کد خبر : 3182
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
167 views

ضرب‌الاجل استاندار برای رفع ترافیک جاده‌های مازندران گره گشا شد

ضرب‌الاجل استاندار برای رفع ترافیک جاده‌های مازندران گره گشا شد

ضرب‌الاجل استاندار جدید برای رفع مشکل ترافیکی جاده‌های مازندران در محور هراز گره‌گشا شده است و طبق اعلام مدیران متولی جاده جایگزین هراز برای استفاده از موارد اضطراری و ایام پرترافیک آماده شده است . به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور اول آذر ماه در رزمایش طرح زمستانی نیروی انتظامی ، راهداری ،

ضرب‌الاجل استاندار جدید برای رفع مشکل ترافیکی جاده‌های مازندران در محور هراز گره‌گشا شده است و طبق اعلام مدیران متولی جاده جایگزین هراز برای استفاده از موارد اضطراری و ایام پرترافیک آماده شده است .


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور اول آذر ماه در رزمایش طرح زمستانی نیروی انتظامی ، راهداری ، اورژانس و هلال احمر مازندران از وضعیت ترافیکی جاده های مازندران انتقاد کرده و گفته بود : امکاناتی که اکنون در حوزه ایجاد امنیت راه های استان وجود دارد اصلا پاسخگوی نیاز ملی نیست ، ترافیک جاده های استان روان نیست و مردم کشور که در طول سال با هدف استراحت و تفریح به این خطه سفر می کنند باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت  در ترافیک بمانند.

وی با تاکید بر این که جاده های مازندران در همه تعطیلات دارای ترافیک ۱۲ ساعته می شوند ، افزوده بود : مدیریت استان باید پاسخگو باشد. باید آژیر این خطرات را به صدا در بیاوریم . باید چاره اندیشی و راهکار ارائه کنیم. این که مردم ۱۲ ساعت در ترافیک راه های مازندران می مانند  هر لحظه اش بحران است و ستاد مدیریت بحران مازندران باید به این موارد توجه کند.

اکنون ۱۰ روز پس از انتقاد استاندار جدید و تعیین ضرب الاجل برای رفع مشکل ترافیکی جاده های مازند ران ، مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری اعلام کرد که جاده جایگزین هراز با رفع برخی نواقص برای استفاده در مواقع اضطراری آماده شده است.

احمد توکلی که روز چهارشنبه به همراه فرمانده انتظامی مازندران و فرماندار آمل از جاده جایگزین سد هراز بازدید کرد ، به خبرنگاران گفت : تا پیش از این این جاده استانداردهای لازم را نداشت و شیب آن ۱۸ درصد بود ولی با رفع نواقص در حال حاضر شیب جاده به کمتر از ۱۵ درصد رسیده و آماده بهره برداری در مواقع اضطراری و پیک ترافیکی به مدت چندین ساعت است.

جاده جایگزین به طول چهار کیلومتر ساخته شده است تا برای روان سازی ترافیک محور هراز و پیشبرد کارهای اجرایی سد هراز مورد استفاده قرار گیرد .

توکلی در پاسخ به اظهار نظر فرمانده انتظامی مازندران در باره ضرورت رعایت استانداردهای ایمنی برای صدور مجوز استفاده از این جاده هم توضیح داد : اظهارات فرماندهی انتظامی مربوط به رمپ‌های دسترسی جاده بوده و قرار است برای حفظ ایمنی در سه نقطه پرخطر این مسیر ماموران پلیس حاضر شوند و همچنین تابلوهای لازم مبنی بر کاهش سرعت و محدودیت سرعت در جاده جایگزین اعمال گردد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران تاکید کرد: این جاده فقط در شرایط اضطراری و به صورت موقت استفاده خواهد شد ، ولی جاده اصلی هم که ۱۱ کیلومتر است با شیب استاندارد زیر ۶ درصد ساخته خواهد شد.

 

ضرب‌الاجل استاندار برای رفع ترافیک جاده‌های مازندران گره گشا شد

ضرورت اخذ مجوز کمیسیون ایمنی 

فرمانده انتظامی مازندران هم در این بازدید گفت : تعدادی از استاندارد های لازم برای استفاده جاده جایگزین باید اعمال شود و در نهایت زیر بار ترافیک رفتن این جاده در پیک ترافیک و مواد اضطراری نیاز به مجوز کمسیون ایمنی دارد.

سردار مرتضی میرزایی افزود: ایمنی و امنیت مردم نسبت به باز شدن گره ترافیکی جاده در اولویت قرار دارد و به همین دلیل باید اصول ایمنی لازم برای استفاده از این جاده رعایت شود.

وی گفت : به علت اینکه این جاده در محور اصلی و پر تردد کشور قرار دارد، استفاده از آن منوط به اخذ محوز از کمیسیون ایمنی و وزارت راه و شهرسازی است. هر زمانی که مجوز لازم اخذ یا صادر شود، پلیس آمادگی دارد تا در این جاده مستقر شود.

 

پلیس تعیین کننده زمان بهره‌برداری است

فرماندار آمل نیز در حاشیه این بازدید در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره زمان بهره برداری این جاده ، گفت: زمانی که مجوز بهره برداری از پایتخت صادر شود و پلیس آمادگی داشته باشد این جاده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

ساخت سد هراز که به عنوان سد ” منگول ” هم در طراحی‌های اولیه شناخته می شود در سال‌های ۶۹ و ۷۰ ردیف اعتباری در بودجه ملی کشور گرفت، اما به دلیل اختلافات سیاسی ، زیست محیطی و اجتماعی، عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال بعد در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه‌ای با همین نام در آمل در حال ساخت است و با آبگیری آن بخشی از جاده بین‌المللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلی‌ترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت.

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان ده ها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

بر اساس برنامه ریزی قرار است جاده انحرافی برای ادامه ساخت سد هراز حدود یک سال به صورت موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.

کار ساخت این محور قرار بود پاییز ۹۸ به پایان برسد که یکی از مشکلات در اتمام بموقع و بهره برداری از این محور اعمال استانداردهای لازم برای آن بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.