئولان برگزاری رقابت‌ها همراه شد که غلامی از ادامه رقابت‌ها نیز انصراف داد.

آرین غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ درمورد این دو تصمیم مهم خود در جریان مسابقات اظهار کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و در جریان مسابقاتی که به میزبان سوئد و هند برگزار شد، تصمیم گرفتم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های انقلاب اسلامی با نماینده رژیم کودک‌کُش صهیونیستی مسابقه ندهم.

وی افزود: در سال ۹۷ بعد از اینکه از رقابت‌ها به کشور بازگشتم، دیداری با سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی داشتم و با مقام معظم رهبری دیدار کردم.

استاد شطرنج در پاسخ به اینکه آیا فشاری از سوی مسئولان باعث اتخاذ چنین تصمیمی شد، تصریح کرد: واقعاً فشاری نبود؛ در مسابقات سال ۹۷ من تنها بودم و هیچ ارتباطی با مسئولان نداشتم که بخواهم از طرف آن‌ها تحت فشار قرار بگیرم.

غلامی خاطرنشان کرد: تصمیمی که گرفتم کاملاً دلی و اعتقادی بود؛ در مسابقات دوم پریدر در کنارم حضور داشت اما باز هم صحبتی از طرف وی مبنی بر حضور یا عدم حضورم مطرح نشد و شخصاً آن تصمیم را گرفتم.

وی در مورد تبعات تصمیماتی که گرفت، گفت: بعد از اینکه در رقابت‌های سال ۹۸ مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشدم، فشار از طرف مسئولان برگزاری به قدری زیاد شد که از حضور در ادامه رقابت های جهانی انصراف دادم.

استاد بزرگ شطرنج ایران افزود: بعد از آن هم شرایط به گونه‌ای بود که به هر مسابقه‌ای دعوت نمی‌شدم اما رفته رفته این مشکلات هم در حال رفع شدن است؛ البته تبعاتی در داخل کشور هم برایم به همراه داشت.

غلامی بیان کرد: فکر می‌کنم دلیل اصلی برطرف شدن موانع کار حاج قاسم است؛ من بعد از مدت‌ها خواب سردار دل‌ها را دیدم و امیدوارم خدا کمک کند تا با دعای حاج قاسم بتوانم باز هم به روال عادی برگردم.

وی در پایان اظهار داشت: در این رابطه به ورزشکاران توصیه‌ای نمی‌شود چراکه همیشه پای آرمان‌های خود می‌مانند و قطعاً نماینده رژیم کودک‌کش در رقابت‌های مختلف به رسمیت نخواهند شناخت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.