کد خبر : 3208
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
162 views

مشکلات امروز محصول هشت سال ناکارآمدی و غرب‌گرایی دولت سابق/ سکاندار ولایی مازندران؛ مدیر ملی در تراز انقلاب و پرچمدار مبارزه با فساد

مشکلات امروز محصول هشت سال ناکارآمدی و غرب‌گرایی دولت سابق/ سکاندار ولایی مازندران؛ مدیر ملی در تراز انقلاب و پرچمدار مبارزه با فساد

دولت سابق، با قدر ناشناسی مسئولان از اقتدار ایجاد شده توسط سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها نتوانست بهره ببرد و اشعث‌ها و ابوموسی‌های جفاکار و جاده صاف کن نفوذ با دوگانه تبلیغاتی و خائنانه ضربات مهلک بر اعتماد و عزت ملی وارد کردند. به گزارش تیتر شمال؛ سید علی سلیلی تحلیلگر سیاسی و مدرس و استاد حوزه

دولت سابق، با قدر ناشناسی مسئولان از اقتدار ایجاد شده توسط سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها نتوانست بهره ببرد و اشعث‌ها و ابوموسی‌های جفاکار و جاده صاف کن نفوذ با دوگانه تبلیغاتی و خائنانه ضربات مهلک بر اعتماد و عزت ملی وارد کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید علی سلیلی تحلیلگر سیاسی و مدرس و استاد حوزه و دانشگاه طی یاداشتی خطاب به مردم نجیب و ولایتمدار مازندران نوشت:

همان‌گونه که مستحضرید با استقرار دولت انقلابی و مکتبی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، امیدها زنده شد و قطار انقلاب در دهه ی پنجم در همان مسیر ترسیمی امامین انقلاب قرار گرفت.

در طی سال‌های اخیر متاسفانه امیدهای ملت بزرگ و افضل از حجاز ایران اسلامی توسط جریان غرب‌گرا تضعیف شد و دستگاه محاسباتی اذهان مخصوصا جوانانی که روح بیانیه گام دوم انقلاب هستند تخریب و روحیه اعتماد ملی که قدرت نرم نظام ماست دچار سرخوردگی شد.

نگرش دولت سابق، نگرش لیبرالی محض بود و به‌جای مذاکره با نخبگان و تولیدگران و کشاورزان و صنعت‌گران و جوانان این سرزمین، دست به دامان دنیای غرب شدند و کشوری که معروف‌ترین پرچم و بیرق آن، بیرق سرخ حسینی «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است، با قدر ناشناسی مسئولان از اقتدار ایجاد شده توسط سلیمانی‌ها و فخری زاده‌ها نتوانست بهره ببرد و حرکت شتابان علمی و اقتصادی متوقف و ملت معطل ماندند و نتیجه آن شد که دیدیم و به تعبیر رهبر حکیم و عزیزمان امام خامنه‌ای، این هشت سال یک عبرت شد.

البته برای تحلیل ۸ سال گذشته مطالب فراوان هست و مهم‌ترین مساله این است سهم عدم دشمن شناسی بیشتر بوده یا نفوذ ؟ پرداخت به این موضوع بماند در مجال بعدی…

فقط در یک کلمه اینکه، اشعث‌ها و ابوموسی‌های جفاکار و جاده صاف کن نفوذ با دوگانه تبلیغاتی و خائنانه، مانع شدند  چرخ کارخانه‌ها بچرخد یا بر چرخ سانتریفیوژ در سال ۹۲ مسلط شدند و ضربات مهلک بر اعتماد و عزت ملی وارد کردند تا هم کارخانه‌ها و هم هسته‌ای تعطیل شد.

اما ملت عزیز و مظلوم ایران در خرداد ۱۴۰۰ با رأی پر امید به دولت ایران قوی اجازه ندادند جریان لیبرال تداوم پیدا کند؛ گفتمان سازش به پایان رسید و به فضل الهی و به مدد الهی گفتمان مقاومت حاکم امور شد؛ شاید برخی گمان کنند که هزینه دارد این جریان، بله هزینه وجود دارد از پیامبر اکرم سوال شد کدام آیه شما را پیر کرد؟ پیامبر اکرم فرمود: « آیه فَاسْتَقِمْ کَمَآ أُمِرْتَ وَمَن تَابَ معک».

خداوند در آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود پیامبر(ص) را به استقامت در برابر دشواری‌ها امر کرده و آن‌ها را از سرپیچی نهی کرده است؛ یعنی در این آیه پیامبر(ص) و یارانش فقط به استقامت دعوت شده‌اند.

موضوع استقامت، پایداری خود پیامبر(ص) نیست، بلکه خطاب به پیامبر(ص) و یارانش است؛ زیرا برخی از یاران طاقت مشکلات را نداشتند و در ادامه سرپیچی می‌کردند.

اما برکات مقاومت و ایستادگی فراوان است و ملائک الهی کمک کار جهادگران است؛ از خرمشهر گرفته تا حلب، در محاصره و تحریم نظامی و اقتصادی و …

به وضوح دیدیم معنای آیه شریفه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ»

نمونه‌ای از این احیای عزت را در مذاکرات اخیر دیدیم که دیگر صحبت از عجز نیست؛ تیم سیاست خارجی ایران به‌خصوص دکتر علی باقری کنی نشان دادند که تفکر  سلیمانی‌ها یعنی مقاومت پیروز است و هزینه‌های ایستادگی هزاران بار کمتر از هزینه ذلت و تن دادن به خواست دشمنی است که شیطان بزرگ است؛ همانگونه که خداوند متعال فرمود: « وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ» يهود و نصارى هرگز از تو راضى نمى شوند تا آنكه از آيينشان پيروى كنى.

استان مازندران استان پیشرو در تمدن سازی که با سپاهیان اسلام از حکومت علویان تا کنون و ده هزار و 400 شهید و لشکر ۲۵ کربلای خط شکن و خط نگهدار و ظرفیت عظیم منابع طبیعی و ده‌ها محصول کشاورزی خود شناخته می‌شود.

بعد از ماه‌ها تاخیر( که خود یک موضوع مفصلی است ) در ۲۰ آبان‌ماه  استاندار  خود را شناخت؛ سید محمود حسینی‌پور نوری جانباز بسیجی سرافراز انقلاب اسلامی از نیروهای مکتبی و امتحان پس داده در سنگرهای رکین نظام و از افسران زبده جنگ نرم در چهل سال خدمت بوده‌اند.

نگاه راهبردی و کلان و کارنامه درخشان  ایشان موجب شد تا با نظر مستقیم رئیس جمهور و عنایات و توجهات خاص سران نظام به عنوان استانداری استراتژیست راهی مازندران شوند.

در همین مدت کوتاه حضور ایشان حکمرانی توأم با صبر و رصد ایشان، نوید روزهای طلایی برای آحاد جریانات انقلابی و مردم ولایتمدار استان می‌دهد؛ در طی ۲۰ روز کلید واژه‌ها و اقدامات و راهبردهای ارزشمندی از ایشان دیدیم که سال‌ها مغفول مانده بود.

تاکید بر استفاده از نخبگان شروع مبارک ایشان در جلسه معارفه بود که با شناخت کاملی که از صداقت ایشان در طی سالیان دارم به حول و قوه الهی این وعده عملی شده و شایستگان و جوانان کمربندهای همت خود را برای آبادانی استان ببندند.

موضوع جدی دیگر که اتفاقا روح حاکم بر دولت است موضوع فسادتیزی ایشان است؛ هم در سازمان بازرسی کل کشور و هم در دادستانی کل و در دبیرخانه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی از سید محمود حسینی‌پور، چشمان بیداری ساخته که با ریشه‌های فساد به‌خصوص در عرصه اقتصادی مبارزه خواهد کرد.


تاکید بر نظارت عمومی آحاد مردم و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در مبارزه با فساد از تاکیدات ایشان بوده است؛ توجه ایشان به اقتصاد مولد و پایدار، نظارت مدام بر بازار، اهتمام ویژه به رفع موانع تولید، ضرب الاجل به شهرداران در خصوص پسماند و زیبایی شهری، توجه ویژه به ظرفیت نیروی عزیز بسیج و باورمندی به آنان، دیدارهای متراکم به منظور انسجام بخشی نیروهای انقلاب از ائمه محترم جمعه تا ستادهای حامیان و غیره و از همه مهم‌تر تحرک و جهادی بودن ایشان که از حضور در مناطق سیل زده غرب استان ساعتی بعد از معارفه آغاز شده و عمدتا از ساعت شش صبح تا یک بامداد مشغول خدمت هستند؛ ویژگی‌های ارزنده  این همرزم شهیدان است که در دولت ایت‌الله رئیسی که خود روزهای جمعه سفرهای استانی می‌روند امری آشناست.

اما چند نکته مهم:

در روزهای آغازین کار دولت در استان هستیم و جریان انقلاب به خوبی واقف است که رصد و تحلیل فضا به‌زودی به پایان خواهد رسید و استاندار مازندران با همراهی خیل عظیم نیروهای جوان و نخبگان حزب الهی مازندران علوی را به روزهای خوب خواهند رساند؛ ظرفیت عظیم نیروهای انسانی در کنار منابع خدادادی از یک سو و از سوی دیگر اندیشه‌های کلان و راهبردای استاندار معزز آن‌گونه که در سند تحول ایشان آمده، روزهای پر امیدی را نوید می‌دهد.

ان‌شاءالله استاندار انقلابی و جهادی هم با همان نگاه بلند که مطرح کردند قفل تحریم مدیریتی را در استان بشکنند و مدیریت را از انحصار ناکار آمدان خارج کنند و خیل عظیم جوانان و تحصیل‌کرده‌های نخبه را در مدیریت استان تزریق کنند و پیشرفت و آبادانی استان را تضمین کنند؛ چرا که هر وقت کار به جوانان واگذار شد موفق شدیم؛ با جوانان کارها دشوار نیست.

حضرت اقا در بیانیه گام دوم هم به صراحت جوانان را پرچمداران دهه پنجم انقلاب معرفی نمودند؛ تجربه پیشکسوتان به عنوان مشاورین امین قطعا مورد توجه هست، اما مباشرین خط مقدم و میدان‌دار جوانانند.

طبق روایت شریف امیر بیان مولا علی (ع) «اصحابُ المَهدِيِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فيهِم إلاّ مِثلَ كُحلِ العَينِ وَالمِلحِ فِي الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ» ياران مهدى(عج) جوان‌اند و كهن سالان، در ميان آنان، اندک‌اند؛ مانند سرمه در چشم و نمک در زاد و توشه ، كه كمترين قسمت توشه، نمک است.

علاقمندان موفقیت دولت خدمتگذار نیز با تواصی به حق و تواصی به صبر هم هدایت‌گر و هم مطالبه‌گر خواهند بود و جهاد تبیین کار ویژه همه دلسوزان نظام الهی اسلامی باید باشد تا تحقق کامل دولت اسلامی که منجر به ایجاد جامعه اسلامی و آنگاه تحقق تمدن نوین اسلامی که اگر بخواهیم خواهد شد.

به تعبیر مرحوم علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی اعلی الله مقامه الشریف: «انقلاب اسلامی بین الطلوعین حکومت جهانی ست.»

السلام علی المهدی الذی وعد الله به الامم

سیدعلی سلیلی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.